Gør en lang historie kort. Er fra en temmelig dysfunktionel familie. På overfladen var alt fint, pænt hus, veluddannede forældre osv, men i virkeligheden var det en meget følelseskold opvækst, mange følelser var tabubelagte, jeg er meget blevet pålagt skyld og skam, hvis jeg skilte mig ud som barn.
I det hele taget var mine forældre og desværre til dels også bedsteforældre frygteligt optaget af at gøre et godt indtryk blandt naboer, kollegaer, venner osv. koste hvad det ville.
Jeg har haft det svært med selvværd og depressioner og har som følge gået en del i terapi for blandt andet selv at kunne give mit barn en bedre tilværelse end den jeg fik. MEN....
Mine forældre findes jo stadig, heldigvis har jeg ikke min mor i mit liv, men min far viderebringer jævnligt hendes ondskabsfuldheder og en masse fejl de synes at kunne finde både ved min mand og jeg og vores søn. I starten blev jeg selv voldsomt bekymret, hver gang de fandt på noget nyt, nu er jeg mest bare irriteret. Men spørgsmålet er, hvordan slipper man for dem? Mit barn har et godt forhold til sine bedsteforældre, og derfor vil jeg ikke 100 procent cutte kontakten. Men de fylder alt for meget.
Helst ikke foreslå breve eller den slags. De forstår slet ikke begreber som personlige grænser, ligesom terapi og selvudvikling også bare latterliggøres.
Sorry for et langt indlæg. Håber nogen kender det, eller det gør jeg egentlig ikke, men har brug for et råd.
Anmeld