Det der med at give panodil...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.955 visninger
20 svar
35 synes godt om
8. november 2013

Hønsemor

Jeg har været til lægen med min mindste søn idag på 10 mdr. Da han igår havde dårlig mave og feber (havde han også mandag og tirsdag) og idag var slatten og havde feber og desuden svært ved at trække vejret.

Begge børn har astmatisk bronkitis og jeg var indlagt med den mindst den første weekend i okt. så jeg mistænker jo straks det igen også ud fra hans rallen og medicinen før ikke har virket rent doseringsmæssigt..

Vi kommer jo så til lægen der lytter på ham og mærker han er meget varm (var han ikke da vi tog afsted) og siger det ikke er hans AB, der bliver kigget øre og podet hals og de går også fri. Så får af vide min søn bare er syg og jeg skal give ham panodil..

Her er jeg selv meget uenig med lægen, for nok er mit barn syg og nok har han feber, men mener ikke man bare skal give børn panodil især når man ikke ved hvad det hele skyldes, da panodil kan svække tegn.. Jeg mener jo heller ikke voksne mennesker bare tager piller uden at vide hvad der er galt + kroppen jo langt hen af vejen bør bekæmpe tingene selv..

Jeg er tosset?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Hønsemor skriver:

Jeg har været til lægen med min mindste søn idag på 10 mdr. Da han igår havde dårlig mave og feber (havde han også mandag og tirsdag) og idag var slatten og havde feber og desuden svært ved at trække vejret.

Begge børn har astmatisk bronkitis og jeg var indlagt med den mindst den første weekend i okt. så jeg mistænker jo straks det igen også ud fra hans rallen og medicinen før ikke har virket rent doseringsmæssigt..

Vi kommer jo så til lægen der lytter på ham og mærker han er meget varm (var han ikke da vi tog afsted) og siger det ikke er hans AB, der bliver kigget øre og podet hals og de går også fri. Så får af vide min søn bare er syg og jeg skal give ham panodil..

Her er jeg selv meget uenig med lægen, for nok er mit barn syg og nok har han feber, men mener ikke man bare skal give børn panodil især når man ikke ved hvad det hele skyldes, da panodil kan svække tegn.. Jeg mener jo heller ikke voksne mennesker bare tager piller uden at vide hvad der er galt + kroppen jo langt hen af vejen bør bekæmpe tingene selv..

Jeg er tosset?!

Arggg jeg vil nu ikke sige du er tosset

Men hvorfor ikke lindre din søn? Jeg mener panodil kan give din søsn krop en velfortjent pause fra bekæmpelsen af den eventuelle virus han har ( det er rigtigt meget influenza i omløb)? Og hvorfor ikke lade panodillen give din søn lidt ro og smertelindring?

Jeg er helt enig i at man ikke skal spise panodil som slik, men engang imellem smertelindre det altså og giver kroppen ro, så den igen kan komme på toppen.

Desuden så syntes jeg ikke man skal udsætte sig selv og sine nærmeste for unødig smerte og lidelse, hvilket du måske gør ved ikke at ville give din søn panodil.?

Anmeld

8. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Tja panodil kan svække feber, utilpassethed og smerter. Men vi har tilgengæld kun givet ved svær væske i ørene eller hvis han ikke kunne sove for smerter fx ved tandfrenbrud hvor han kunne have feber helt op til 39,6. Så jeg er ikke så sippet med panodil.

Anmeld

8. november 2013

Muhmi

Da vi var på hospitalet i foråret med Rune, han var lidt over en måned gammel og var blevet ramt af RS-virus, sagde sygeplejersken til mig at hun virkelig ikke forstod hvorfor mange nægter at give deres børn smertestillende, når man tydeligt kan mærke på dem at de ville have godt af det. De vil kunne trække vejret nemmere (Fordi det ikke gør ondt), de vil kunne hoste langt mere slim op (igen, fordi det ikke gør ondt) og de vil kunne hvile langt bedre (Igen, igen) Jo mere hvile og ro, jo hurtigere bliver de raske.

Må faktisk erklære mig enig med hende og hvis vores unger tydeligt er mærket af deres feber/forkølelse/hoste/whatever, ja så giver vi dem panodil for at de kan få den nødvendige ro deres krop har brug for, for hurtigt at komme sig igen

Anmeld

8. november 2013

Monski

Hønsemor skriver:

Jeg er tosset?!

Anthon var over 2 år inden han fik panodil første gang .. Måske var han også 3
Jeg er ikke så vild med at give for meget medicin osv til børn men panodilerne har altså været guld værd, både for os og især for Anthon!
Men kan godt forstå dig, jeg er heller ikke vild med det.

Anmeld

8. november 2013

Hønsemor

Er nu heller ikke sippet med panodil, og han har fået panodil både mandag, tirsdag af max dosis og natten til i dag fik han også.. Der hører også det til at han mere eller mindre har været syg hver og hver anden dag i en måned..

Jeg har ikke givet panodil her til eftermiddag og hans feber er faldet næsten en grad, han har spist lidt og drukket okay af at være skidt og sidder pt og hygger en lille smule..

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at give panodil til nat..

Jeg tænker bare lidt når jeg ofte får af vide, bare giv ham panodil hver 4-6 time og det er nærmest lige meget hvad vi kommer med

Anmeld

8. november 2013

Hønsemor

mor:) skriver:

Tja panodil kan svække feber, utilpassethed og smerter. Men vi har tilgengæld kun givet ved svær væske i ørene eller hvis han ikke kunne sove for smerter fx ved tandfrenbrud hvor han kunne have feber helt op til 39,6. Så jeg er ikke så sippet med panodil.

Panodil kan også svække tegn på andre sygdomme

Anmeld

8. november 2013

MorDk

Jeg giver det ikke hvis jeg kan undgår det...

Men har mine børn meget ondt så jo... MEN feberen er med til at bekæmpe sygdommen. Og jeg er ikke meget for at give smertestillende for f.eks at nedsætte feber. Men nogle gange er det en nødvendighed. Og jeg ønsker selvfølgelig ikke mine børn skal have smerter. Min datter er 1 år og har endnu ikke fået Panodil trods tandfrembrud, feber osv.

Anmeld

8. november 2013

Leneur

Muhmi skriver:

Da vi var på hospitalet i foråret med Rune, han var lidt over en måned gammel og var blevet ramt af RS-virus, sagde sygeplejersken til mig at hun virkelig ikke forstod hvorfor mange nægter at give deres børn smertestillende, når man tydeligt kan mærke på dem at de ville have godt af det. De vil kunne trække vejret nemmere (Fordi det ikke gør ondt), de vil kunne hoste langt mere slim op (igen, fordi det ikke gør ondt) og de vil kunne hvile langt bedre (Igen, igen) Jo mere hvile og ro, jo hurtigere bliver de raske.

Må faktisk erklære mig enig med hende og hvis vores unger tydeligt er mærket af deres feber/forkølelse/hoste/whatever, ja så giver vi dem panodil for at de kan få den nødvendige ro deres krop har brug for, for hurtigt at komme sig igen

Det har du nemlig helt ret i. De små pus har lige så stort behov for at hvile og sove under sygdom, som os voksne. Og når noget af det første lægen spørger om, når man ringer, er om man har givet Panodil, ja så kan jeg ikke se problemet i at give dem lidt. Nogen gange er det i ihvert fald her hos os, noget af det der skal til, for lige at give et skub mod det at blive frisk og rask igen.

Anmeld

8. november 2013

modesty

Jeg er tosset?!

Jeg vil sige at det kommer an på barnets tilstand.

Panodil er febersvækkende, men feberen er der jo af en årsag. Feberen bekæmper infektionen. Så hvis man slår feberen ned, forhindrer man immunforsvaret i at arbejde imod sygdommen.

Hvis mit barn havde meget ondt, ikke kunne sove eller havde andre symptomer som var mærkbart problematiske, kunne jeg godt finde på at give Panodil. Men jeg ville helst undgå det, da Panodil kun forlænger sygdomsperioden, og det er jo ikke godt for barnet (eller dets immunforsvar).

Min søn har kun fået Panodil ved tandfrembrud, og kun når det var allerværst (og ved tandfrembrud er der jo heller ikke tale om en reel infektion, men at kroppen tror at der er infektion).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.