Forvirring om Mini-pe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

730 visninger
10 svar
1 synes godt om
8. november 2013

Bare gæst

Jeg har fået recept på nogle nye mini-piller af min læge som hedder Mini-pe. Jeg har taget dem i 3 uger nu, men da jeg læser brugsvejledningen i æsken, bliver jeg noget forvirret. Der står at man efter en blisterpakke er tom, skal starte direkte med en ny, altså uden pause.

Jeg har selvfølgelig forsøgt at kontakte min læge, men efter at være i hold i over 3 kvarter, måtte jeg opgive. Jeg prøver  så at høre Jer herinde.

Er der nogen som er bekendt med dette mærke og kan fortælle mig hvordan det foregår eller om jeg har misforstået noget?  Jeg er nemlig vant til at holde pause efter 1 blisterpakke fra tidl. mærker..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2013

Karoline27

Bare gæst skriver:

Jeg har fået recept på nogle nye mini-piller af min læge som hedder Mini-pe. Jeg har taget dem i 3 uger nu, men da jeg læser brugsvejledningen i æsken, bliver jeg noget forvirret. Der står at man efter en blisterpakke er tom, skal starte direkte med en ny, altså uden pause.

Jeg har selvfølgelig forsøgt at kontakte min læge, men efter at være i hold i over 3 kvarter, måtte jeg opgive. Jeg prøver  så at høre Jer herinde.

Er der nogen som er bekendt med dette mærke og kan fortælle mig hvordan det foregår eller om jeg har misforstået noget?  Jeg er nemlig vant til at holde pause efter 1 blisterpakke fra tidl. mærker..

jeg tager dem også, og det er helt rigtigt at man skal tage dem uden stop

Anmeld

8. november 2013

Bare gæst

Karoline27 skriver:

jeg tager dem også, og det er helt rigtigt at man skal tage dem uden stop

Okay.  Vil det sige, at jeg skal tage alle blisterpakkerne i én køre, og så holde pause når der ikke er flere? Tak for dit svar

Anmeld

8. november 2013

Rockertand

Bare gæst skriver:

Okay.  Vil det sige, at jeg skal tage alle blisterpakkerne i én køre, og så holde pause når der ikke er flere? Tak for dit svar

Du skal ikke - som i aldrig - holde pause, så skal du jo have en by pakke klar, som du fortsætter med.

Anmeld

8. november 2013

Rockertand

by = ny :0)

Anmeld

8. november 2013

Fuglemor

Undskyld jeg blander mig. Men hvad er fordelen ved mini piller fremfor alm ppiller? Så får man da aldrig menstruation hvis man ikke holder pause

Anmeld

8. november 2013

Bare gæst

Rockertand skriver:

Du skal ikke - som i aldrig - holde pause, så skal du jo have en by pakke klar, som du fortsætter med.

Ok.. så udsigten til næste mens. er noget lang kan jeg forstå..

Tak for svaret, så blev jeg også lidt klogere i dag.

Anmeld

8. november 2013

Bare gæst

Fuglemor skriver:

Undskyld jeg blander mig. Men hvad er fordelen ved mini piller fremfor alm ppiller? Så får man da aldrig menstruation hvis man ikke holder pause

Jeg tror at det har noget at gøre med at der er knap så høj hormon i mini-pillen fremfor p-pillen..

Anmeld

8. november 2013

Fuglemor

Bare gæst skriver:

Jeg tror at det har noget at gøre med at der er knap så høj hormon i mini-pillen fremfor p-pillen..

Okay så. 

Anmeld

8. november 2013

Misscbn

Bare gæst skriver:

Jeg får selv mini

Og du skal tage dem ud i en kører uden pauser overhoved.

Jeg får mine pga jeg næsten besvimer når jeg får mit lort da jeg får det så dårligt og får mange smerter så kan ik rejse mig den første dag.

Så dette er løsningen for mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.