Hvad erstatter husblas?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2013

**Ønskebabyen

dollygirl skriver:

Okay men er i tvivl hvad jeg skal bruge så istedet ?

Ingenting - du skal følge opskriften som CroQuis sendte dig......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2013

Kamulla

Vaniljecreme:
• ½ polynesisk vaniljestang
• 75 g. sukker
• 60 g. majsstivelse
• 4 dl. sødmælk
• 5,5 dl. piskefløde
• 2 æggeblommer

Vaniljecreme
1. Flæk vaniljestangen på den lange led og skrab kornene ud med en kniv. Mas vaniljekornene sammen med en anelse af sukkeret med kniven, så kornene skilles ad.

2. Bland vaniljesukker, sukker og majsstivelse. Pisk det godt med 1 deciliter af mælken. Tilsæt æggeblommerne.

3. Kog de resterende 3 dl. mælk samt 3,5 dl. af fløden op i en gryde med den tomme vaniljestang. Den resterende piskefløde gemmes til senere brug.

4. Når mælkefløden koger, tilsættes majsblandingen - pisk godt i nogle sekunder til cremen koger og tykner.

5. Kom straks den færdigkogte creme op i en kold beholder. Læg et stykke husholdningsfilm direkte ovenpå vaniljecremen, så der ikke dannes kondens. Afkøl cremen helt.

6. Den iskolde vaniljecreme piskes glat med et piskeris. I en anden skål piskes de resterende 2 dl. fløde til skum og dette vendes forsigtigt sammen med den piskede vaniljecreme til en flødecreme.

Anmeld

14. november 2013

CroQuis

dollygirl skriver:

Okay men er i tvivl hvad jeg skal bruge så istedet ?

Tror det er majsstivelsen i "min" opskrift, som gør den stiv.. Men tør ikke byde ind med om hvor meget der skal til for at erstatte husblas'en..

Så ville jeg hellere, følge den opskrift jeg sendte dig, eller finde en anden, der slet ikke indeholder husblas  Og det er der altså mange opskrifter på creme der ikke gør 

Anmeld

14. november 2013

Muffin_girl

dollygirl skriver:

Hej piger

Skal lave en kagecreme med husblas i men ka se der er svin i det.

Hvad ka jeg ellers bruge hvis jeg ikke ka bruge husblas. ?

Der plejer altså ikke at skulle husblas i.. Jeg plejer at bruge Blomsterbergs opskrift..

Anmeld

15. november 2013

aarhusmor

dollygirl skriver:

Hvor kan det købes?

på nettet og måske i helsebutikker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.