Jeg trænger til et kram

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

591 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. november 2013

Anonym trådstarter

Jeg er anonym af hensyn til mine kolleger.
Jeg er hjemme på barsel indtil foråret. Men jeg snakker jævnligt med mine kolleger. Nu i dag har jeg modtaget en mail der fortæller at mine kolleger er kaldt til møde på mandag da der skal fyres et par medarbejdere.
Ledelsen har valgt at jeg holdes udenfor farezonen idet jeg er på barsel. Men jeg har det så skidt. Når de fyrede skal stoppe starter jeg på arbejde. Jeg vil føle det som om det er fordi jeg og en anden på barsel kommer tilbage at man fyrer de andre.

Jeg har det skidt med at sidde her og være sikker når mine kolleger lige nu gennemgår noget rigtig skidt. Samtidig ved jeg jo heller ikke hvilken stemning der er når jeg vender tilbage og om nogle hellere ville have at jeg blev væk og at man kunne beholde nogle andre end at få mig tilbage. Jeg er også bekymret for hvilken arbejdsplads det vil blive når der mangler noget af personalet. Har jeg overhovedet lyst til at være der længere. Hvad hvis jeg selv bliver fyret når jeg kommer tilbage.
Hvor mange fyringsrunder kan man holde til. Det pres hele tiden fordi man ikke ved hvornår det er en selv. vi har været gennem en del fyringsrunder efterhånden.
Der er så meget der kører i mit hoved lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2013

Kløver

Ville ikke gå iden at give et kram

Hvis det kan trøste, er eet ikke fordi i kommer tilbage men fordi der generelt skal fyres, du skriver selv at det ikke er første gang, så giv dig selv en chance for er jo ikke din skyld du kunne jo heller ikke vide det eller planlægge børnene efter jobbet

Anmeld

9. november 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg er hjemme på barsel indtil foråret. Men jeg snakker jævnligt med mine kolleger. Nu i dag har jeg modtaget en mail der fortæller at mine kolleger er kaldt til møde på mandag da der skal fyres et par medarbejdere.
Ledelsen har valgt at jeg holdes udenfor farezonen idet jeg er på barsel. Men jeg har det så skidt. Når de fyrede skal stoppe starter jeg på arbejde. Jeg vil føle det som om det er fordi jeg og en anden på barsel kommer tilbage at man fyrer de andre.

Jeg har det skidt med at sidde her og være sikker når mine kolleger lige nu gennemgår noget rigtig skidt. Samtidig ved jeg jo heller ikke hvilken stemning der er når jeg vender tilbage og om nogle hellere ville have at jeg blev væk og at man kunne beholde nogle andre end at få mig tilbage. Jeg er også bekymret for hvilken arbejdsplads det vil blive når der mangler noget af personalet. Har jeg overhovedet lyst til at være der længere. Hvad hvis jeg selv bliver fyret når jeg kommer tilbage.
Hvor mange fyringsrunder kan man holde til. Det pres hele tiden fordi man ikke ved hvornår det er en selv. vi har været gennem en del fyringsrunder efterhånden.

Øv, jeg ved udmærket hvordan du har det, så du får lige en masse kram herfra! 

14 dage efter jeg havde født min ældste var der fyringsrunde på mit arbejde, jeg blev "fredet" fordi jeg var på barsel. 

Kort før jeg gik på barsel for et par måneder siden var der en fyringsrunde igen igen igen... Der slap jeg også, fordi de ikke ville røre de gravide, men det var de værste 5 min i mit liv, at vente på en mail, uden at vide om man var købt eller solgt på det tidspunkt  ØV, hvor jeg hader fyringsrunder, for man ved ikke hvad man kommer tilbage til  Stemningen var ikke helt god da jeg gik på barsel 

Nu ved jeg endnu en gang ikke hvad jeg kommer tilbage til, der sker en stor ændring i organisationen pr. 1/1. Men lige nu vil jeg bare nyde min barsel med bassen

Anmeld

9. november 2013

CaWi

Anonym skriver:

Ved hvordan du har det. Jeg arbejder godt nok på en lille arbejdsplads, men da jeg var på barsel blev alle medarbejderne skiftet ud. Det var en helt anden arbejdsplads jeg kom tilbage til. Intet var som det var, og selvom jeg var øverst i hierakiet, blev jeg ikke respekteret af mændene.
Efter 4 mdr havde jeg fået nok. Lige meget hvad jeg gjorde var det aldrig godt nok. Chefen snakkede mig bare efter munden, men gjorde aldrig noget ved selve problemet.
Nå men jeg sagde selv op. Havde jeg ikke gjort det, var jeg sikkert blevet fyret nogle mdr senere, fordi den ene mand under mig, ikke kunne li mig og selv ville være den første under chefen.

Så stort kram til dig. Man kan desværre aldrig rigtig forberede sig på hvordan det bliver at komme tilbage. Men man er nød til at møde op med oprejst pande og åbent sind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.