hvad kan man så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

365 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. november 2013

Anonym trådstarter

Jeg er næsten sikker på at jeg mister mit job sidst på sommeren. Jeg er pædagogisk assistent i en vs og børnetallet til sommer kommer helt ned og rammer bunden. Fyringer er uundgåelige.
Det jeg gerne vil vide er om jeg på nogen måde kan få økonomisk hjælp til at komme i gang med/under uddannelse hvis jeg bliver fyret?
Jeg er gift, har tre børn og eget hus. Jeg er med i a-kasse. Og vi kan sagtens leve på dagpengene.
Men jeg har længe drømt om at læse til pædagog, men vores økonomi er ikke lige indrettet til SU derfor håber jeg der findes en eller anden form for uddannelses-støtte hvis man bliver fyret?
Nogen der ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2013

Dot D

Jeg ved ikke noget om det økonomiske, du spørger til.

MEN jeg vil lige fortælle om mig - jeg læser til pædagog og er færdig til sommer. Vi havde heller ikke en hverdag, der var indrettet til SU, men det fik vi den til, så nu er jeg som skrevet snart færdig og har kun fået SU og ikke SU lån undervejs. 

Det kunne jo være en mulighed for dig/jer, at tage et SU lån ved siden af, det gør jo en del for økonomien, dog skal du huske på, at i de lønnede praktikker får man IKKE sit SU lån udbetalt, så det skal regnes godt efter.

Vi har to biler, hus og to børn i henholdsvis børnehave og SFO, og vi har klaret det. HÅRDT, ja, men vi har set det som en investering i vores fremtidige familieliv, så vi har levet småt, men er aldrig gået sultne i seng...

Jeg håber, du får din uddannelse, for det er så fedt - selvom det er hårdt med familien, der også tager ens tid...

Anmeld

22. november 2013

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Jeg ved ikke noget om det økonomiske, du spørger til.

MEN jeg vil lige fortælle om mig - jeg læser til pædagog og er færdig til sommer. Vi havde heller ikke en hverdag, der var indrettet til SU, men det fik vi den til, så nu er jeg som skrevet snart færdig og har kun fået SU og ikke SU lån undervejs. 

Det kunne jo være en mulighed for dig/jer, at tage et SU lån ved siden af, det gør jo en del for økonomien, dog skal du huske på, at i de lønnede praktikker får man IKKE sit SU lån udbetalt, så det skal regnes godt efter.

Vi har to biler, hus og to børn i henholdsvis børnehave og SFO, og vi har klaret det. HÅRDT, ja, men vi har set det som en investering i vores fremtidige familieliv, så vi har levet småt, men er aldrig gået sultne i seng...

Jeg håber, du får din uddannelse, for det er så fedt - selvom det er hårdt med familien, der også tager ens tid...

Jeg kan få merit så jeg kan korte praktikken en del ned. Og vi er villige til at leve på en sten fordi jeg så gerne vil have den uddannelse.
Jeg havde bare et lille håb om at man havde andre muligheder hvis man fyres frem for hvis man selv forlader jobbet for at starte uddannelse.
Ellers håber jeg at jeg kan arbejde ved siden af eller at min mand kan arbejde ekstra og jeg så trækker læsset herhjemme.

Har det været hårdt at studere og få familielivet til at gå op i en højere enhed? Her tænker jeg også på tiden, o gat der skal hentes/afleveres børn, passes lektier, passes forældremøder osv.
Især her om efteråret kan jeg blive helt forpustet fordi der er et utal af arrangementer og forældremøder osv osv på børnenes institutioner.

Anmeld

22. november 2013

Dot D

Anonym skriver:

Jeg kan få merit så jeg kan korte praktikken en del ned. Og vi er villige til at leve på en sten fordi jeg så gerne vil have den uddannelse.
Jeg havde bare et lille håb om at man havde andre muligheder hvis man fyres frem for hvis man selv forlader jobbet for at starte uddannelse.
Ellers håber jeg at jeg kan arbejde ved siden af eller at min mand kan arbejde ekstra og jeg så trækker læsset herhjemme.

Har det været hårdt at studere og få familielivet til at gå op i en højere enhed? Her tænker jeg også på tiden, o gat der skal hentes/afleveres børn, passes lektier, passes forældremøder osv.
Især her om efteråret kan jeg blive helt forpustet fordi der er et utal af arrangementer og forældremøder osv osv på børnenes institutioner.

Det har været hårdt i perioder, men vi har faktisk fået det til at køre rigtigt godt, vi har en kæmpe hjælp i min svigermor, der har hentet, hvis det har brændt fuldstændigt på.

Så en vigtig ting er også at have baglandet med sig, det kan godt anbefales....

Jeg har været i to praktikker med både aften og weekend vagter og det har vi også fået passet ind, mine praktiksteder har været søde til at lade mig indordne min mands vagtuger, så jeg kunne hente børn. Det ved jeg, at flere steder er gode til, men desværre også steder med det modsatte...

Vi har klaret alle møder og lignende - måske lidt på skift i forhold til ellers, men det er gået...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.