D-dråber giver ondt i maven :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.152 visninger
10 svar
7 synes godt om
12. november 2013

dollygirl

Hej piger

Min 15 dage datter er lige begyndt på d-dråber og hun har virkelig ondt i maven.. hun døjede med maven før det og nu er det værre... hvad skal jeg gør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2013

Muffinmus

Skift evt til adc dråber, det gjorde vi eller find nogle uden kokos

Anmeld

12. november 2013

FruJacobsen

Eller stop med at give dem? Min søn har aldrig fået dem...

Anmeld

12. november 2013

Katia Juul Skovgaard

Vores Victor reagerede også med mavekneb og jeg gik på apoteket. Der har de nogle uden kokosolie, de er i stedet baseret på jordnøddeolie og siden da har vi ikke haft problemer

Anmeld

12. november 2013

2babygirls

dollygirl skriver:

Hej piger

Min 15 dage datter er lige begyndt på d-dråber og hun har virkelig ondt i maven.. hun døjede med maven før det og nu er det værre... hvad skal jeg gør

Prøv dem der ikke er med kokos olie og så start med 1 dråbe og arbejd dig langtsom op på 5.

Acd dråber er slet ikke noget du skal kaste dig ud i, og er fra præmatur babyer.

Anmeld

12. november 2013

Victoria2013

Jeg tror altså nemt man skyder skylden på de D-dråber, især fordi man læser at alle andre gør det...

Jeg gjorde det også selv, da min pige startede på dem, men hun havde mavekneb de første ca. 10 uger af sit liv i alt. Jeg prøvede også at holde pause fra dråberne, og det virkede nemlig ikke, så gav jeg dem igen... nu er hun 5 mdr og får stadig sine 5 D-dråber om dagen og der er altså ikke noget mavekneb mere Det gik ligesom over af sig selv omkring 10-ugers alderen... 

Og efter min mening er det dumt ikke at give dem, især om vinteren da! De styrker babys immunforsvar og knogler (modvirker bl.a. knogleskørhed) og da de færreste babyer er ude i solen (især om vinteren nok) og kan hente D-vitamin dér... så er det da kun godt med dråberne. I værste tilfælde kan du måske selv tage et ekstra tilskud af D-vitamin og håbe baby får det gennem mælken, men tror nu det er bedst direkte.

Så jeg vil bare sige hold ud og husk at de fleste babyer har, så vidt jeg kan forstå, altså mavekneb de første par mdr af deres liv... det er hårdt, men hold ud!

Anmeld

12. november 2013

Lotus86

Maven vænner sig hurtigt til dem, så det går hurtigt over igen.

Anmeld

12. november 2013

Mother-love

Det problem havde vi også med Isabella. Du skal købe dem uden kokosolie i. Du kan få dem på apoteket.
Da vi skiftede var der ikke nogen problemer.

Anmeld

12. november 2013

L&V

Det er hvis bare et sammentræf mange oplever og giver kokosolien skylden.. Der er så utrolig lidt i at det ingen effekt ka ha what so ever..

Prøv evt bio gaia dråber ved siden af

Anmeld

13. november 2013

Nessie

Vi har også prøvet at skifte, men det hjalp ikke.

Til gengæld har jeg haft hende til zoneterapi, og hun kunne mærke at der var noget ved tyktarmen, og ved skulderbladene.
Det er for tidligt at sige om det hjælper, men jeg tror på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.