Hvert 4. barn er overvægtigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Gør du noget for at forhindre at dit barn blir overvægtigt?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

757 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. juli 2009

Anonym trådstarter

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2009

Mum33

Så det godt. Forstår det bare ikke, de går i hvert fald ikke på den skole hvor jeg arb  Syntes da mange af pigerne er ekstremt undervægtige, men det siger undersøgelsen jo heller ingenting om.  

Anmeld

26. juli 2009

Honningblomst

Egentlig ikke mærkeligt med alle de fede voksne der er, at de også med deres dårlige livsstil giver det videre til deres børn...det tror jeg er en af grundene....Rør os for lidt og spiser forkert...

Min mellemste dreng ligger på grænsen, præcis som jeg altid har gjort og det er ikke pga forkert kost eller mangel på motion...vi er bare tunge(ved godt det lyder som en skidt undskyldning) men de fleste mennesker skyder mig 8-10 kilo lettere end jeg er, og det vidner da lidt om det...smiler

Knus Eva..

Anmeld

26. juli 2009

Vingummien

Det er også svært som barn at gøre noget selv hvis man først er blevet overvægtig, man kan jo ik sige nu køber jeg flere grønsager, for børn spiser jo det forældrene laver, og nu om dage er det jo tit hurtig fed mad der bliver smidt på bordet efter  en lang arbejds dag, el så  bliver der lige bestilt pizza.

Men er ik alle der bliver store fordi de spise usundt el lever af slik og sodavand. Jeg har aldrig rigtig spist det vilde af sådan noget men har altid været i den store ende, og jeg tror det er fordi min mor lavede god gammel dags robust mad til når min far kom fra arbejdee, så han fik noget godt mad  der passede til hans krævende arbejde plus at vi i min familie er meget robuste, har store knogler(ja er ik bare en undskyldning) men har store knogler.

Jeg er overvægtig nu også som voksen og har fået afvide af en fys at det er jo ik meget jeg skal af med igen pga mine knogler for så vil jeg se underlig ud, altså jeg vil  ik være pæn som meget tynd. Og min normal vægt er faktisk helt oppe på 80, og det er jo sjællendt det ligger der.

Tror også det kan være svært for nogle forældre at se deres barn måske lige skal have en anden kost el lignende fordi vi ser som regl vores børn på en anden måde en en fremmed. Nu har jeg selv altid døjet med vægten og er måske mere obs på Emil, men er ik fanatisk omkring det.

Anmeld

26. juli 2009

Heidi.

Hmmm.....

Jeg ved ikke om vi decideret gør noget... Vi spiser almindeligt, pigerne får både slik, kage, chips, sodavand, is... mv... Men med MÅDE....
Vi har ikke anlæg til fedme i familien, men hvis vi havde, så ville vi helt sikkert være mere påpasselige...
Jeg syntes det er synd når børn er meget overvægtige, og her snakker jeg om 10-15 kg.. Børn må gerne have lidt hvalpefedt Det kommer jo som regel af..
Men det handler jo meget om at lytte til sit barn.. Selvom man er i en familie hvor alle er fede, så er det jo ikke ens betydende med at børnene er glade for det.. De kan jo ikke selv vælge.. Det er op til forældrene at sørge for en sund livsstil...
Jeg kan godt blive rigtig gal indvendig når jeg ser en familie med 2-3 børn hvor det er små børn som tydeligt er meget overvægtige, det er ikke retfærdigt for disse børn..

Heidi

Anmeld

26. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nej præcis. Jeg bliver sgu lidt arrig indeni når jeg ser meget overvægtige mennesker komme gående med deres børn som tydeligvis også er på vej ud i fedme med de dertilhørende problemer. Det er simpelthen ikke fair overfor ungerne! Jeg kan ikke forstå at man ikke skelner mellem sine egne dårlige vaner og sine børns liv... Det er måske lidt som med min rygning - det er MIN dårlige vane og den skal ændres inden jeg bliver mor selvom det bliver svært...

Anmeld

26. juli 2009

Tina2

Vi passer ikke specielt på, men min datter på 5 år vil gerne ha og ha og ha.... Hvad må jeg få, hvad må jeg få bagefter, må jeg få noget oppe fra skabet (slik), jeg er sulten osv... Sådan kører den konstant, og jeg giver hende naturligvis ikke alt det slik osv som hun spørger efter.....
Så får hun riskiks, frugt og lign.

Synes også det er ufedt at se store tykke mennesker komme gående med deres børn som er godt på vej til også at blive tykke... Jeg synes bare det er rigtig synd....
Man har som forældre et ansvar... Også selvom man selv er stor....

Anmeld

26. juli 2009

Tina2

Tina2 skriver:

Vi passer ikke specielt på, men min datter på 5 år vil gerne ha og ha og ha.... Hvad må jeg få, hvad må jeg få bagefter, må jeg få noget oppe fra skabet (slik), jeg er sulten osv... Sådan kører den konstant, og jeg giver hende naturligvis ikke alt det slik osv som hun spørger efter.....
Så får hun riskiks, frugt og lign.

Synes også det er ufedt at se store tykke mennesker komme gående med deres børn som er godt på vej til også at blive tykke... Jeg synes bare det er rigtig synd....
Man har som forældre et ansvar... Også selvom man selv er stor....

Glemte lige at skrive at vi herhjemme hat er HELT normalt forhold til søde sager... Selvfølgelig får de det, men vi holder det så vidt muligt til weekenden. Men her i ferien fx har det selvfølgelig været oftere.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.