Erfaring med fryse forsøg på Herlev hospital

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

720 visninger
4 svar
1 synes godt om
13. november 2013

Åse

Ja jeg ville høre om der er nogen der har erfaring, om fryseforsøg på Herlev.?
Jeg har 6 æg til frys og starter første fryseforsøg januar 2014
- Hvor mange æg sætter de op?
- hvor mange tør de op? (Mine æg ligger 1 og 1)
-medicinen man skal tag, er der mange bivirkninger?
- hvor meget skal ægget dele sig vide, før det er godt? (Det er 4 cellet æg, jeg har fået frosset ned)
- hvor mange fryse forsøg var i igennem?

Håber at der er nogen der kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2013

modesty

Ja jeg ville høre om der er nogen der har erfaring, om fryseforsøg på Herlev.?
Jeg har 6 æg til frys og starter første fryseforsøg januar 2014
- Hvor mange æg sætter de op?
- hvor mange tør de op? (Mine æg ligger 1 og 1)
-medicinen man skal tag, er der mange bivirkninger?
- hvor meget skal ægget dele sig vide, før det er godt? (Det er 4 cellet æg, jeg har fået frosset ned)
- hvor mange fryse forsøg var i igennem?

Håber at der er nogen der kan hjælpe

Jeg tror at det er ret meget samme procedure uanset hvorhenne, så jeg tillader mig at svare selvom jeg var på Riget. 

1: Jeg er næsten 100% sikker på at de sætter to æg op, da det er standard procedure ved fryseæg.

2: Lige dette kan jeg ikke svare på, da mine lå i strå med 2 eller 3 æg. Kan faktisk ikke huske hvor mange de tøede op, men da overlevelsesraten er 60%, så tør de nok 3-4 op. Men det er et gæt.

3: Du skal bare tage en ægløsningssprøjte og der er ingen bivirkninger. Det er meget nemt.

4: Jeg kan ikke huske mit første fryseforsøg, men i det andet lagde de to op. Det ene havde ikke delt sig videre (og de sagde at chancerne for dette æg ikke var gode), det andet havde delt sig til 8 celler og så fint ud (og jeg blev gravid på dette æg).

5: Havde 1. behandlingsforsøg, 1. fryseforsøg, 2. behandlingsforsøg - og blev så gravid på 2. fryseforsøg.

Anmeld

13. november 2013

Åse

modesty skriver:

Jeg tror at det er ret meget samme procedure uanset hvorhenne, så jeg tillader mig at svare selvom jeg var på Riget. 

1: Jeg er næsten 100% sikker på at de sætter to æg op, da det er standard procedure ved fryseæg.

2: Lige dette kan jeg ikke svare på, da mine lå i strå med 2 eller 3 æg. Kan faktisk ikke huske hvor mange de tøede op, men da overlevelsesraten er 60%, så tør de nok 3-4 op. Men det er et gæt.

3: Du skal bare tage en ægløsningssprøjte og der er ingen bivirkninger. Det er meget nemt.

4: Jeg kan ikke huske mit første fryseforsøg, men i det andet lagde de to op. Det ene havde ikke delt sig videre (og de sagde at chancerne for dette æg ikke var gode), det andet havde delt sig til 8 celler og så fint ud (og jeg blev gravid på dette æg).

5: Havde 1. behandlingsforsøg, 1. fryseforsøg, 2. behandlingsforsøg - og blev så gravid på 2. fryseforsøg.

Super tak men hensyn til medicinen fik jeg at vide, at jeg skulle tage piller og ingen sprøjter denne gang heller ikke ÆL sprøjten, det undrede jeg mig lidt overe, og jeg kan simpelhen ikke huske hvad de piller hedder tror navnet stater med P

Anmeld

13. november 2013

modesty

Åse skriver:

Super tak men hensyn til medicinen fik jeg at vide, at jeg skulle tage piller og ingen sprøjter denne gang heller ikke ÆL sprøjten, det undrede jeg mig lidt overe, og jeg kan simpelhen ikke huske hvad de piller hedder tror navnet stater med P

OK, jeg har ikke prøvet de piller, men jeg forestiller mig at niveauet af hormon er lavt.

Anmeld

13. november 2013

dina1980

hej jeg svare os lige da jeg ruger på et fryseæg nu, jeg for østradiol 3 gang om dagen og 2 gang crinone morgen og aften,crinonen begyndte jeg først på ca 4 dage inden ægget skulle op. har ikke fået nogen ÆL sprøjte heldigvis(hader den) og ang symptomer så har jeg ømme bryster og mens smerter,jeg havde 2 æg på frys men kun 1 overlevede, og det var 8 cellede. det er mit første fryse forsøg, så håber, har 6 iui og 2 ivf bag mig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.