Hej
Ja som overskriften siger, så vil jeg bare høre, om der er nogen der har prøvet at være til kiropraktor med jeres baby.
Vores lille guldklump som er 5 uger gammel, er utilfreds og ked af det det meste af sin vågentid. Læge og SP mener, at det skyldes luft i maven, og det gør vi også. Det er især om aftenen at hun græder, og udfra hendes gråd/skrig så er der ikke nogen tvivl om, at der er et eller andet der gør ondt på hende. Hun falder heldigvis til ro omkring midnat og sover som regel til næste morgen. Og her begynder hun så at ligge meget urolig og hun klynker meget, og så kommer der en masse prutter ud.
Vi har en bekendt, der er uddannet Body SDS, han manipulerer med led ligesom en kiropraktor. Han mærkede på lillepigens nakke, og kunne med det samme mærke, at en af hendes nakkehvirvler er skæv i den ene side. Hun ligger også tit med hovedet til den side. Han ville gerne rette på det, men først når vi var klar til det, fordi det kan være en ret voldsom oplevelse for baby og forældre. Så derfor vil jeg gerne høre, om nogen af jer har prøvet dette, og hvad I synes om oplevelsen. Og vigtigst af alt, har det haft nogen effekt på babys smerter/humør osv?
Jeg er lidt bange for det, når han nu siger, at det kan være lidt voldsomt, men hvis det virker og hun får det bedre, så synes jeg at det er det værd. Det er bare det med at han skal "knække" hendes nakke, det synes jeg ikke så godt om. Jeg er selv blevet "knækket" et par gange, og jeg synes det er meget rart, og løsner dejligt op i nakken. Men sådan en lille baby er så lille og skrøbelig, derfor er jeg er lidt utryg ved tanken. Min kæreste (elitesportsudøver som er blevet behandlet en mill. gange) er helt ok med det, og siger at det er helt op til mig.
Vi har også været til zoneterapi med hende 3 gange, og det er lidt svært at sige om det hjælper. Hun har i hvert fald afføring flere gange dagligt og kommer af med sine prutter. Så måske det hjælper lidt. Men hun har stadig skrigeture, og det gør så ondt på mig, når man bare kan se at hun lider. Udover det, så gør vi alt hvad vi kan, masserer mave, cykler med benene, bøjer ben og bøvser hende af at par gange under hvert måltid. Men det er bare ikke nok. Hun er en stor pige. Vejede 4,3 kg da hun blev født, og vejer nu lidt over 5 kg.