Har sendt en mail til DR Ramasjang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2013

HHC88

MorDk skriver:

Tak. Ja jeg synes faktisk ikke jeg er særlig snerpet eller pylret. Men det her... det synes jeg faktisk er over grænsen!

Tænker da helt sikkert også, at når du står med et praktisk eksempel som din søn, så ændrer situationen sig også væsentligt.. Så er det ikke længere kun et princip, men et faktum..  Børn hører og opfatter ting forskelligt ud fra alverdens input de får fra tegnefilm, medier, legekammerater m.v., men synes da kun det er positivt som forælder at reagere på de ting hvor opfattelsen er helt hen i hegnet hos barnet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2013

1990h

modesty skriver:

Hvorfor er det forargende?

det forarger MIG.

jeg ville ikke sætte mine børn til at se børnetime hvis det er to behåret mandedukker i gstrengs og push up bh. men sådan er vi HELDIGVIS forskellige..

syntes ikke det hører til i børnetime..

Anmeld

18. november 2013

Laulund87

Jeg kan ikke forstå det ikke er nok med helt almindeligt Disney tegnefilm. Synes Ramasjang sender så meget underligt tv og helt ærligt kan vi ikke forvente vores børn ikke bander når de gør det der. Der er tit så grimt et sprog

Anmeld

18. november 2013

LinLin

Laulund87 skriver:

Jeg kan ikke forstå det ikke er nok med helt almindeligt Disney tegnefilm. Synes Ramasjang sender så meget underligt tv og helt ærligt kan vi ikke forvente vores børn ikke bander når de gør det der. Der er tit så grimt et sprog

Jeg synes der er forskel på tegnefilm og "almindeligt" børnetv som de sender på ramasjang mine ser begge dele! Det gør i min verden ikke noget hvis de ser rigtige mennesker også - tværtimod; vi lever jo ikke i en tegnet verden

Adam er ikke så hooked på tv i det hele taget, men for David er der klart mest læring (på en sjov måde) på ramasjang; fx hr. Skæg, ramasjang-mysteriet og lille nørd.

Men synes også programmer som mickeys klubhus og jake & piraterne på disney junior og Dora/Diego på nickelodeon er gode

Anmeld

18. november 2013

LinLin

18. november 2013

LinLin

1990h skriver:

det forarger MIG.

jeg ville ikke sætte mine børn til at se børnetime hvis det er to behåret mandedukker i gstrengs og push up bh. men sådan er vi HELDIGVIS forskellige..

syntes ikke det hører til i børnetime..

Det er fra gepetto news - det er da heller ikke børnetime (men jeg synes heller ikke lige det er børnevenligt! - på den anden side findes den slags mennesker jo )

Anmeld

18. november 2013

Laulund87

LinLin skriver:

Jeg synes der er forskel på tegnefilm og "almindeligt" børnetv som de sender på ramasjang mine ser begge dele! Det gør i min verden ikke noget hvis de ser rigtige mennesker også - tværtimod; vi lever jo ikke i en tegnet verden

Adam er ikke så hooked på tv i det hele taget, men for David er der klart mest læring (på en sjov måde) på ramasjang; fx hr. Skæg, ramasjang-mysteriet og lille nørd.

Men synes også programmer som mickeys klubhus og jake & piraterne på disney junior og Dora/Diego på nickelodeon er gode

Nej det behøver heller ikke kun være tegnefilm, Maria er som sagt vild med Rosa fra Rouladegade 

Jeg kender ikke de andre ved navn da hun jo ikke rigtig får lov til at se kanalen. De gange vi har kigget blev jeg overrasket over sproget osv. Totalt sippet og gammeldags er jeg

Anmeld

18. november 2013

LinLin

Laulund87 skriver:

Nej det behøver heller ikke kun være tegnefilm, Maria er som sagt vild med Rosa fra Rouladegade 

Jeg kender ikke de andre ved navn da hun jo ikke rigtig får lov til at se kanalen. De gange vi har kigget blev jeg overrasket over sproget osv. Totalt sippet og gammeldags er jeg

Ja du er - helt ærligt!

Anmeld

18. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Laulund87 skriver:

Uha - jeg synes, der er brug for rigtigt meget andet end Disney! En overgang, da mine var små, var der stort set kun amerikanske tegnefilm at finde på sendefladen, og det var i hvert fald for indskrænket og monotont til min smag (på børnenes vegne). På den anden side fik det mig yderligere op i gear med højtlæsning af kvalitetsbørnebøger, så noget godt bragte det med sig 

Anmeld

18. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Laulund87 skriver:

Hvilke programmer synes du de taler grimt i? Det eneste konkrete eksempel der er kommet, er fra et program der ikk sendes mere. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.