Ideer til klassefest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.148 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. november 2013

ann-kristina

Hej

Jeg skal være med til at árrangere julefest i min datters 3. Klasse. Det skal være en hverdagsaften fra ca 17-20. Alle tager mad med. Vi vil gerne arrangere lidtbunderholdning. Jeg forstiller mig et slags"jule-løb" indendørs på skolen med forskellige  opgaver der har med jul tagåre. Vi bliver nok omkring 100 incl forældre og søskende og vi deler dem nok op i 4-5 grupper. DeT går ikke ud på at vinde noget, men bare at have det sjovt. Har I nogle gode ideer???

Jeg har tænkt at hvert hold skal lave en lang guirlande, men ellers er jeg blank.

Ann-Kristina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2013

B&J

1. hver hold skal lave en guirlande på tid hvem laver den længste den bliver målt når tiden er løbet ud og skrevet ned
  2. hvem kan folde det smukkeste julehjerte på tiden der skal ligge glans papir og evt. ideer til julehjerterne
  3. hvem kan spise de fleste pebernødder på kortes tid den omhandler de voksende så børene ikke får ondt i maven
  4. hvem kan sige flest jule ting eller alt der omhandler julen på tid. (julemanden) juletøj, krangren osv.
  5. lav flest musetrapper på tid og der er klippet strimer så de bliver lige lange

Anmeld

17. november 2013

JulieE

Vi lavede en leg for et par år siden til en juleferie. Alle deltagere, børn, voksne og lærer bliver delt ind i 4-5 hold. De får udleveret blomsterpinde, papir, tape og en lille nisse ( ca 3-4 cm). Så skal holdene i samarbejde bygge et stativ til Nissen af materialerne. Det hold, der bygger det højeste vinder. Det var virkelig en sjov leg 

En anden mulighed er igen at dele folk op i grupper udstyre den med pap og saks. I grupper skal folk gå sammen to og to. Disse par skal klippe julepynt f.eks et hjerte og et juletræ. Finten er, at man skal "lægge armene om hinanden", så hvert "par" kun har én højre hånd og én venstre hånd fri til at lave julepynt. Forstår du? 

Anmeld

17. november 2013

M (:

Hej

Jeg skal være med til at árrangere julefest i min datters 3. Klasse. Det skal være en hverdagsaften fra ca 17-20. Alle tager mad med. Vi vil gerne arrangere lidtbunderholdning. Jeg forstiller mig et slags"jule-løb" indendørs på skolen med forskellige  opgaver der har med jul tagåre. Vi bliver nok omkring 100 incl forældre og søskende og vi deler dem nok op i 4-5 grupper. DeT går ikke ud på at vinde noget, men bare at have det sjovt. Har I nogle gode ideer???

Jeg har tænkt at hvert hold skal lave en lang guirlande, men ellers er jeg blank.

Ann-Kristina

Vi har haft stor succes med en stafet blandt vores spejderbørn i aldersgruppen 8-10 år.

Hvert barn skal løbe ned i den fjerneste ende af banen, spise en kiks (evt æbleskive) og puste en ballon op lige efter (ret svært, men sjovt!, med munden fuld af mad) og sætte sig på ballonen så den springer (der kan evt. stå en voksen klar til at hjælpe med at binde knude på ballonen). Løber derefter tilbage og stiller sig bagerst i rækken, hvorefter det er den forrestes tur.. Det hold, der er hurtigst færdig vinder!

Det er mindst lige så sjovt at se på, som at deltage (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.