Hvor gammel var jeres barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

637 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. juli 2009

Vingummien

Da da han/hun stoppede

Med at få flaske?
Få speciel lavet mad?
Med at få hjælp til at spise?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2009

ekzunz

Jeg kan svare på den med flasken - den er nemlig let: De har aldrig fået flaske. Jeg har faktisk aldrig eget en sutteflaske - jeg var så heldig at kunne amme, og da de ikke gad have babs mere måtte de jo ha' vand eller mælk. De har heller aldrig fået mme (eller hvad det nu hedder)

Jeg mener at Lukas højst var omkring 10-11 mdr. da vi holdt op med at lave noget specielt til ham - han fik bare det vi andre fik - og det fik han nok også tidligere, jeg kan bare ikke huske det....Og på samme tidspunkt spiste han også selv - selvfølgelig har vi sikkert hjulpet af og til, men i det store hele har han klaret det selv....

Anmeld

26. juli 2009

ekzunz

Jeg kan svare på den med flasken - den er nemlig let: De har aldrig fået flaske. Jeg har faktisk aldrig eget en sutteflaske - jeg var så heldig at kunne amme, og da de ikke gad have babs mere måtte de jo ha' vand eller mælk. De har heller aldrig fået mme (eller hvad det nu hedder)

Jeg mener at Lukas højst var omkring 10-11 mdr. da vi holdt op med at lave noget specielt til ham - han fik bare det vi andre fik - og det fik han nok også tidligere, jeg kan bare ikke huske det....Og på samme tidspunkt spiste han også selv - selvfølgelig har vi sikkert hjulpet af og til, men i det store hele har han klaret det selv....

Anmeld

26. juli 2009

Anja

Elias var 11 mdr, da han stoppede med flaske  - han gad den ikke mere. Kan huske at det var den sidste baby-agtige ting ved ham, så inden da var vi også holdt op med at lave noget specielt til ham, han fik bare det vi andre fik.
Omkring det at spise selv kan jeg bare huske, at han spiste selv, da Esther blev født og da var han 15½ mdr.

Esther er nu godt 9 mdr og hun får nu bare det mad vi andre får. Hun får dog beriget sin havregrød med Nutramigen og hun får stadig Nutramigen i flaske, men det lader til at hun godt kan tåle mælk  så i løbet af de næste par mdr tror jeg også at vi dropper det. Hun er dog MEGET glad for flasken stadigvæk, så ved ikke om hun slipper den så tidligt som Elias gjorde. Hun spiser mange ting selv, men ikke skemad.

Anmeld

26. juli 2009

Bastian

Mine fik natflaske (dvs. før de skulle sove) til de var ca. 1 år.

De fik det samme som os ret tidligt. I perioden før de måtte spise kød, fik de de grønstsager, ris, kartofler mm, som vi skulle have. Da de måtte spise kød, blendede vi aftensmaden i starten. Mine børn har altid elsket mad med smag, så de har altid bare fået vores mad.

Jeg kan ikke huske, hvornår de spiste selv, men i starten fik de selv en ske i hånden, men vi hjalp dem ved siden af.

Anmeld

26. juli 2009

Vingummien

spændende at høre

Emil bliver 1 år om en uge og han spiser kun det vi får nu, han får stadig en flaske når han skal sove, men el er det kun vores mad.

Han spiser næsten det hele selv, altså brød, bolle, pølser osv. Men haavregrød og kartofler med sovs og ris osv der hjælper vi endnu.

Anmeld

26. juli 2009

Vingummien

Znuzke skriver:

Jeg ammede også, men da han var 3 så ville han ik det mere, det gik for langsomt så måtte over på mme, desværre. Så han har fået flaske siden

Anmeld

26. juli 2009

mariamiss6

mine fik flasken da de var henholdsvis 3 og 7 uger. den store stoppede helt med flaske/mme da han var 11 måneder, og den liller er stadig kun 8 måneder, så han får endnu 1 flaske hver aften, og så en sjat i kop, når vi spiser rugbrød.

Nu ved jeg ikke lige hvad du mener med 'special lavet mad', men min store dreng fik ikke special lavet da han var 9-10 måneder tror jeg, altså der fra spiste han hvad vi fik, og gør det stadig (hvis det passer ham at spise noget som helst)
Felix på knapt 8 måneder, får altså stadig lidt speciallavet mad. for eksempel får han jo ikke rigtigt rugbrød men bondebrød, og han har lidt svært ved at få det slugt, så jeg opbløder det i en lille sø af mme. Men han får alle slags smørbart pålæg, også en pikant ost hvis vi har det.
til aftens får han også bare det vi spiser, men godt kølet og godt most selvfølgelig... han spiser ind til videre alt hvad vi byder ham.

Anmeld

26. juli 2009

bette

mikkel stoppede selv med flaske da han var ca. 8 måneder så gad han den ik mere..
han spiste udelukkende vores mad da han var æhmm 10-11 måneder vil jeg tro.. kan ikke helt huske det..

jeg tror det var ret tidligt at vi ikke måtte hjælpe ham med at spise.. VIL SELV hehe..

men kan ik huske hvornår det var

Anmeld

26. juli 2009

Vingummien

bette skriver:

mikkel stoppede selv med flaske da han var ca. 8 måneder så gad han den ik mere..
han spiste udelukkende vores mad da han var æhmm 10-11 måneder vil jeg tro.. kan ikke helt huske det..

jeg tror det var ret tidligt at vi ikke måtte hjælpe ham med at spise.. VIL SELV hehe..

men kan ik huske hvornår det var

He he Emil vil også gerne selv, men er det ris osv så opgir han og så må mor godt give ham det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.