Anonym skriver:
...på det måske ikke allerbedste tidspunkt...
Har lige brug for at lufte tankerne lidt.
Sagen er den at jeg lige er blevet færdig med min uddannelse og desværre ikke har noget arbejde.
Har en dejlig pige på 3 år, og ved jo godt det kan være et problem i forhold til at finde job. For hvornår kommer den næste. Min mand og jeg tog en snak om det, da vi begge ønsker et barn mere gerne inden der bliver for stort spring imellem dem. Så nu har jeg midt pillerne for 14 dage siden, og er spændt på resultatet. Jeg har lidt blandede følelser omkring det, for jeg kan godt se det ikke er det bedste tidspunkt, nu hvor jeg ikke har arbejde, men omvendt ønsker vi det så meget og vi finder jo helt sikkert ud af det.
Mine tanker kører nu lidt rundt om hvad familie og venner dog vil sige til vores situation... Jeg er lidt bange for hvad mine svigerforældre siger til det. Men vi ønsker bare så meget det her barn. Er det et stort tabu hvis man bliver gravid uden at have sikret sig med et fast job?
Nogle der har været i samme situation?
Man kan ikke planlægge børn, og du ved ikke om du bliver gravid nu eller om 2 år.
Hvis I ønsker barn nr 2 så skal I bare prøve på det og så må arbejde osv komme i anden række. Du ved ikke om du får sværere ved at få arbejde uanset.
Og hvis du skal gå arbejdsløs det næste år, kan du lige så godt holde barsel som at gå arbejdsløs, og så vil du være mere attraktiv når du skal søge job efter barsel
Held og lykke med projektet
Anmeld