Aften uro-Hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.902 visninger
7 svar
1 synes godt om
9. november 2013

Aluka

Har en skøn dreng på 7 uger. Men han har de sidste 14 dage skreget HVER aften i mellem 1-4 timer. I starten kunne vi kun meget kortvarigt trøste ham, men efterhånden har vi fundet et par metoder.

Sommetider hjælper det med en flaske (han vil ikke tage mit bryst når han er sur), andre gang at svøbe ham og gå med ham i et mørkt rum. Men sjældent virker det samme to aftener i træk 

Har hørt at mange oplever dette, når deres børn har den alder? Men ingen har kunnet fortælle mig, hvor længe det har varet. Vi håber meget at det snart går over, så vi får en glad dreng igen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2013

Joerg2

Aluka skriver:

Har en skøn dreng på 7 uger. Men han har de sidste 14 dage skreget HVER aften i mellem 1-4 timer. I starten kunne vi kun meget kortvarigt trøste ham, men efterhånden har vi fundet et par metoder.

Sommetider hjælper det med en flaske (han vil ikke tage mit bryst når han er sur), andre gang at svøbe ham og gå med ham i et mørkt rum. Men sjældent virker det samme to aftener i træk 

Har hørt at mange oplever dette, når deres børn har den alder? Men ingen har kunnet fortælle mig, hvor længe det har varet. Vi håber meget at det snart går over, så vi får en glad dreng igen 

Hej

Vi oplevede præcis det samme med vores datter, som nu er 3 måneder.

Hun blev helt hysterisk om aftenen og ville bare ingenting - heller ikke tage brystet.

Her prøvede vi at lægge hende tidligere i seng, så hun ikke nåede at blive overtræt, hvilket har hjulpet helt enormt! Hun kommer i seng omkring kl. 19-20 - alt efter, hvornår hun viser træthed som at gnide sig i øjnene eller gabe.

Når hun bliver træt, sætter hende og jeg os ind i soveværelset, hvor der er næsten mørkt. Her bliver hun ammet af til natten, og hun falder næsten altid i søvn ved brystet, hvorefter jeg flytter hende over i sin egen seng.

Herhjemme er det meget vigtigt, at hun bliver taget væk fra alt stimuli, så der skal både være stille og næsten helt mørkt.

Anmeld

9. november 2013

Trekløver(:

Aluka skriver:

Det GÅR OVER Oplevede præcis det samme med min datter, hun ville så bare hverken have bryst eller flaske, når de lange skrigeture stod på.

Nu er hun 3,5 måned, og er glad dagen lang, og ingen skrigeture overhovedet!

Og hun skreg faktisk de første 6-7 uger af sit liv

Anmeld

9. november 2013

Aluka

Joerg2 skriver:

Hej

Vi oplevede præcis det samme med vores datter, som nu er 3 måneder.

Hun blev helt hysterisk om aftenen og ville bare ingenting - heller ikke tage brystet.

Her prøvede vi at lægge hende tidligere i seng, så hun ikke nåede at blive overtræt, hvilket har hjulpet helt enormt! Hun kommer i seng omkring kl. 19-20 - alt efter, hvornår hun viser træthed som at gnide sig i øjnene eller gabe.

Når hun bliver træt, sætter hende og jeg os ind i soveværelset, hvor der er næsten mørkt. Her bliver hun ammet af til natten, og hun falder næsten altid i søvn ved brystet, hvorefter jeg flytter hende over i sin egen seng.

Herhjemme er det meget vigtigt, at hun bliver taget væk fra alt stimuli, så der skal både være stille og næsten helt mørkt.

Tror bare desværre ikke det er træthed.

For det første sker det nogle gange, lige efter hans sidste lur, selvom han har sovet et par timer begynder han at skrige kort td efter han er kommet op. Og det starter efterhånden allerede mellem 17 og 18, så at komme tidligt i seng, er desværre ikke rigtig en mulighed.

Men det hjælper dog at gå med ham i et mørkt rum, så falder han hen. Det kunne bare være rart hvis man kunne undgå det helt 

Anmeld

9. november 2013

Aluka

M_V skriver:

Det GÅR OVER Oplevede præcis det samme med min datter, hun ville så bare hverken have bryst eller flaske, når de lange skrigeture stod på.

Nu er hun 3,5 måned, og er glad dagen lang, og ingen skrigeture overhovedet!

Og hun skreg faktisk de første 6-7 uger af sit liv

Dejligt at vide, at det går over 

Men når det står på er ventetiden aaaaaaaalt for lang 

Anmeld

9. november 2013

Trekløver(:

Aluka skriver:

Dejligt at vide, at det går over 

Men når det står på er ventetiden aaaaaaaalt for lang 

Ja det er super hårdt de uger det står på havde konstant hovedpine i den periode pga søvnmangel og skrigerriet Men det skal nok gå over

Anmeld

9. november 2013

AnthonsMor

Aluka skriver:

Der er et tigerspring omkring de 5-8 uger mener jeg det er, så det er garanteret det der generer din lille basse..

Sådan var det også her, og jeg snakkede med min sp om det og hun sagde det var meget normalt i den alder

Og bare rolig, det går snart over igen! 

Anmeld

10. november 2013

Clisolka

Aluka skriver:

Uhhh jeg ved hvordan du har det - hold ud!!! 

Her er vi i gang med endnu en periode, hvor han skriger... Lillebror er 8½ uge, og jeg har på fornemmelsen det er tigerspringet omkring de 8 uger han har gang i nu. 

Vi havde en periode hvor han skreg rigtig meget, men det var maven der drillede. 

Jeg kan også huske de perioder med min datter 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.