Kan ikke forstå hvorfor der er forskel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.283 visninger
24 svar
5 synes godt om
22. november 2013

Anonym trådstarter

Ja noget jeg ikke forstår er dette

Vi har 2 kvinder

Kvinde A har en Førtidspension pga sygdom X kvinde A får børn og den generelle holdning er overvejende positiv

Kvinde B har ikke en førtidspension, og er igang med forløb, og har svært ved at få sin pension pga de nye regler, havde diagnosen kommet lidt før, havde kvinde B fået pension uden problem, hun har ligeledes sygdom X men her er den generelle holdning overvejende negativ. Der bliver set med skepsis både på sygdom og evnen som forældre.

Jeg forstår ikke hvorfor at 2 kvinder med samme sygdomsudfordringer og samme ønsker om familie, kan blive mødt så forskelligt, på baggrund om førtidspensionen er gået igennem eller ej

Hvad mener i, er det virkelig fair der gives støtte og opbakning til den ene, mens den anden bliver set ned på, for hvordan kan man tillade dig at ønske eller sætte børn i verden, når man ikke kan arbejde, på trods af dette er tilfældet ved begge kvinder.

Dette er taget ud fra den generelle holdning jeg oplever, at folk udviser

det handler ikke om, hvorvidt disse kvinder burde få børn eller ej, men om hvorfor der er forskel  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Vi har 2 kvinder

Kvinde A har en Førtidspension pga sygdom X kvinde A får børn og den generelle holdning er overvejende positiv

Kvinde B har ikke en førtidspension, og er igang med forløb, og har svært ved at få sin pension pga de nye regler, havde diagnosen kommet lidt før, havde kvinde B fået pension uden problem, hun har ligeledes sygdom X men her er den generelle holdning overvejende negativ. Der bliver set med skepsis både på sygdom og evnen som forældre.

Jeg forstår ikke hvorfor at 2 kvinder med samme sygdomsudfordringer og samme ønsker om familie, kan blive mødt så forskelligt, på baggrund om førtidspensionen er gået igennem eller ej

Hvad mener i, er det virkelig fair der gives støtte og opbakning til den ene, mens den anden bliver set ned på, for hvordan kan man tillade dig at ønske eller sætte børn i verden, når man ikke kan arbejde, på trods af dette er tilfældet ved begge kvinder.

det handler ikke om, hvorvidt disse kvinder burde få børn eller ej, men om hvorfor der er forskel  

For mig ville det handle om, at man havde fast grund under fødderne - ligesom jeg ikke synes, at man skal stifte familie før man har styr på uddannelse og/eller arbejde. I denne situation er den ene i afklaret situation, det er den anden ikke. (Mest af alt vil det afhænge af personen selv og mange andre ting, men nu var det jo en specifik case).

Anmeld

22. november 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Vi har 2 kvinder

det eneste jeg kan sige er at man nok må vende sig til at der ingen retfærdighed er mere for folk i danmark som har det svært. 

Anmeld

22. november 2013

Laulund87

Tror måske det er fordi den ene ikke er afklaret ift økonomi.

Anmeld

22. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Laulund87 skriver:

Tænker det samme. Hun ved ikke om hun får det, hvordan fremtiden for hende bliver, om hun skal kastes rundt i arbejdsmarkedet hvilket må være hårdt og så med baby oveni. Men det er jo blot et gæt

Anmeld

22. november 2013

Laulund87

mor:) skriver:

Tænker det samme. Hun ved ikke om hun får det, hvordan fremtiden for hende bliver, om hun skal kastes rundt i arbejdsmarkedet hvilket må være hårdt og så med baby oveni. Men det er jo blot et gæt

Ja præcis

Anmeld

22. november 2013

Laulund87

mor:) skriver:

Jeg var selv i gang med at blive vurderet til førtidspension da min datter var lille, det var ikke sjovt.

Anmeld

22. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Laulund87 skriver:

Jeg var selv i gang med at blive vurderet til førtidspension da min datter var lille, det var ikke sjovt.

Det kan jeg forestille mig. Godt du klarede den

Anmeld

22. november 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Det kan jeg godt se, men forargelsen går ofte på, at hvordan kan du klare børn, hvis du ikke kan klare et arbejde/fuldtidsarbejde. Der er det jo det samme, og at kvinde B i forvejen måske harbventet længe og ikke vil miste muligheden for børn også. Det er nok der jeg undrer mig.

Jeg kan godt forstå det er hårdt, og hvor stor lettelsen må være, når de der får pension endelig får den.

Jeg tænker bare, at begge kvinder, har måtte give afkald på utrolig meget, karriere, kolleger, og hvordan omgangskredsen behandler en, når man ikke kan arbejde, sygdommen giver begrænsninger, og så samtidig skulle slås med, den nedladenhed, skepsis og mistro, som mange kommer med. Synes Danskerne generelt er ved at blive hårde i filten, har en MIG MIG kultur, hvor mange træmper på de som ligger ned, især syge som ikke har valgt at sidde i situationen, de som kæmper for at finde arbejde osv osv

Måske jeg bare vil forstå, hvorfor der i nogles øjne, med de her ting, kan være så stor forskel, men kan bestemt godt følge din tankegang

Anmeld

22. november 2013

Anonym trådstarter

MariaKyedDK skriver:

det eneste jeg kan sige er at man nok må vende sig til at der ingen retfærdighed er mere for folk i danmark som har det svært. 

Nej du har nok ret
Folk er hurtige til at trampe på dem der i forvejen har det svært

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.