Jeg valgte selv at forlade biofaren til mit barn, da jeg var 6 måneder henne. Kunne bare ikke leve med den usikkerhed der var omkring ALT og det ville jeg ikke byde mit barn. Hun er nu 4 år og har stadig ikke mødt ham. Det eneste hun har sagt til dato, er at hun ikke har nogen far ( et eller andet sted er det jo rigtigt nok) jeg har så altid ærligt sagt at jo det har hun men jeg ved ikke hvor han bor og det er sandheden. Indtil videre har det været nok for hende men jo ældre hun bliver jo flere spørgsmål vil der også komme og jeg vil altid svare hende ærligt og på en måde så hun kan forstå det i forhold til hendes alder.
Jo til tider er det da hårdt at være alenemor men da jeg ikke har prøvet andet, ved jeg ikke hvordan det er når man er 2.
En ting er dog helt sikkert. Slug stoltheden og vær aldrig bange for at bede om hjælp, for hvis du nu får en bebs, som min, der vil være håndholdt 24-7, så bliver det svært bare at gå på toilet, uden en skrigende unge. Tag en lur samtidig med baby, du trænger til det i ny og næ og vær ligeglad med rodet, vasketøjet, rengøringen, for hvis du ikke hviler dig, så ender det med at du bliver alt for træt og ikke har styr på ret meget. Bed om hjælp. Jeg elskede/elsker at have bare en lille smule alenetid, om det så bare er en gåtur, gå ud at handle, eller tage et bad, så er det altså guld værd, at få lov til KUN at tænke på sig selv bare en lille bitte smule.
Jeg har så ALDRIG fortrudt mit valg om at være alenemor. Jeg ELSKER det og bare at se hvordan hun trives, er glad, fræk, selvstændig, vellidt, har humor og bare er min prinsesse, gør altså at jeg ved jeg gjorde det rigtige den gang...
Anmeld