Det er også svært som barn at gøre noget selv hvis man først er blevet overvægtig, man kan jo ik sige nu køber jeg flere grønsager, for børn spiser jo det forældrene laver, og nu om dage er det jo tit hurtig fed mad der bliver smidt på bordet efter en lang arbejds dag, el så bliver der lige bestilt pizza.
Men er ik alle der bliver store fordi de spise usundt el lever af slik og sodavand. Jeg har aldrig rigtig spist det vilde af sådan noget men har altid været i den store ende, og jeg tror det er fordi min mor lavede god gammel dags robust mad til når min far kom fra arbejdee, så han fik noget godt mad der passede til hans krævende arbejde plus at vi i min familie er meget robuste, har store knogler(ja er ik bare en undskyldning) men har store knogler.
Jeg er overvægtig nu også som voksen og har fået afvide af en fys at det er jo ik meget jeg skal af med igen pga mine knogler for så vil jeg se underlig ud, altså jeg vil ik være pæn som meget tynd. Og min normal vægt er faktisk helt oppe på 80, og det er jo sjællendt det ligger der.
Tror også det kan være svært for nogle forældre at se deres barn måske lige skal have en anden kost el lignende fordi vi ser som regl vores børn på en anden måde en en fremmed. Nu har jeg selv altid døjet med vægten og er måske mere obs på Emil, men er ik fanatisk omkring det.
Anmeld