hvornår må jeg træne mavemusklerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

504 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. november 2013

Anonym trådstarter

Hej

det er 16 dage siden jeg har fået kejsersnit ... men må jeg allerede nu træne mavemuskler ved at lave mavebøjninger ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2013

Kamulla

det tror jeg ikke nej... normalt skal man vente med træning til 5 ugers undersøgelsen... (er det ikke ved 5 uger eller er det 8??? )

Anmeld

14. november 2013

Anonym trådstarter

Kamulla skriver:

det tror jeg ikke nej... normalt skal man vente med træning til 5 ugers undersøgelsen... (er det ikke ved 5 uger eller er det 8??? )

8 uger

Anmeld

14. november 2013

Kamulla

Anonym skriver:

8 uger

så 8 uger... du kan risikerer et bredt og grimt ar ved belastning, samt at livmoderen skal have lov til at hele efter fødslen.. det er vigtigt at give kroppen tid.. så nyd den nyfødte og kast slaskemaven lidt væk, du skal nok nå det

Anmeld

14. november 2013

Anonym trådstarter

Kamulla skriver:

så 8 uger... du kan risikerer et bredt og grimt ar ved belastning, samt at livmoderen skal have lov til at hele efter fødslen.. det er vigtigt at give kroppen tid.. så nyd den nyfødte og kast slaskemaven lidt væk, du skal nok nå det

hehe okay

Anmeld

15. november 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Hej

det er 16 dage siden jeg har fået kejsersnit ... men må jeg allerede nu træne mavemuskler ved at lave mavebøjninger ?

Uh det tror jeg du skal vente med - for at du ikke risikerer at arret springer op  Normalt skal du vente 8 uger til lægeundersøgelsen 

Anmeld

15. november 2013

lycly

Vent til lægen har sagt god for at arret er som det skal være osv

Anmeld

15. november 2013

ms86

Du kan nok godt regne med at der skal gå mindst 8 uger.. Min læge sagde at jeg skulle vente 6 uger mere til mig ved 8-ugers undersøgelsen (dvs. ca. 3-4 mdr i alt). Arret skal have ro til at vokse sammen, og går man igang for tidligt gør det meget mere skade end gavn.. 
Men du kan godt gå igang med at cykle fx, eller andet hvor mavemusklerne ikke belastes direkte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.