Som Caroline skriver, så handler det nok om de roller børnene får i flokken og der er den midterste sådan hverken enten eller....om man så er nok så obs, giver alene tid og har fokus, så kan det ikek ændre ved der er den yngste, den der er født sidst og altid vil være den yngste. Så er der den store, den der altid gør det hele først, da han/hun jo er ældst(tror det er værst når børnene har samme køn) Og den midterste, er nogle gange med hos den store, og andre gange med de små...og er ikke den lille bitte og ikke den der bare gør det hel først...så jeg tror der er noget om det...børns personlighed og evner hænger også i høj grad sammen med deres nummer i rækken..den midterste er tit den meget følsomme som er god til at indordne sig.
Vi er tre søstre hjemme og jeg kan se at min ældste søs tit var lige der i hverken det ene eller andet og hun minder på mange måder om min den mellemste...kunne jeg vælge havde jeg fået fire børn...set i bakspejlet og det samme havde min x..
Men børnene klarer sig jo, det skal de jo-smiler- men jeg tror ikke det er nemt som barn at være den midterste..men det de lærer ved det, det kan nok blive en stor force når de bliver voksne.
Knus Eva...meget typsik ældstebarn..
Anmeld