Baby vil ikke sove om natten..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

537 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. november 2013

Anonym trådstarter

Har en baby på lige knap en månede, som bare IKKE vil sove om natten
Hun er flaskebarn, og får flaske hver 3.-4. time. Hun får en flaske på 135 ml ved 20 tiden, hvorefter vi lægger hende i hendes seng, og så sover hun fint til klokken er 23-23.30, hvor hun så får en flaske mere på 135 ml. Så sover hun ellers ikke derefter. Hun kan sagtens være vågen til klokken er 1.30-2.00, hvor hun bare ligger og pyller/græder.. Har hende flere gange oppe og bøvse, hvis det nu er sådan en der er i klemme. Giver hende også ren ble efter hvert måltid, så det burde ikke være det? hvis hun endelig falder lidt hen, og jeg så slukker lyset, begynder hun igen. Hun bruger sut, og den giver jeg hende når hun nu begynder at blive urolig. Den får hun lige så hurtigt spyttet ud, eller så græder hun bare med den i munden. Det ender så med, at hun ligger vågn fra måltidet ved 23 tiden, indtil næste måltid ved 2-3 tiden. Altså Med pyller og gråd. En time efter hun så har spist om natten, holder hun endelig op, og giver hendes mor og far mulighed for at sove. Min kæreste er begyndt at sove i stuen, fordi han skal op kl. 5, og får derfor intet søvn pga hende, hvis han ligger i soveværelset med os.. Det er vanvittigt frustrerende! Og jeg er tæt på at give mig til at tude om natten, hvor hun bare ligger og skriger ustoppeligt hun er begyndt at ligge ved siden af mig i vores seng. Det hjælper en smugle. Men er bare en dårlig vane..
Så mødre derude - HJÆLP!! Hvad kan det dog være? Er desperat efter nattesøvn efterhånden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2013

Sabone

Jeg følger lidt med her, min søn gør lidt det samme

Her hjælper det lidt, hvis han får flaske ved midnat, så kan han godt sove til ved 5.30 tiden, men vi har ikke fast rutine med, hvornår han skal spise, han melder sig, når han er sulten

Anmeld

20. november 2013

Anonym trådstarter

Sabone skriver:

Jeg følger lidt med her, min søn gør lidt det samme

Her hjælper det lidt, hvis han får flaske ved midnat, så kan han godt sove til ved 5.30 tiden, men vi har ikke fast rutine med, hvornår han skal spise, han melder sig, når han er sulten

Min pige får også lov til at melde sig når hun er sulten men vi kan efterhånden se et mønster hvornår hun vågner og vil have mad..

Anmeld

20. november 2013

Masig

Anonym skriver:

Hun er flaskebarn, og får flaske hver 3.-4. time. Hun får en flaske på 135 ml ved 20 tiden, hvorefter vi lægger hende i hendes seng, og så sover hun fint til klokken er 23-23.30, hvor hun så får en flaske mere på 135 ml. Så sover hun ellers ikke derefter. Hun kan sagtens være vågen til klokken er 1.30-2.00, hvor hun bare ligger og pyller/græder.. Har hende flere gange oppe og bøvse, hvis det nu er sådan en der er i klemme. Giver hende også ren ble efter hvert måltid, så det burde ikke være det? hvis hun endelig falder lidt hen, og jeg så slukker lyset, begynder hun igen. Hun bruger sut, og den giver jeg hende når hun nu begynder at blive urolig. Den får hun lige så hurtigt spyttet ud, eller så græder hun bare med den i munden. Det ender så med, at hun ligger vågn fra måltidet ved 23 tiden, indtil næste måltid ved 2-3 tiden. Altså Med pyller og gråd. En time efter hun så har spist om natten, holder hun endelig op, og giver hendes mor og far mulighed for at sove. Min kæreste er begyndt at sove i stuen, fordi han skal op kl. 5, og får derfor intet søvn pga hende, hvis han ligger i soveværelset med os.. Det er vanvittigt frustrerende! Og jeg er tæt på at give mig til at tude om natten, hvor hun bare ligger og skriger ustoppeligt hun er begyndt at ligge ved siden af mig i vores seng. Det hjælper en smugle. Men er bare en dårlig vane..
Så mødre derude - HJÆLP!! Hvad kan det dog være? Er desperat efter nattesøvn efterhånden

Bed lige mærke i at hun starter hvis du slukker lyset. Har I overvejet en lille natlampe, så der ikke er helt mørkt?

En anden ide kunne være at give hende flaske inden hun vågner, altså i søvne og se om ikke det hjælper... Det gjorde vi på et tidspunkt, men tror vist han var lidt ældre...

Mht det at sove i sengen, når hun ikke er ældre end en måned, så synes jeg det er ok... Hun har sikkert brug for trygheden ved at mærke sin mor tæt på, og med den alder hun har nu, tror jeg ikke det bliver en vane.... Lad hende gerne sove hos dig en uges tid måske og se om det hjælper, og så prøv at putte hende i hendes seng igen....

Bare nogle forslag, man glemmer lynhurtigt hvordan det er med de helt små børn, så kan ikke helt huske hvad vi gjorde dengang for at prøve at undgå hans dårlige søvnrytme... Men hun skal jo også lige lære at man skal sove om natten, det tog vist 3-4 mdr for vores dreng at få en rytme hvor han sov bare nogenlunde om natten... Han har stadig nætter hvor han synes han skal holde fest midt om natten 

Anmeld

20. november 2013

modesty

Anonym skriver:

Det er fuldstændigt normalt at så lille en baby er vågen flere timer om natten. Det var min søn også. Man kan ikke forvente en nat/dag rytme før de er cirka 4 mdr. 

Det bliver IKKE en dårlig vane for en baby på 1 mdr. at sove i sengen sammen med sin mor. På ingen måde! Hvis hun eftersøger tryghed og du kan mærke at det hjælper at hun ligger tæt ved dig, så lad hende. Igen - det er helt normalt, og naturligt.

Anmeld

20. november 2013

Mettefpigen

I den alder er det meget normalt at de sover i sengen med forældrene.. de har brug for tryghed... der er ikke mave problemer?..
Her sov han ca 8 timer i døgnet de første 6 måneder... ca 3 timer sent på aftenen eller nat... det kan sagtens tage tid før de lære det...

Anmeld

20. november 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Det første jeg tænker er maveproblemer... Vi har haft dem herhjemme med Oliver på 10 uger og nøøøj de sidste mange uger har trukket tænder ud, med skrigeture døgnet rundt  Jeg har været ude og gå med barnevognen på de mest mærkeligste tidspunkter af døgnet, for at trøste ham... (og for ikke at vække min 3-årige datter).... 

Når hun er så lille, så søger hun givetvis din tryghed - Oliver ligger stadig imellem min kæreste og jeg og sover om natten, han er ikke parat til at ligge alene endnu, og nej, det er ikke en dårlig vane når de er så små  Ham her vil kun hænge på sin mor, og sådan er det når han er så lille 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.