Hækle vs. Strikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.812 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. november 2013

mmsoelberg

Hvad er forskellen på at strikke og hækle? og hvad er lettest at give sig i kast med hvis man er nybegynder? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2013

lineog4

mmsoelberg skriver:

Hvad er forskellen på at strikke og hækle? og hvad er lettest at give sig i kast med hvis man er nybegynder? 

Forskellige teknikKer, forskellig resultat. Hvad der er nemmest er vist en smagssag - jeg kan strikke men hækle men hækle bliver ikke pænt og jeg spænder så meget i armen så jeg må give op - men men men så i dag er der hæklede en "skål" og det vil jeg også kunne....

Anmeld

16. november 2013

Papillon

Hækle foregår med en hæklenål, altså sådan en med en lille "krog" for enden, mens man strikker med to strikkepinde typisk  Meget forenklet forklaring. Der findes sider på nettet, der guider dig igennem, hvordan du gør både med det ene og andet.

Jeg lærte selv at strikke først, men egentlig vil jeg tro, at det er lettere at starte med at hækle. Når man lige har fanget det, er det ret simpelt

Anmeld

16. november 2013

Mvm23

Jeg har lært mig selv at hækle via guides på nettet og synes selv jeg har lavet de fineste baby ting. Men jeg kan overhovedet ikke finde ud af at strikke

Anmeld

16. november 2013

Billemyre

Det er helt sikkert smagssag - jeg er selv mest til strikning. Synes nemt, hækling kan blive lidt "uelegant" og med en lidt grov struktur.
Men det kommer også an på hvad der laves, for nogle hæklede ting, synes jeg, er super søde.

Jeg synes, hækling er nemmest.

Anmeld

16. november 2013

Billemyre

Her er lige lidt billeder til sammenligning.
Selvom det jo godt nok ikke lige er samme mønster, så kan man stadig se den karakteristiske struktur forskel, synes jeg.

Den grønne er hæklet, den grå er strikket
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. november 2013

Lene Unik

Er helt enig, det er ikke til at sige hvad der er nemmest. Men prøv at se nogle af de videoer der ligger på nettet. Garnstudio.dk har flere forskellige til at hjælpe i gang. Ellers er der strikke/hækle cafeer mange steder rundt omkring.

Anmeld

16. november 2013

Lukas&Liam<3

Jeg synes det er nemmest at hækle
Når jeg strikker bliver det alt for stramt + at hvis jeg taber en maske er jeg lost

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.