Det der med at blive gravid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2013

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Selvfølgelig vil man helst have fast job, så man er sikret en indtægt derfra, men man kan jo aldrig vide hvornår det faste job kommer.... og så skulle man sætte alt på standby indtil da ? Det dur jo ikke...

Og nej man skal ikke tænke over hvad omgivelserne tænker om de beslutninger man tager..Det er jeres liv, jeres valg, og andre skal bare blande sig udenom... Og som sagt hvis økonomien tillader det, så kan jeg ikke se problemet i det...

Tak - krydser fingre for at jeg snart har en lille spire i maven, så finder vi jo nok ud af resten. Og nej, kan heller ikke se at hele ens liv skal gå i stå fordi man ikke har job

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2013

Tulipan

Anonym skriver:

...på det måske ikke allerbedste tidspunkt...

Har lige brug for at lufte tankerne lidt.

Sagen er den at jeg lige er blevet færdig med min uddannelse og desværre ikke har noget arbejde.

Har en dejlig pige på 3 år, og ved jo godt det kan være et problem i forhold til at finde job. For hvornår kommer den næste. Min mand og jeg tog en snak om det, da vi begge ønsker et barn mere gerne inden der bliver for stort spring imellem dem. Så nu har jeg midt pillerne for 14 dage siden, og er spændt på resultatet. Jeg har lidt blandede følelser omkring det, for jeg kan godt se det ikke er det bedste tidspunkt, nu hvor jeg ikke har arbejde, men omvendt ønsker vi det så meget og vi finder jo helt sikkert ud af det.

Mine tanker kører nu lidt rundt om hvad familie og venner dog vil sige til vores situation... Jeg er lidt bange for hvad mine svigerforældre siger til det. Men vi ønsker bare så meget det her barn. Er det et stort tabu hvis man bliver gravid uden at have sikret sig med et fast job?

Nogle der har været i samme situation?

Man kan ikke planlægge børn, og du ved ikke om du bliver gravid nu eller om 2 år.
Hvis I ønsker barn nr 2 så skal I bare prøve på det og så må arbejde osv komme i anden række. Du ved ikke om du får sværere ved at få arbejde uanset.
Og hvis du skal gå arbejdsløs det næste år, kan du lige så godt holde barsel som at gå arbejdsløs, og så vil du være mere attraktiv når du skal søge job efter barsel

Held og lykke med projektet

Anmeld

12. november 2013

Masig

Anonym skriver:

Tak - krydser fingre for at jeg snart har en lille spire i maven, så finder vi jo nok ud af resten. Og nej, kan heller ikke se at hele ens liv skal gå i stå fordi man ikke har job

Held og lykke med det 

Anmeld

12. november 2013

Anonym trådstarter

Tulipan skriver:

Man kan ikke planlægge børn, og du ved ikke om du bliver gravid nu eller om 2 år.
Hvis I ønsker barn nr 2 så skal I bare prøve på det og så må arbejde osv komme i anden række. Du ved ikke om du får sværere ved at få arbejde uanset.
Og hvis du skal gå arbejdsløs det næste år, kan du lige så godt holde barsel som at gå arbejdsløs, og så vil du være mere attraktiv når du skal søge job efter barsel

Held og lykke med projektet

Tak

Anmeld

12. november 2013

Anonym trådstarter

TAK for de gode beskeder... I har helt sikkert været med til at bekræfte mig i at det er den rigtige beslutning at følge hjertet om at få en nr. 2 nu uanset hvordan det ellers ser ud med arbejde. Det er jeg rigtig glad for, det har givet lidt ro i sjælen at vide at der er andre der måske ville have gjort det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.