Meget kort menstruationscyklus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.905 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. november 2013

maak

Hejsa!

Jeg har smidt p-pillerne da jeg og min kæreste føler os klar til at blive gravide.

Jeg har dog et problem, mener jeg selv, nemlig at min menstruationscyklus er meget kort - dvs. omkring 15 dage.

Hvad kan det skyldes?

Har jeg overhovedet ægløsning?

Kan jeg overhovedet blive gravid?

Ved ikke om nogle har haft samme problem som mig, men tager gerne imod alt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2013

Rockertand

babywho skriver:

Hejsa!

Jeg har smidt p-pillerne da jeg og min kæreste føler os klar til at blive gravide.

Jeg har dog et problem, mener jeg selv, nemlig at min menstruationscyklus er meget kort - dvs. omkring 15 dage.

Hvad kan det skyldes?

Hvor længe har du været uden p-piller?

Anmeld

18. november 2013

maak

Har kun været uden i 3 måneder, men startede i sin tid på p-piller pga. en meget uregelmæssig menstruation. 

Ved det måske er hurtigt at bekymre sig, men min cyklus har altid været mærkelig 

Anmeld

18. november 2013

esioul

babywho skriver:

Hejsa!

Hvad kan det skyldes?

altså der skal gå minimum 9-10 dage fra æl til mens, for at ægget kan nå at sætte sig ordentlig fast. Så med en cyklus på 15 dage tror jeg det blir svært.  

Anmeld

18. november 2013

maak

det er klart, hvis jeg ingen ÆL har - men ved du noget omkring hvad muligheder man så har?

Anmeld

18. november 2013

maak

babywho skriver:

det er klart, hvis jeg ingen ÆL har - men ved du noget omkring hvad muligheder man så har?

Altså hvilke behandlingsmuligheder? 

Anmeld

18. november 2013

esioul

babywho skriver:

jeg tror ikke der er andet st gøre end at give det lidt tid og se om kroppen retter sig ind. Evt forsøge med æl teste

Anmeld

18. november 2013

modesty

Hejsa!

Hvad kan det skyldes?

15 dage er umiddelbart for kort en cyklus til at ægget kan nå at sætte sig fast.

Under alle omstændigheder vil en læge nok kræve lidt længere tid uden p-piller inden en udredning, også selvom din menstruation altid har været uregelmæssig. Men altså - jeg ville nok ringe til lægen, bare lige for at høre hvordan han/hun ser på sagen. Det er forskelligt hvordan de vurderer sådanne situationer.

Hvordan var din cyklus ustabil før pillerne? Var det også med korte cykli?

Anmeld

19. november 2013

maak

modesty skriver:

15 dage er umiddelbart for kort en cyklus til at ægget kan nå at sætte sig fast.

Under alle omstændigheder vil en læge nok kræve lidt længere tid uden p-piller inden en udredning, også selvom din menstruation altid har været uregelmæssig. Men altså - jeg ville nok ringe til lægen, bare lige for at høre hvordan han/hun ser på sagen. Det er forskelligt hvordan de vurderer sådanne situationer.

Hvordan var din cyklus ustabil før pillerne? Var det også med korte cykli?

Ja jeg tror også min læge kræver lidt længere tid, så jeg må jo bare have lidt tålmodighed og se hvordan det udvikler sig. Det er bare frustrerende, ikke kun pga. manglende ÆL, men også fordi det er ret ofte jeg har mens. hvilket er problematisk ift. træning osv.

Jeg har lidt svært ved at huske det helt præcist, men mener det var samme problem jeg havde inden pillerne. Der havde jeg intet overblik over det - nu notere jeg alt

Anmeld

19. november 2013

maak

esioul skriver:

jeg tror ikke der er andet st gøre end at give det lidt tid og se om kroppen retter sig ind. Evt forsøge med æl teste

Håber den retter ind Er faktisk lidt usikker mht. ÆL teste - men det kan være jeg skal prøve det som næste step 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.