barn tager ikke på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

869 visninger
11 svar
0 synes godt om
20. november 2013

barelillemig

Ja....min lille pige tager ikke på, eller ik så meget som hun "skal". Hun spiser så meget som hun skal. Hun er 10 uger, da hun blev født vejede hun 3980 og hun vejer nu 4720. Hun får erstatning. Vi har været på børneafdelingen i en uge nu, og hun er begynt på infantrini (som er erstatning med extra kalorier). Hun er ellers en meget rask pige!! De har taget alle slags prøver og der er intet i vejen med hende. Hun gider simpelthen ik spise så meget. Hun spiser 500 ml +\-. Jeg begynder nu at blive lidt irriteret. Ingen ved hvad der fejler. Min pige er vandt til at sove underfor og kan derfor slet ikke sove i længere tid på hospitalet. tror det ville hjælpe at komme hjem og få lidt rutind i gang igen
Er self også meget bekymret for min datter. Og det går min kæreste også rigtig meget på.
Vil egentlig ik noget særligt med det her. Har bare brug for lidt luft.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2013

Wimmie

barelillemig skriver:

Ja....min lille pige tager ikke på, eller ik så meget som hun "skal". Hun spiser så meget som hun skal. Hun er 10 uger, da hun blev født vejede hun 3980 og hun vejer nu 4720. Hun får erstatning. Vi har været på børneafdelingen i en uge nu, og hun er begynt på infantrini (som er erstatning med extra kalorier). Hun er ellers en meget rask pige!! De har taget alle slags prøver og der er intet i vejen med hende. Hun gider simpelthen ik spise så meget. Hun spiser 500 ml +\-. Jeg begynder nu at blive lidt irriteret. Ingen ved hvad der fejler. Min pige er vandt til at sove underfor og kan derfor slet ikke sove i længere tid på hospitalet. tror det ville hjælpe at komme hjem og få lidt rutind i gang igen
Er self også meget bekymret for min datter. Og det går min kæreste også rigtig meget på.

Det lyder som min datter da hun var spæd...hun vejede 3890 ved fødslen og tabe sig så til knap 3400 g. Det tog en måned før hun var oppe på fødselsvægten og derefter gik det langsomt opad. Faktisk var hun 1 år før hun ramte gennemsnittet -hun havde dog hele tiden fulgt sin egen kurve og det var det vigtigste sagde vores sundhedsplejerske 

Det var frustrerende de første par måneder fordi vi hele tiden skulle til ekstra vægt-tjek og fik ekstra besøg af SP - men hun havde det fint og der var intet galt, hun var bare ikke en "grovæder" og hun udviklede sig helt som hun skulle.

Vi må bare glæde os over ikke at have fået de mindste børn-så er der lidt at tage af 

Hun behøver slet ikke at fejle noget - måske kommer det lige pludselig. Men kan godt forstå du bekymrer dig -det skal vi jo som forældre.

Anmeld

21. november 2013

2babygirls

barelillemig skriver:

Min datter tog heller ikke meget på. Hun vejede 3900g og var 54 cm og som 1 årig vejede hun 8,7 og var 77 cm
Hun spiser stadig meget småt og spiser nogenlunde i perioder.

Jeg ville bede om en åben indlæggelse så i kan få lidt ro. Vi var indlagt i 4 dage da hun var halvandet, og dog kunne hun sove på deres Altan, men hendes spise lyst forsvandt fuldstændig fordi de overvågede nogle måltider for at kunne følge hende.

Anmeld

21. november 2013

barelillemig

Vi er egentligt åben inlagt. Men vi bor hos min kærestes forældre, da vi bor 40 minutters kørsel fra hospiyalet og de bor kun 5 min. Men det er stadig ik det samme som at være hjemme. Nu i dag og i går skal vi være pa hospitalet om dagen. Og de har ingen altan her hun skal så vejes igen i morgen, så jeg ber til gud hun har taget på nu!

Anmeld

21. november 2013

FrkZier

barelillemig skriver:

Min dreng tog fra han var 11uger til han var ca 17uger kun 200g på (ja 200g. på 6uger!) han var/er meget fremmelig og kunne/kan rigtig mange ting, han var skide godt med men han tog bare ikke på - da han var 17 uger vejede han 5.9kg og var 70cm lang (han vejede 3418 ved fødsel) så han var TYND!
nu er han ehm - 28uger? (6.5mdr) og BANG 8.2kg og 73/74cm... han er stadig slank i forhold til  sin længde men overhovedet ikke tynd mere.

bare lige en historie herfra, det kan blive bedre

Anmeld

21. november 2013

2babygirls

barelillemig skriver:

Vi er egentligt åben inlagt. Men vi bor hos min kærestes forældre, da vi bor 40 minutters kørsel fra hospiyalet og de bor kun 5 min. Men det er stadig ik det samme som at være hjemme. Nu i dag og i går skal vi være pa hospitalet om dagen. Og de har ingen altan her hun skal så vejes igen i morgen, så jeg ber til gud hun har taget på nu!

Krydser fingre, men se positivt på det selvom det måske kun er få gram. Og så tag helt hjem bagefter.

Anmeld

21. november 2013

Mille83

barelillemig skriver:

Hej

Lyder som min pige, hun er godt nok født "kun"3350 g, men tabte sig hurtigt og tog ikke ordentlig på.

SP endte med og sige vi skulle vække hende hver 3 time for at få hende til og spise, men hun ville ikke spise, hun var ikke sulten, hun skreg når vi vækkede hende. Vi havde besøg af SP som kiggede på når hun fik mad da hun var gammel nok til og få grød, og hun fandt intet mærkeligt.

Jeg har endda haft en overlæge sidde og kigge igennem et vindue på Skejby hvordan jeg fodrede min datter, det var grænseoverskridende....Hun gik til ekstra vægtkontrol, osv, osv. Fra hun var 1 år til hun blev 2 år tog hun 800 g på, på et år, hun er undersøgt for nogenlunde alt.

Nu hvor hun er 3 et halvt tager jeg mig selv nogle gange og gå i panik igen hvis hun ikke spiser, hun er et småt spisende barn, fejler intet, har aldrig fejlet noget vildt. Men bliver meget tynd når hun rammer ind i en influenza el lign.

Hun har bare ikke været sulten, fik altid og vide at hvis hun var rask/vågen aktiv osv så var hun måske bare ikke sulten.............................Men det er svært og acceptere, idag er hun 3 et halvt og stadig meget småt spisende, hendes vægt har haft ramt 12,5 kg, men er dog faldet lidt igen, hun er en høj, tynd pige..

Hvis jeg vidste hvad jeg ved idag, så havde jeg tacklet det anderledes, er helt overbevist om at jeg blev præget af læger, SP osv til og være bekymret omkring mad, det har helt sikkert gjort noget ved hende og hendes forhold til mad.

Anmeld

22. november 2013

barelillemig

Hun har nu taget 20 g på, det er bedre end ingenting og vi slipper hjem i weekenden og så skal hun vejes igen på mandag

Anmeld

22. november 2013

Nemesis

åhh ja de små pus, Sara tog heller ikke rigtig på da var lille og vi var indlagt 2 gange hvor hun blev undersøgt for alt. Her blev man da heldigvis enige om, at da hun var rask så skete der ikke andet.

i Dag er hun kap 4 og spiser stadig ikke det vilde. Sidste vinter prøvede vi så proteindrik og jeg skal da lige love får det gav pote.

På 4 måneder sprang hun fra 86 til 92/98... (ja hun brugte stadig str. 86 da hun var 3) og hun tog lidt over et kg på.

Så hvis den højprotein erstatning virker bare lidt på samme måde så giv det lidt tid.

Anmeld

25. november 2013

barelillemig

Vi har nu været hjemme i weeoend og har nu lige været til kontrol, hun har tahet 70 g på er sa glad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.