Eksperthjælp: Gode sovevaner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

566 visninger
0 svar
0 synes godt om
25. juli 2009

Rikke L. Rahm

"Gode sovevaner"

Hej Rikke.
min mand og jeg har det skønneste lille barn en dejlig engle bullerbasse til lille pige :-)
Vi har et lille problem hver aften hun skal i seng, vi prøver at lægge hende på samme tid hver aften og dog blir hun lige ked af det hver gang. Hun græder hvis vi forlader lokalet.
Har du et godt fif til os, så det ikke skal blive en sørgelig affære for hende hver aften.?
Vi plejer at give hende en flaske med lidt mælk i inden hun skal sove. og indimellem må vi os gå op og ned af gulvet med hende for at få hende til at falde i søvn. Og hver gang hun vågner om det er om natten eller efter middagsluren vågner hun op i gråd. Hvad gør vi forkert, vi er sååå blide ved hende og nusser og synger osv osv og dog græder hun når hun skal sove eller lige vågner derfra.????
Mange venlige hilsner jenny

Rikkes svar

Hej Jenny

Det lyder på mig som om hun har svært ved at være adskilt fra jer. Dette er helt normalt og i 
skal ikke være bekymrede over hende reaktion og ønske om at i skal være der hele tiden.
Det er er rigtig vigtig her er at i lære hende at i går og kommer tilbage igen og at hun kan stole på dette.

Jeg vil anbefale jer at læse bogen Sov igennem uden gråd. af Elizabeth Pantley.

Venligst Rikke Rahm

Eksam. Psykoterapeut Rikke Rahm tilbyder individuel-, par- og familieterapi/rådgivning samt Samtalegrupper og workshops for gravide par og samtalegruppe for voksne i sammenbragte familier.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.