Sujan skriver:
Min søde lille datter på 1,5 år har altid været en vandhund og elsket at komme i bad...
Men nu er hun simpelthen rædselsslagen for at komme i bad.. For ca. en måned siden lavede hun stort i badekarret et par gange og blev virkelig ked af det (ved ikke om det er det, der har udløst det. Er kun et gæt) siden har hun bare ikke ville i bad.
Hun skriger og er bare så ked af det. Og det bliver bare værre og værre.
I starten var det "bare" hysterisk skrig og skrål... Nu er det en stille gråd, hvor hun bare siger "nej mor, nej mor" hun starter allerede bare hun høre ordet bad. Synes næsten det er værre med den stille gråd, for man kan se hun er rigtig bange og utilpas.
Jeg aner simpelthen ikke, hvordan jeg skal få vendt det her. Synes det er så synd for hende.
Har prøvet at bade sammen med hende, brusebad, klatvask et stykke tid...
Jeg prøver altid at gøre det til en sjov/god oplevelse. Har prøvet at gøre meget ud af det og snakke rigtig meget om det og med hende. Har prøvet bare ikke sige så meget om det og bare få det overstået hurtigt...
Hvad filan gør jeg. Er så synd for hende at det er en så dårlig oplevelse.
Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe for ved ikke hvad jeg skal stille op. Savner min lille vandhund og føler mig som rigtig dårlig mor af at hun skal igennem det helvede flere gange om ugen...
Please hjælp
Sådan reagerede min datter også i den alder - uuuh nogle kampe vi havde, men i bad skulle hun jo
Det blev først slemt efter hun kom til at lave stort, som også du selv skriver.
Nu er det blevet meget bedre (hun er lige fyldt 3), så der er håb forude
Har du prøvet at give hende noget legetøj med, f.eks. en dukke hun selv kan vaske hår på osv. Lige pt. har hun sin dukke, en gryde fra hendes legekøkken og en vandkande med i bad, som hun hygger sig med. Vi gjorde det til en leg at have hende med i bad. En kop kan også gøre underværker, så hun kunne pjaske og hælde vand på mig. Haha en overgang sagde hun, at hun skulle vaske fars sure tæer 
Anmeld