I går fik mig og lillemanden (18 mdr) medister til aftensmad. Manden spiste ude med nogle venner.
En time efter lillemanden var kommet i seng, hørte jeg han græd. Da jeg kom ind til ham havde han kastet op. Dette gjorde han den første del af natten. Den anden del af natten kunne jeg skifte hans ble hver time.
I løbet af natten havde jeg selv rumsteren i maven, men ikke noget jeg har været syg af.
Nå, i dag er guldklumpen så glad og leger som han plejer, men han har kastet op en gang, og stadig meget tynd mave.
Hvad er det nu man siger er godt mod opkast og diarre'? Revet æbler, mariekiks og hvad mere?
Rigtig mange af de husgeråd der findes, passer ikke.
Jeg lider meget af maveinfektioner, så har sat mig ret godt ind i emnet.
Det bedste er lyst brød som f.eks toastbrød, og ris. Uden salt, smør o.s.v. OG at spise så lidt som overhovedet muligt. Infektionen lever af den næring der bliver tilført maven.
Alt der indeholder sukker, inklusiv frugt, er IKKE godt. Bananer kan virke stoppende mod diarré, men til gengæld er sukkeret med til at holde infektionen i live, så i det lange løb er det ikke en god idé.
Sodavand er der divergerende holdninger omkring. Nogle mener at kulsyren fra sodavand kan være godt mod infektion, mens andre mener at det ikke kan betale sig, da der jo også er sukker = mums for infektionen, i sodavand.
Under alle omstændigheder er der ikke noget bestemt i cola der er godt for infektion. Så man kan lige så godt bruge danskvand.
Anmeld