Sisse Vinther skriver:
Ja, det var budskabet for 2 ugers tid siden, hvor jeg gik og humpede lidt når jeg havde siddet eller stået stille, og kunne have svært ved at komme ud af sengen.
Jeg er i dag 14+5 -og her er seneste Facebook-update:
Åh... Jeg er ved at blive skør i hovedet over alle de smerter!
Jordemoderen rådede mig til at få fat i et trokanterbælte på sygehuset næste gang jeg skulle skannes (Til MD d. 17/12) fordi hun allerede ved første besøg kunne ud fra at have vredet og hevet i mig se at jeg havde begyndende bækkenløsning.
Nu begynder det at knase så underligt i hofter, og lige over baller og ved halebenet, er ved at brække mig over alle de smerter! Kan ikke sidde ned, kan ikke ligge på hverken ryg eller side, og får så ondt i maven når jeg skal ligge på den.
Spiser 2 Panodiler 3 gange om dagen (Lægens anvisning, må ikke spise mere da jeg er overfølsom overfor medicin) men det virker næsten som om jeg er blevet immun overfor det smertestillende.
Hvad POKKER skal jeg stille op... Efter at have cyklet hjem og det STADIG knaser har jeg i protest lagt mig på maven i sengen, og lavet en pølse af dynen som ligger i kanten af maven, så den ikke får al min vægt, men er virkelig ved at gå ud af mit gode skind!
Og står jeg for stille for længe, eller går ned i hug springer hoften som regel af led når jeg skal til at gå igen/op igen.
Er der andre der står i den situation eller har gjort? Jeg er virkelig grædefærdig, for jeg havde aldrig troet at en begyndende bækkenløsning skulle gøre SÅ ondt!
Hjælp... 
Du har ikke begyndende bækkenløsning. Med de symptomer som du beskriver, så har du reel bækkenløsning.
Der er en kun recept så længe du er gravid og det er at hvile. Faktisk burde du være sygemeldt med de symptomer som du beskriver her. Når noget er smertefremkaldende så er det der grænsen er. Gør det ondt at stå, så skal du ned at sidde. Gør det ondt at gå, så skal du ikke gå længere den dag. osv osv. Det lyder så strengt når jeg skriver det, men jeg ved af egen erfaring at prisen er ufattelig høj hvis man ikke tager den med ro under en graviditet med bækkenløsning, for så kan prisen nemlig være kronisk bækkenløsning, eller en graviditet som til sidst bliver ufatteligt smertefuld. Nå ja, og så er det en rigtig dårlig ide at cykle når du har bækkenløsning. Det er en god ide at få fat i en meget blød pude og så sidde på den altid når du sidder på stole og sådan noget hårdt noget. Det aflaster bækkenet.
Du kan læse rigtig meget her:
http://www.baekkensmerter.dk/?pid=1
Anmeld