Da jeg hentede min søn fra skole i går, kom en mor hen til mig og fortalte, at hendes søn havde været rigtig ked af det, fordi min søn havde sagt til ham, at han var den dummeste i klassen - et par gange.
Jeg blev nærmest forskrækket, da min søn aldrig har nævnt noget om en konflikt med drengen. Vi aftalte bare, at jeg skulle nævne det overfor min søn og snakke med ham om, at man ikke siger sådan.
Da vi kommer hjem, spørger jeg ind til drengen. Min søn bliver meget stille og begynder at fortælle, hvordan drengen bliver ved med at drille ham og vil bestemme, når de leger sammen. Han fortalte også, at han havde kaldt ham 'dum' og vi blev enige om, at det ikke skulle ske mere.
Var det så det? Jeg blev noget overrasket af moren, da jeg ved, at min dreng er meget konfliktsky og helst vælger at gå sin vej, hvis noget negativt opstår. Derfor ved jeg, at han må have været noget provokeret, så jeg får lidt lyst til at forklare for moren, at han ikke var alene om konflikten, men måske skal jeg bare sluge den og lade det gå...?
Det er min ældste søn på 6, så jeg ikke oplevet det før. Men lyder det fornuftigt?
Anmeld