Anonym skriver:
Hej tøser....
Har lige brug for jeres input her...men har pga familie brug for at være anonym...
Sagen er den at jeg i sidste uge var hos min læge for at få lavet er celle skrab.... Jeg har aldrig haft celle forandringer og ingen i min familie har haft livmoderhalskræft.... Men min læge spurgte så om jeg havde overvejet at få vaccinen og sagde ja det havde jeg....
Skal derned på onsdag til mit første stik.... Fortalte det til min bror Idag og han fløj heeeelt op i vejret.... Det skal lige siges han er generelt imod vacciner... Men han sys det var torske dumt af mig!! Og at den var Aaaalt for farlig og om jeg havde hørt om alle de bivirkninger den havde ?!?... Og hvis jeg alligevel var smittet med hpv virus så var det alligevel ligegyldigt med den vaccine og han mente ar chance for jeg havde fået hpv var ret stor ( åbenbart mange der er smittet med den hvis man har haft forskellige partnere og har haft en køns sygdom hvilket jeg har haft for år tilbage)
Nu sidder jeg nærmest og er bange for at få de stik med de skræk historier han fortalte og kommer i tvivl om den egentlig er lige gyldig for mig når jeg har en alder på 34 og som sagt har haft flere partnere i årenes løb??? Og om den vitterlig er så farlig som han siger og åbenbart mange andre sider på nettet???
Vil gerne høre fra jer der har fået den???
Men også jer andre?? Ville i gøre det eller ej? Og hvorfor?
Jeg har fået de 2 første stik, og skal få mit tredje om nogle uger. Jeg har haft mere end en partner, og troede derfor at det kunne være ligemeget om jeg fik den. MEN så var jeg til gyn. undersøgelse hos lægen, og blev spurgt om jeg havde fået de tre stik. Hun forklarede såat der var flere fordele. F.eks. Hvis man er smittet med HPV, forhindrer vaccinen virusen i at sprede sig yderligere og i nogle tilvælde bliver virusen dæmpet. Hun fortalte også at de havde fundet ud af, at den ikke kun beskyttede imod livmoderhalskræften, men også imod mund og svælgkræft. For mig gjorde det, at fordele opvejede ulemper. Til mit næste stik fik jeg nogle bivirkninger om aftenen. Jeg fik ekstrem hjertebanken og lidt feber/influenzasymptomer, men de var væk om morgenen
Anmeld