måske skimmelsvamp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

829 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. november 2013

Anonym trådstarter

Sagen er den at vi hjemme hos os har været syge i ca 1½ måned nu. Kæresten og jeg er ikke blevet undersøgt (skal vi i dag) men vores datter har fået røntgen, lyttet lunger (utallige gange) og nu afprøvet penicillin, men bliver ved med at være syg!

Min kæreste og jeg har slemt hoste (hoster slim op), hovedpine, kan ikke rigtig sove vandret, snottet og er ufatteligt trætte. Kunne forstille mig vores datter har det på samme måde.

Kunne det skyldes skimmelsvamp? Vi har mistanke om vi har det, da vi har haft meget fugt i vinduer og det ligner der har været noget svamp der..

Håber i hvert fald lægen kan lysne lidt på tilværelsen.
Men hvis det skulle være skimmelsvamp der var skyld i det, hvordan skal vi så forholde os til det hele?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2013

FruJacobsen

Vi stod i en lignende situation for et halvt års tid siden. Vores søn blev pludselig rigtig "mat" og virkelig sløv og var utilpas hele tiden. Vi var også ved læge flere gange og til sidst fik han konstateret astmatisk bronkitis. Et par dage efter opdagede vi skimmelsvamp i huset (heldigvis havde vi kun lejet det!) og det gik op for os, at det var grunden til hans sygdom.

Vi flyttede en måned senere og vores søn fik det meget meget bedre og slap af med den maske, som han skulle indhalere medicin igennem 6 gange dagligt.....så skimmelsvamp kan gøre stor skade! Min mand og jeg var generelt mere syge over vinteren (vi boede i huset i ca. 11 måneder) og kunne ikke forstå, at vi pludselig var blevet så svage. Men er overbevist om, at det har været skimmelsvampen, der har påvirket os alle og særligt vores søn.

Bor I til leje? Hvis ja, vil jeg anbefale at finde noget andet hurtigst muligt! Vi fik alt muligt til at vaske svampen ned med af udlejer, men vi var bare interesseret i at komme ud hurtigst muligt. Har I set skimmelsvamp andre steder end ved vinduerne? Hvad med under madrasserne? Langs panelerne? Eller bag ved møbler, som står op ad ydermure?

Anmeld

14. november 2013

Anonym trådstarter

FruJacobsen skriver:

Vi stod i en lignende situation for et halvt års tid siden. Vores søn blev pludselig rigtig "mat" og virkelig sløv og var utilpas hele tiden. Vi var også ved læge flere gange og til sidst fik han konstateret astmatisk bronkitis. Et par dage efter opdagede vi skimmelsvamp i huset (heldigvis havde vi kun lejet det!) og det gik op for os, at det var grunden til hans sygdom.

Vi flyttede en måned senere og vores søn fik det meget meget bedre og slap af med den maske, som han skulle indhalere medicin igennem 6 gange dagligt.....så skimmelsvamp kan gøre stor skade! Min mand og jeg var generelt mere syge over vinteren (vi boede i huset i ca. 11 måneder) og kunne ikke forstå, at vi pludselig var blevet så svage. Men er overbevist om, at det har været skimmelsvampen, der har påvirket os alle og særligt vores søn.

Bor I til leje? Hvis ja, vil jeg anbefale at finde noget andet hurtigst muligt! Vi fik alt muligt til at vaske svampen ned med af udlejer, men vi var bare interesseret i at komme ud hurtigst muligt. Har I set skimmelsvamp andre steder end ved vinduerne? Hvad med under madrasserne? Langs panelerne? Eller bag ved møbler, som står op ad ydermure?

Nu bor vi i lejlighed (til leje) og har umiddelbart kun set det i vores vindueskamme, men jeg plejer maks være syg i en uges tid, og kæresten maks et par dage! 

Synes bare det virker uoverskueligt, de sidste 2 år har vi i forvejen flyttet 2 (3) gange og det er sku en dyr fornøjelse :/

Anmeld

14. november 2013

Troldemommi

mit bedste råd er FLYT.

Vi har også boet i en lejlighed med fugt og skimmelsvamp og da jeg var gravid ville vi bare væk så hurtigt som muligt, vil bare ikke udsætte en baby for sådan noget skidt, vores udlejer troede at det kunne males over for at komme problemet til livs ville være for dyrt

Monica

Anmeld

14. november 2013

FruJacobsen

Anonym skriver:

Nu bor vi i lejlighed (til leje) og har umiddelbart kun set det i vores vindueskamme, men jeg plejer maks være syg i en uges tid, og kæresten maks et par dage! 

Synes bare det virker uoverskueligt, de sidste 2 år har vi i forvejen flyttet 2 (3) gange og det er sku en dyr fornøjelse :/

Ja, det er både dyrt og besværligt at flytte men hellere det, end at leve med skimmelsvamp. Har I kontaktet udlejer? Måske kan han få en til at lave en fugtmåling for at se, om tallene er normale?

Anmeld

14. november 2013

MorDk

Mit bedste råd: FLYT!

Vi flyttede fra en skimmel-lejlighed for 1½ år siden.

Min kæreste har udviklet Astma og vores søn var meget ofte syg da vi boet i den skimmelbefængte lejl. Vi fik ingen hjælp nogensteder. Det var frygteligt. Heldigvis fik vi en anden lejl.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.