sove i samme værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

985 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. november 2013

StudPsyk

jer med børn der deler værelse, hvornår har i rykket dem sammen og hvordan gik det?

James sover igennem og vi overvejer det. Egentlig ville vi vente, men James har meget hoste og vi mistænker det skyldes den dårlige isolering i vinduerne i soveværelset. De er ikke tætte og det er køligt trods vi skruer op for varmen.

Ved bare ikke hvor vi ellers kan flytte ham hen.

Men hvordan gør man lige i praksis? De plejet ikke komme i seng på samme tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2013

Nessie

Vores kommer også til at dele værelse de første år.
Vi har "soveafdeling" i kælderen, og dér er kun værelse og soveværelse, så de første år må de dele, når Isabella engang er stor nok til at komme derind.

Jeg har tænkt en del over det, og regner med at de får seng i hver deres ende af værelset, og så kan vi forhåbentlig putte den store, uden at forstyrre den lille.

Man kan måske få sådan en "skillevæg", som kan slåes sammen, så det bliver delt lidt op, men det må vi se på til den tid

Anmeld

22. november 2013

L&V

Janne T. skriver:

jer med børn der deler værelse, hvornår har i rykket dem sammen og hvordan gik det?

James sover igennem og vi overvejer det. Egentlig ville vi vente, men James har meget hoste og vi mistænker det skyldes den dårlige isolering i vinduerne i soveværelset. De er ikke tætte og det er køligt trods vi skruer op for varmen.

Vores sover på samme værelse og ingen af dem sover igennem.. De er blevet vand til hinandens lyde så de vågner ikke ved det mere..

De bliver puttet med ca 30mins forskel så den ene når at falde i søvn inden den næste kommer i seng..

Anmeld

22. november 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er 17 mdr. imellem vores dreng og pige, og de begyndte, at dele værelse, da den mindste var 1 år. De er nu 6 år og 4,9 år og de deler stadigvæk værelse. De har indtil for 2 uger siden kommet i seng samtidig. Men nu kommer den mindste i seng kl. 19 og den store i seng kl. 19.30, og det fungere ubeklageligt.

Anmeld

22. november 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Der er 2,5 år mellem mine, og de har delt værelse, siden Adam var 6 mdr.

Vi har to børneværelser nu, men de vil helst sove sammen, så de har en køjeseng i det lille værelse og legetøj i det andet.
De kommer i seng på samme tid og har gjort det fra starten.

Adam sover ikke igennem, men de vækker meget sjældent hinanden.

Anmeld

22. november 2013

StudPsyk

PT skriver:

Vi har to børneværelser nu, men de vil helst sove sammen, så de har en køjeseng i det lille værelse og legetøj i det andet.

Hvordan gik det da i flyttede Adam ind på værelset når han ikke var ældre? James er 7 måneder, så det er lidt samme situation

Anmeld

22. november 2013

StudPsyk

PT skriver:

Hvordan gik det da i flyttede Adam ind på værelset når han ikke var ældre? James er 7 måneder, så det er lidt samme situation

Anmeld

22. november 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Janne T. skriver:

Nu skal jeg lige huske korrekt.
Da Adam var en måned, flyttede jeg Sabrinas seng ind i soveværelset, da hun alligevel kom ind hver nat.
Da Adam kom over i tremmesengen som 6 mdr, flyttede jeg min seng ind i det lille værelse, der først havde været Sabrinas, så det blev som sådan ikke en stor omvæltning for dem (kan egentligt godt ske, han var 8 mdr - for han brugte tremmesengen, mens jeg stadig sov derinde. Beklager men søvnunderskud er ikke optimalt for en hukommelse )

Men i hvert fald gik overgangen let, og vi nød alle ikke at sove i samme rum.
Problemet var/er mere, at hvis den ene ikke vil sove, holder de sig begge vågne.

Mine unger er meget afhængige af hinanden og har et helt specielt bånd, og derfor valgte jeg at købe køjeseng, som de sk bruge de næste 3-4 år, håber jeg.

Jeg synes, I skal prøve at sætte James' seng ind på Rose's værelse og se, hvad der sker.
Jeg synes dog, I skal putte på samme tid, så ingem af de, føler sig ^snydt^ eller ligende.

Beklager skrivefejl - min tablet har sit eget liv

Anmeld

22. november 2013

MilleRasmussen

Silje er 9 måneder nu og vi har flyttet den derind i dag, så fra i aften!! Hun sover godt og trygt og natten og hun virker så klar

Anmeld

22. november 2013

Chris86

Janne T. skriver:

Her sover vores på samme værelse... 2,5 år og 6 mdr....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.