så er det slut..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

711 visninger
6 svar
8 synes godt om
16. november 2013

NessaXenia

Jeg har atter engang nået dertil i måneden og vi har gjort alt hvad vi kunne. Jeg havde lidt niv og jag i underlivet igår og efter vi havde været ude og shoppe i eftermiddag opdagede jeg brunt udflåd.
Har test dag på mandag og føles som om mens er på vej.

Hvis den gør det så skal vi i udredning. Skulle egentlig være startet med at få taget blodprøver i starten af måneden men tænkte at vi lige gav det en måned mere pga en god mave fornemmelse..

Hvordan kom i igang med udredning og hvordan forløb det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2013

modesty

Jeg har atter engang nået dertil i måneden og vi har gjort alt hvad vi kunne. Jeg havde lidt niv og jag i underlivet igår og efter vi havde været ude og shoppe i eftermiddag opdagede jeg brunt udflåd.

Hvis den gør det så skal vi i udredning. Skulle egentlig være startet med at få taget blodprøver i starten af måneden men tænkte at vi lige gav det en måned mere pga en god mave fornemmelse..

Man får en henvisning fra lægen. Så bliver man tilknyttet en gynækolog, hvor man skal have taget blodprøver to gange på specifikke dage i løbet af cyklussen (så de kan fastslå at man har ægløsning og at hormonniveauer er som de skal være). Så skal kvinden til en scanning og en gennemskylning af æggelederne for at tjekke at der er passage. Gennemskylningen kan godt være lidt ubehagelig, men det er ikke værre en menstruationssmerter.

Manden skal bare aflevere en klat (og muligvis én til for ekstra kontrol) for at tjekke sædkvalitet.

Det er rimelig simpelt og hele udredningen tager vist omkring en/halvanden cyklus, så vidt jeg husker.

Anmeld

16. november 2013

BabyMarschall

NessaXenia skriver:

Inden du mister håbet helt, så vil jeg bare sige at jeg i min graviditet blødte da jeg skulle have haft mens, både da jeg var 4, 6 og 8 uger henne. Det var "rigtigt" blod, altså havde et par dage der lignede optrapning til menses men der kom bare ikke mere. Der er kommet en dejlig, sund pige ud af det Krydser fingre for at det bare er lidt hormoner der driller

Anmeld

16. november 2013

NessaXenia

BabyMarschall skriver:

Inden du mister håbet helt, så vil jeg bare sige at jeg i min graviditet blødte da jeg skulle have haft mens, både da jeg var 4, 6 og 8 uger henne. Det var "rigtigt" blod, altså havde et par dage der lignede optrapning til menses men der kom bare ikke mere. Der er kommet en dejlig, sund pige ud af det Krydser fingre for at det bare er lidt hormoner der driller

Jeg har ikke blødt yderligere siden, men det kan jo nå at komme.
Tak for opmuntring

Anmeld

16. november 2013

NessaXenia

modesty skriver:

Man får en henvisning fra lægen. Så bliver man tilknyttet en gynækolog, hvor man skal have taget blodprøver to gange på specifikke dage i løbet af cyklussen (så de kan fastslå at man har ægløsning og at hormonniveauer er som de skal være). Så skal kvinden til en scanning og en gennemskylning af æggelederne for at tjekke at der er passage. Gennemskylningen kan godt være lidt ubehagelig, men det er ikke værre en menstruationssmerter.

Manden skal bare aflevere en klat (og muligvis én til for ekstra kontrol) for at tjekke sædkvalitet.

Det er rimelig simpelt og hele udredningen tager vist omkring en/halvanden cyklus, så vidt jeg husker.

Okay så ved jeg nogenlunde Hvordan forløbet nok bliver
Tusind tak for svaret

Anmeld

17. november 2013

NessaXenia

Der er forsat ikke kommet mere 

Anmeld

17. november 2013

o1Mutte

NessaXenia skriver:

Du går op til din læge, og så har han en masse prøver du skal have taget (Klamydia, HIV og sådan noget) Og så skal din mand også have tjekket sin sæd.

MHT. gennem skylningen så er det ikke alle steder at de gør det, medmindre de har grund til at tro at der ikke er passage. Jeg fik det gjort, pga. jeg engang har haft klamydia, og har haft det så længe at de var bange for at jeg var 'groet sammen' (i mangel af bedre ord )

Men håber da der er gevinst og at i ikke skal igennem alt dette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.