Jeg har været til lægen med min mindste søn idag på 10 mdr. Da han igår havde dårlig mave og feber (havde han også mandag og tirsdag) og idag var slatten og havde feber og desuden svært ved at trække vejret.
Begge børn har astmatisk bronkitis og jeg var indlagt med den mindst den første weekend i okt. så jeg mistænker jo straks det igen også ud fra hans rallen og medicinen før ikke har virket rent doseringsmæssigt..
Vi kommer jo så til lægen der lytter på ham og mærker han er meget varm (var han ikke da vi tog afsted) og siger det ikke er hans AB, der bliver kigget øre og podet hals og de går også fri. Så får af vide min søn bare er syg og jeg skal give ham panodil..
Her er jeg selv meget uenig med lægen, for nok er mit barn syg og nok har han feber, men mener ikke man bare skal give børn panodil især når man ikke ved hvad det hele skyldes, da panodil kan svække tegn.. Jeg mener jo heller ikke voksne mennesker bare tager piller uden at vide hvad der er galt + kroppen jo langt hen af vejen bør bekæmpe tingene selv..
Jeg er tosset?!
Jeg vil sige at det kommer an på barnets tilstand.
Panodil er febersvækkende, men feberen er der jo af en årsag. Feberen bekæmper infektionen. Så hvis man slår feberen ned, forhindrer man immunforsvaret i at arbejde imod sygdommen.
Hvis mit barn havde meget ondt, ikke kunne sove eller havde andre symptomer som var mærkbart problematiske, kunne jeg godt finde på at give Panodil. Men jeg ville helst undgå det, da Panodil kun forlænger sygdomsperioden, og det er jo ikke godt for barnet (eller dets immunforsvar).
Min søn har kun fået Panodil ved tandfrembrud, og kun når det var allerværst (og ved tandfrembrud er der jo heller ikke tale om en reel infektion, men at kroppen tror at der er infektion).
Anmeld