Frustreret...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
6 svar
4 synes godt om
18. november 2013

Lullaby

Sagen er den, at min svigerinde lige har informeret os om at hende og hendes kæreste skal giftes på fredag. De har kendt hinanden i 4 mdr, de er begge 22 så derfor kommer det lidt som et chok for os alle.
Nå men, udover at vi alle er meget bekymrede så kommer manden og jeg vildt op og diskutere omkring bryllupsgaven.
Vi har INGEN penge disse 2 mdr. Han er på barsel og derfor får han jo 6000 mindre om mdr, vi er igang med at spare op til en skorsten til vores brændeovn, bilerne skulle have nye vinterdæk og min bil skal repareres.
Lige så snart han hørte at de skulle giftes, så skal de bare have 500 kr i gave. Uanset om vi har pengene eller ej. Det er det der gør mig så frustreret. Han er enig med alle i, at man ikke skal ruinere sig pga gaver men lige så snart det er ham selv så er der no mercy. Så skal pengene bare falde. Vi har pt 1500 til 2 uger, 5 mennesker og jeg synes ikke der er 500 til en gave. Han er bare ikke til at hugge og stikke i.
Hvad vil andre ikke tænke når man ikke dukker op med mere.. øv altså. Nu kan jeg så bare have ondt i maven over vores økonomi det næste lange stykke tid...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2013

C-Dog

Hmm... Er det ikke tanken der tæller? For da min elskede søster og svoger skulle giftes havde vi ikke ret mange penge så de fik 200 kr, et sødt kort hvor jeg havde skrevet om lidt gode minder og interne jokes. Og jeg VED de ikke ikke har siddet og sagt, nå nå, 200 kr, de elsker os ikke! For det er tanken der tæller, ville gerne ha givet dem en million, men mad i munden og tøj på kroppen til min lille familie kommer altså før gaver til den øvrige familie... Og dem der ikke forstår det, Ja de har slet ikke fortjent at få gaver. Jeg synes du skal banke i bordet!

Anmeld

18. november 2013

B&J

det var godt nok tidligt de skulle giftes men ja det må de jo om.

men noget andet hvad med at finde noget til billige penge som de evt. vil blive rigtige glade for og din kæreste måske også kan se hov sikke en dejlig gave men vi spare også penge

Anmeld

18. november 2013

Lullaby

B&J skriver:

det var godt nok tidligt de skulle giftes men ja det må de jo om.

men noget andet hvad med at finde noget til billige penge som de evt. vil blive rigtige glade for og din kæreste måske også kan se hov sikke en dejlig gave men vi spare også penge

De ønsker sig sengesæt. Så fandt jeg et dobbeltsengesæt til 200 kr. Normalpris 499. Fint, det viser jeg til ham. Nope. Det SKAL koste 500 kr. For hvad nu hvis de vil bytte det..

Anmeld

18. november 2013

B&J

Lullaby skriver:

De ønsker sig sengesæt. Så fandt jeg et dobbeltsengesæt til 200 kr. Normalpris 499. Fint, det viser jeg til ham. Nope. Det SKAL koste 500 kr. For hvad nu hvis de vil bytte det..

og hvad så... jeg syntes det var en vildt fin gave og kun 200kr det er da vildt billigt :O det ville jeg blive glad for

Anmeld

18. november 2013

M (:

Lullaby skriver:

Hm, køb det alligevel? 

Anmeld

18. november 2013

Krussedulle

Lullaby skriver:

Sagen er den, at min svigerinde lige har informeret os om at hende og hendes kæreste skal giftes på fredag. De har kendt hinanden i 4 mdr, de er begge 22 så derfor kommer det lidt som et chok for os alle.
Nå men, udover at vi alle er meget bekymrede så kommer manden og jeg vildt op og diskutere omkring bryllupsgaven.
Vi har INGEN penge disse 2 mdr. Han er på barsel og derfor får han jo 6000 mindre om mdr, vi er igang med at spare op til en skorsten til vores brændeovn, bilerne skulle have nye vinterdæk og min bil skal repareres.
Lige så snart han hørte at de skulle giftes, så skal de bare have 500 kr i gave. Uanset om vi har pengene eller ej. Det er det der gør mig så frustreret. Han er enig med alle i, at man ikke skal ruinere sig pga gaver men lige så snart det er ham selv så er der no mercy. Så skal pengene bare falde. Vi har pt 1500 til 2 uger, 5 mennesker og jeg synes ikke der er 500 til en gave. Han er bare ikke til at hugge og stikke i.
Hvad vil andre ikke tænke når man ikke dukker op med mere.. øv altså. Nu kan jeg så bare have ondt i maven over vores økonomi det næste lange stykke tid...

Ej come on, nu må han lige se realistisk på det også..

Jeres budget skriger jo ikke ligefrem "overskud".. og sådan er det!
Så må man lige sætte sig ned og sige hvad er vigtigst, at min søster får 500 kr eller at mine børn får mad hver dag, de næste 14 dage? (Meget firkantet!!)

Bank i bordet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.