Privat dagpleje og regler ved sygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.454 visninger
13 svar
1 synes godt om
11. november 2013

Anonym trådstarter

Hej

håber nogen kan hjælpe mig. Jeg ligger syg med en virus (tror jeg i hvert fald det er) og jeg er også privat dagpleje.

en siger til mig at jeg efter to dage skal over på syge dagpenge, for forældreen skal ikke betale for jeg er syg. Det her er kun min første sygedag. Men tænker hvordan er reglerne lige? for det er jo noget andet når man er privat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2013

TNBC

Anonym skriver:

Hej

håber nogen kan hjælpe mig. Jeg ligger syg med en virus (tror jeg i hvert fald det er) og jeg er også privat dagpleje.

en siger til mig at jeg efter to dage skal over på syge dagpenge, for forældreen skal ikke betale for jeg er syg. Det her er kun min første sygedag. Men tænker hvordan er reglerne lige? for det er jo noget andet når man er privat

en lille hurtig googlesøgning

http://www.privatdagplejedanmark.dk/pressemeddelel se/sygdom-hos-den-private-dagplejer/

Anmeld

11. november 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

en lille hurtig googlesøgning

http://www.privatdagplejedanmark.dk/pressemeddelel se/sygdom-hos-den-private-dagplejer/

Tusinde tak. Mente nok der var lidt andre regler omkring sygdom som privat. Og vi kan jo alle blive syge, heldigvis er det kun sket en gang før.

Anmeld

11. november 2013

TinaPina

Det står vel i kontrakte mellem dig og forældrene hvordan aftalen er?

Anmeld

11. november 2013

TNBC

Anonym skriver:

Tusinde tak. Mente nok der var lidt andre regler omkring sygdom som privat. Og vi kan jo alle blive syge, heldigvis er det kun sket en gang før.

selv tak.

Anmeld

11. november 2013

Anonym trådstarter

TinaPina skriver:

Det står vel i kontrakte mellem dig og forældrene hvordan aftalen er?

Nej desværre ikke. Jeg er normalt ikke syg. Og er jeg små sløj tilbyder jeg at de godt må aflevere børn alligevel. Så jeg har ikke fået skrevet hvordan vi forholder sig i tilfælde af flere syge dage fra min side

Anmeld

11. november 2013

TinaPina

Anonym skriver:

Nej desværre ikke. Jeg er normalt ikke syg. Og er jeg små sløj tilbyder jeg at de godt må aflevere børn alligevel. Så jeg har ikke fået skrevet hvordan vi forholder sig i tilfælde af flere syge dage fra min side

Modigt af forældrene med den slags manglende i kontrakten.

Men dejligt du normalt ikke er syg

Anmeld

11. november 2013

Anonym trådstarter

TinaPina skriver:

Modigt af forældrene med den slags manglende i kontrakten.

Men dejligt du normalt ikke er syg

Tror ikke der er nogen af os der har tænkt på det. men det skal helt klart skrives på. Men ved dog ikke lige hvad jeg skal skrive. 

Anmeld

11. november 2013

spj

Har i ikke et skema fra kommunen som du og forældrene har udfyldt og skrevet under på som kontrakt?
Sådan er det hos vores private dagplejer. Der er blandt andet et punkt der står noget alla får dagpleje moren løn under egen sygdom også skal man krydse af i ja/nej. Vi skal betale uanset hvad.

Anmeld

11. november 2013

Anonym trådstarter

spj skriver:

Har i ikke et skema fra kommunen som du og forældrene har udfyldt og skrevet under på som kontrakt?
Sådan er det hos vores private dagplejer. Der er blandt andet et punkt der står noget alla får dagpleje moren løn under egen sygdom også skal man krydse af i ja/nej. Vi skal betale uanset hvad.

Nej sådan foregår det ikke i min kommunen. Her skal vis elv sørge for kontrakten og få den lavet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.