Fertilitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.280 visninger
12 svar
3 synes godt om
21. november 2013

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg har en del spørgsmål ang. Fertilitet. Og general usikkerhed omkring det hele.

Kan manden søge kompensation for ttabt arbejdfortjeneste i forbindelse med behandling?

Får vi kørselsgodtgørelse? Vi har 110km.

Hvordan er smerterne?

Hvor mange forsøg brugte I?

Fortrudt?

Hvad var godt og hvad var skidt?

Gode råd?

Vi har fået tilbudt ægsortering og skal derfor i fuld fertilitetsbehandling.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

Tessa

Hej,

vi er selv lige startet og jeg får PT homoner som sætter mig i overgangsalderen og skal på mandag op og have et check og skulle gerne få ægstimulerende hormoner.

Selvfølgelig er det ikke rart at få hormonerne men der er ikke de store bivirkninger endnu. Og hvis alt går vel så får jeg sat et æg op i december.

Lige nu håber og tror vi det nok skal lykkedes. Vi har valgt kun at fortælle det til udvalgte hvilket jeg er glad for så (specielt jeg) ikke føler yderligere præs hver gang vi er sammen med venner og familie som helt sikkert vil spørge.

Jeg ved intet om kompensation og kørselsgodtgørelse. Men hvis man kan få det må du meget gerne give info tilbage da vi også har lagt op på klinikken.

Nu har det altid været et meget stort ønske for mig at få børn så jeg er sikker på jeg ikke fortryder. Min søster og hendes mand har også haft udfordringer men har lige fået en lille dreng for 14 dage siden. Og det er bare så fantastisk at se sådan en lille lækker en.

Anmeld

21. november 2013

Anonym trådstarter

Tessa skriver:

Hej,

vi er selv lige startet og jeg får PT homoner som sætter mig i overgangsalderen og skal på mandag op og have et check og skulle gerne få ægstimulerende hormoner.

Selvfølgelig er det ikke rart at få hormonerne men der er ikke de store bivirkninger endnu. Og hvis alt går vel så får jeg sat et æg op i december.

Lige nu håber og tror vi det nok skal lykkedes. Vi har valgt kun at fortælle det til udvalgte hvilket jeg er glad for så (specielt jeg) ikke føler yderligere præs hver gang vi er sammen med venner og familie som helt sikkert vil spørge.

Jeg ved intet om kompensation og kørselsgodtgørelse. Men hvis man kan få det må du meget gerne give info tilbage da vi også har lagt op på klinikken.

Nu har det altid været et meget stort ønske for mig at få børn så jeg er sikker på jeg ikke fortryder. Min søster og hendes mand har også haft udfordringer men har lige fået en lille dreng for 14 dage siden. Og det er bare så fantastisk at se sådan en lille lækker en.

Tak for svar.

Vi var til samtale i dag for at få forklaret lidt mere om det hele, specielt fordi vi har ægsortering oveni, som gør det hele meget kompliceret.

Der går minimum 6 måneder inden vi kan begynde på noget som helst.

Vi har en datter sammen, som dog er en fin lille englepige. Derfor skal vi nu have ægsortering. Vi er slet ikke i tvivl om at det er det vi vil, men syntes alligevel det virker lidt skræmmende..

Selvfølgelig går det vel for jer
Må jeg spørge hvor I får det gjort?

Anmeld

21. november 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hejsa

Jeg har en del spørgsmål ang. Fertilitet. Og general usikkerhed omkring det hele.

Kan manden søge kompensation for ttabt arbejdfortjeneste i forbindelse med behandling?

Hvordan er smerterne?

Fortrudt?

Gode råd?

Ingen andre der kan hjælpe?

Anmeld

21. november 2013

o1Mutte

Anonym skriver:

Hejsa

Hvordan er smerterne?

Fortrudt?

Gode råd?

Det tror jeg ikke, men ved det ikke

Ja det er jeg ret sikker på, men spørg på klinikken

Hvordan er smerterne?

Jeg stikker mig selv i stedet for næsespray, og den gør lidt ondt. Gonal F og Ovitrelle gør slet ikke ondt. Er ikke kommet så langt endnu, så ved ikke mht. ægudtagning, men har læst at det gør ret ondt.

Vi har været igennem 3 IUI forsøg og er nu igang med IVF.

Fortrudt?

Nej har ikke fortrudt

Der svært at være i behandling og vi er meget åbne omkring det. Det kan både være godt og skidt. Godt fordi du har nogen at dele det hele med og snakke med hvis det hele går dig på. Skidt, fordi folk regner med at blive opdateret hele tiden, og det kan været svært at finde overskuddet efter et evt, negativt forsøg.

Gode råd?

Slap af, brug tiden fornuftigt til at få tankerne lidt væk fra det hele.

Anmeld

21. november 2013

Anonym trådstarter

o1Mutte skriver:

Det tror jeg ikke, men ved det ikke

Ja det er jeg ret sikker på, men spørg på klinikken

Hvordan er smerterne?

Jeg stikker mig selv i stedet for næsespray, og den gør lidt ondt. Gonal F og Ovitrelle gør slet ikke ondt. Er ikke kommet så langt endnu, så ved ikke mht. ægudtagning, men har læst at det gør ret ondt.

Vi har været igennem 3 IUI forsøg og er nu igang med IVF.

Fortrudt?

Nej har ikke fortrudt

Der svært at være i behandling og vi er meget åbne omkring det. Det kan både være godt og skidt. Godt fordi du har nogen at dele det hele med og snakke med hvis det hele går dig på. Skidt, fordi folk regner med at blive opdateret hele tiden, og det kan været svært at finde overskuddet efter et evt, negativt forsøg.

Gode råd?

Slap af, brug tiden fornuftigt til at få tankerne lidt væk fra det hele.

Tak for dine svar

Måske er det kun kvinden der kan søge tabt arbejdsfortjeneste. Måske er jeg helt forkert på den..

Okay.

Ang. ægudtagning så vil jeg få morfin og smertestillende. Så det skulle ikke kunne mærkes.. Det var i hvert fald det jeg fik af vide i dag.

Anmeld

21. november 2013

o1Mutte

Anonym skriver:

Tak for dine svar

Måske er det kun kvinden der kan søge tabt arbejdsfortjeneste. Måske er jeg helt forkert på den..

Okay.

Ang. ægudtagning så vil jeg få morfin og smertestillende. Så det skulle ikke kunne mærkes.. Det var i hvert fald det jeg fik af vide i dag.

Tror det er fordi der er mange af tingene hvor det ikke er nødvendigt at manden er med (min er dog altid med, med undtagelsen af et par gange)

Det tror jeg alle får, men jeg tror nu stadig det gør ondt At få en lang nål op i min huha er ikke noget jeg glæder mig til Haha

Anmeld

21. november 2013

CroQuis

Anonym skriver:

Kan manden søge kompensation for tabt arbejdfortjeneste i forbindelse med behandling? 

Det tror jeg ikke, men ved det ikke 100% Måske kan han søge en paragraf 56 - kvinden kan i hvert fald få det, men ved ikke med manden?

Ja det gør i.. Mener man skal have over 50 km hver vej. Vi havde 150 km hver vej og fik kørselsgodtgørelse.

Hvordan er smerterne? 

Det gør ondt, men har oplevet værre smerte.. Og det er hurtigt ovre..

3 x ICSI forsøg

Fortrudt? 

Nej absolut ikke. Vi venter vores barn til Januar.. Kun 8 uger til 

Synes klinikken var rigtig god til at støtte, men det bedste er nu når testen er positiv. 

Det negative jeg har oplevet, er skuffelsen, frustrationen og tankerne om hvor vidt menstruation kommer igen. Derudover skulle vi holde 1 måneds pause, imellem hvert forsøg, det er frustrerende.

Gode råd?

Når du er i det, så forsøg IKKE at spekulere så meget over om du er blevet gravid eller ej. Hold dig beskæftiget, så tankerne kommer væk

Anmeld

22. november 2013

tweety2060

o1Mutte skriver:

Tror det er fordi der er mange af tingene hvor det ikke er nødvendigt at manden er med (min er dog altid med, med undtagelsen af et par gange)

Det tror jeg alle får, men jeg tror nu stadig det gør ondt At få en lang nål op i min huha er ikke noget jeg glæder mig til Haha

DU er SÅ fantastisk i dine ordvalg.... Men ja, det gør lidt avs med en nål i huha'en... Det er jo ikke helt naturligt

Anmeld

22. november 2013

o1Mutte

tweety2060 skriver:

DU er SÅ fantastisk i dine ordvalg.... Men ja, det gør lidt avs med en nål i huha'en... Det er jo ikke helt naturligt

Haha tak Huha lyder pænere end f.....
Tror virkelig ikke at det er særligt behageligt.. Men det kan jeg fortælle om sidst i næste uge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.