Er romantik dødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

853 visninger
9 svar
3 synes godt om
9. november 2013

Anonym trådstarter

Ja i følge min mand er det ihvertfald ikke nødvendigt at give sin kone komplimenter. Han skal selvfølgelig selv have et tons ros, søde beskeder og gestusser der viser jeg tænker på ham og synes han er skøn her, der, i sengen og i livet generelt. Mens jeg skal tigge og be om at blive givet et sølle 'skat Du er lækker'. Er det også sådan hos jer? Er ærligtalt kørt død i bare at være Mor og slave :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Ja i følge min mand er det ihvertfald ikke nødvendigt at give sin kone komplimenter. Han skal selvfølgelig selv have et tons ros, søde beskeder og gestusser der viser jeg tænker på ham og synes han er skøn her, der, i sengen og i livet generelt. Mens jeg skal tigge og be om at blive givet et sølle 'skat Du er lækker'. Er det også sådan hos jer? Er ærligtalt kørt død i bare at være Mor og slave :-(

Vil ik synes det er fair det er sådan... komplimenter burde komme af sig selv, også selvom det ikke sker tit....

Man skal ikke kun give men modtage.... her er gemalen ikke den der råber op om følser... men en berøring når han går forbi, en krammer når man evt står og skræller kartofler eller andet er hans stil.. og når han kommer med komplimter så nyder jeg det.... og personligt ville jeg ikke selv kunne nøjes med: ingenting.....

har du snakket med ham om det?? for han har jo selv behov for det og må da kunne forstå at du også har?

Anmeld

9. november 2013

MorDk

Min kæreste roser mig ofte og han viser sin kærlighed på mange måder. Vi har to unger... Jeg skal ikke klage. Mit problem er at jeg har svært ved at tage mod alt den ros.

Anmeld

9. november 2013

B&J

det er heller ikke særlig tit jeg får at vide jeg er lækker.

men han er sød til at sende en sms ind i mellem eller en besked på bordet og huske at skrive han elsker mig og han altid vil være der for mig og vores søn og os to for altid osv.. eller små frække beskeder kan også komme ...

men jeg husker også selv at gøre det. for ellers vil han jo dø det ud hvis det kun var ham.

Anmeld

9. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg ved ikke om han gør det ofte...altså verbalt. Men det sker da. Mest hvis jeg har noget nyt tøj på (enten købt noget nyt eller en ny sammensætning) hvis jeg har fået ordnet hår og sådan.
Men ellers er han god til at give kram, kys, nusse mig på numsen og sådan. Det synes jeg også indikerer at han synes jeg er dejlig

Jeg ville ikke kunne være foruden. Det tror jeg min selvtillid ville lide under.

Anmeld

9. november 2013

LilleSmølf

Jeg får mange gange om dagen at vide, at jeg ser smuk/godt/lækker ud og at jeg er elsket.

Og han mener det virkeligt hver gang, det er tydeligt.

At jeg så ikke selv kan se hvor lækker jeg kan se ud efter en to ugers influenza med meget få gange bad er en anden sag...

Tror du lige skal snakke med din mand omkring at selvom HAN måske ikke synes det er nødvendigt, så gør du. Hvis han elsker dig vil han vel gerne gøre dig glad - også selvom det er noget han skal "kæmpe" lidt mere for, hvis det ikke falder ham naturligt at komplimentere.

Anmeld

9. november 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Det er ikke sådan her, Heldigvis han er altid sød og betænksom! Får dagligt søde ord med på vejen og hvis vi skal noget og jeg har gjort noget ud af mig selv får jeg altid at vide jeg ser godt ud, er smuk og han er så stolt af at have mig som kæreste <3

Anmeld

10. november 2013

jydeinden

her svinger det meget, men okay ingen af os har været synderligt gode til at give komplimenter, vi har vel begge bare regnet med at den anden vidste hvad man tænkte.. men der arbejdes på sagen

hvad romantik generelt angår, er min partner bare en spade til det, og det siger han også selv, men sådan har det alle dage været.. det siger ham ingenting.

Anmeld

10. november 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Min mand er god til den verbale romantik, og fortæller mig dagligt at han elsker mig, syntes jeg er et skår samt at han syntes jeg er sej

Den anden slags romantik med blomster og des ligende, er han kommet godt efter, der var nogle år hvor det virkelig haltede. Men nu gør han det jævnligt, og det er ikke store ting, men ting som betyder rigtigt meget, som en lille pose af min ynglingsslik i min taske, som jeg først opager når jeg er på job. En buket blomster, stearinlys i stuen om aftenen, og putte mig godt under tæppet når jeg har smerter.

Så jeg kan bestemt ikke klage.

Og jeg syntes helt klart du skal tage en snak med din mand, for det skal gå begge veje.

Anmeld

10. november 2013

modesty

Anonym skriver:

Hmmm, for mig handler det ikke så meget om en facit-liste hvor der skal krydses af. Nogle kvinder bliver f.eks fornærmede hvis de ikke får blomster eller gaver o.s.v. Eller søde sms'er.

For mig handler det om at jeg skal have en grundfølelse af at være værdsat og elsket. Om den værdsættelse så kommer via ord, berøringer eller gaver er ikke så vigtigt. Herhjemme er min mand rigtig god til at give verbale komplimenter.

Men hvis du grundlæggende ikke føler dig værdsat og han ikke, på den ene eller den anden måde, kan finde ud af at vise sin kærlighed til dig, så er det selvfølgelig et problem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.