Julegavebeløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

425 visninger
8 svar
3 synes godt om
15. november 2013

Anonym trådstarter

Skriver som ano da jeg ikke vil googles

Men kom til at tænke på julegavebeløb da jeg så tråden om gaver til børnebørn.

Jeg (eller vi) har vores barnebarn i pleje,

Barnet er jævnalderene med vores den yngste.

Vi gav ham sidste år for omkring 1000 i gave.

500 fra os,og så købte jeg små gaver fra onkler/niecer

Vi er ikke på gavefod med ret mange ,så beløbet til gaver til vores børn er ret stort .Fordi vi jo synes der skal være nogle gaver.

Mit spørgsmål er så .

Skal jeg fortsætte med beløbet på ialt 1000,eller skal jeg fordi barnet højst sandsynligt skal bo her i mange år,måske hele barndommen sætte beløbet til det samme som mine egne børn?

Han ser sine forældre,og skal også holde juleaften med hans mor og hans bedsteforældre-Så det er ikke kun fra os han får.

MEN spekulerer i forskelsbehandling altså begge veje.

Vil han føle sig tilsidesat når f.eks næste år hvor han skal være her får for mindre end de andre børn-? Eller er det naturligt?

Og når jeg engang i fremtiden får flere børnebørn vil de jo få "standard" beløbet -og vil det så give gnidninger,hvis han har fået/får større gaver?

Hold på jeg spekulerer og spekulerer 

Håber på nogle gode indput

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2013

TNBC

Anonym skriver:

Skriver som ano da jeg ikke vil googles

Men kom til at tænke på julegavebeløb da jeg så tråden om gaver til børnebørn.

Jeg (eller vi) har vores barnebarn i pleje,

Barnet er jævnalderene med vores den yngste.

Vi gav ham sidste år for omkring 1000 i gave.

500 fra os,og så købte jeg små gaver fra onkler/niecer

Vi er ikke på gavefod med ret mange ,så beløbet til gaver til vores børn er ret stort .Fordi vi jo synes der skal være nogle gaver.

Mit spørgsmål er så .

Skal jeg fortsætte med beløbet på ialt 1000,eller skal jeg fordi barnet højst sandsynligt skal bo her i mange år,måske hele barndommen sætte beløbet til det samme som mine egne børn?

Han ser sine forældre,og skal også holde juleaften med hans mor og hans bedsteforældre-Så det er ikke kun fra os han får.

MEN spekulerer i forskelsbehandling altså begge veje.

Vil han føle sig tilsidesat når f.eks næste år hvor han skal være her får for mindre end de andre børn-? Eller er det naturligt?

Og når jeg engang i fremtiden får flere børnebørn vil de jo få "standard" beløbet -og vil det så give gnidninger,hvis han har fået/får større gaver?

Hold på jeg spekulerer og spekulerer 

Håber på nogle gode indput

hvad med at gi ham hvad han ønsker sig?

hvorfor lære børn at det handler om hvor mange penge de hver får for, i stedet for selve gaven?

min nevø fik sidste år tre flyttekasser med legetøj, købt brugt.. han fik mere og der blev ikke brugt en formue.

Anmeld

15. november 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

hvad med at gi ham hvad han ønsker sig?

hvorfor lære børn at det handler om hvor mange penge de hver får for, i stedet for selve gaven?

min nevø fik sidste år tre flyttekasser med legetøj, købt brugt.. han fik mere og der blev ikke brugt en formue.

Jeg kan godt se din pointe.

Men små børn på 1½ har intet begreb om hvad de ønsker sig,det kommer først senere.

Og tror stadig at det har betydning at der ikke er for stor skel i beløbet lige gyldigt hvad man prøver at lære ens børn.

Anmeld

15. november 2013

Anonym trådstarter

Og din nevø har vel ikke skrevet en ønskeseddel med ønske om brugt legetøj?

Det er jo forældrenes valg-Ikke at der er noget forkert i det.

Og med fare for at lyde enormt overfladisk osv-Så er problemet ikke hvor meget det koster,men om det skal være samme beløb som hans onkler/niecer. 

Anmeld

15. november 2013

Tranebaer

Anonym skriver:

Men små børn på 1½ har intet begreb om hvad de ønsker sig,det kommer først senere.

Og tror stadig at det har betydning at der ikke er for stor skel i beløbet lige gyldigt hvad man prøver at lære ens børn.

Forkert. Det har virkelig ingen betydning for mig, heller ikke da jeg var barn. Og jeg er kun 20.

Anmeld

15. november 2013

Anonym trådstarter

Tranebaer skriver:

Forkert. Det har virkelig ingen betydning for mig, heller ikke da jeg var barn. Og jeg er kun 20.

Men det havde det for mig da min farmor gav dyrere og flere gaver til min søster som var biologisk barnebarn og jeg som ikke var bio barnebarn følte mig mindre "værd" 

Pointen i mit spørgsmål er så heller ikke hvor vidt beløbet skal være stort eller lille -

Men om det skal være det samme som de andre børn i husstanden,eller om jeg skal holde mig til det beløb som jeg gav for sidste år og som jeg vil bruge på fremtidige børnebørn

Anmeld

15. november 2013

Tranebaer

Anonym skriver:

Men det havde det for mig da min farmor gav dyrere og flere gaver til min søster som var biologisk barnebarn og jeg som ikke var bio barnebarn følte mig mindre "værd" 

Pointen i mit spørgsmål er så heller ikke hvor vidt beløbet skal være stort eller lille -

Men om det skal være det samme som de andre børn i husstanden,eller om jeg skal holde mig til det beløb som jeg gav for sidste år og som jeg vil bruge på fremtidige børnebørn

Så vil jeg råde dig til, at det skal være det samme beløb som de andre børn i husstanden.

Alternativt lade beløbene være de samme for børnebørn og børn i husstanden.

Men allerhelst ville jeg råde dig til at lære dem, at være glade for gaverne uanset beløb, og så vælge gaver udfra hvad du tror de bliver glade for, og lade beløbet komme i anden række, selvom det ikke var det du bad om svar til.

Anmeld

15. november 2013

TNBC

Anonym skriver:

jo nogen så små kan godt.. som biler, dukke eller sådan noget. men ja rigtigt nok..

nej jeg tror ikke børn tænker så meget over, hvis de ønsker sig noget med stor prisforskel.
hvad nu hvis den ene kun ønsker sig en cykel og den anden noget der meget billigere? Ville du så ikke købe det de ønskede sig? Og ville du købe mere(som det ikke ønsker sig) til det barn der ønskede sig det billige, bare for at de skulle få for det samme?

børn har forskellige ønsker i forskellige prisgrænser, og hvis man skal tænke på at de skal have for nogenlunde samme pris hver gang, vil det handle om penge hele tiden.

Anmeld

15. november 2013

TNBC

Anonym skriver:

Og din nevø har vel ikke skrevet en ønskeseddel med ønske om brugt legetøj?

Det er jo forældrenes valg-Ikke at der er noget forkert i det.

Og med fare for at lyde enormt overfladisk osv-Så er problemet ikke hvor meget det koster,men om det skal være samme beløb som hans onkler/niecer. 

nej og han elskede kasser mere end legetøjet... men han fik mere legetøj end hvis det var købt til rigtig pris, så det er vel bedre.

jeg får da ikke det samme som mine nevøer og niecer.. hvorfor skulle jeg? min far købe hvad han mener vi skal have, ikke fordi vi alle skal have for samme beløb..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.