Blastocystdyrkning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.509 visninger
13 svar
0 synes godt om
7. november 2013

Humanincubator

Vil gerne høre, hvad jeres erfaringer er?! Kan kun finde gamle tråde om emnet.  

Har idag fået taget 6 æg ud, og de ligger nu i et varmeskab med sædceller fra en donor og hygger sig. 

Hvor mange æg havde I, og hvor mange gik til?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2013

Humanincubator

Der må være nogen ???

Anmeld

7. november 2013

modesty

Har idag fået taget 6 æg ud, og de ligger nu i et varmeskab med sædceller fra en donor og hygger sig. 

Jeg har desværre ingen personlige erfaringer, men jeg kan huske at de på Riget kørte et blastocyst-forsøg da jeg gik i almindelig IVF behandling.

De havde gode erfaringer med forsøget, men mere konkret info har jeg desværre ikke.

M.h.t. hvor mange æg folk havde og hvor mange der gik til, så vil det være så individuelt fra person til person og forsøg til forsøg at du ikke kan bruge oplysningerne til noget. Men måske din klinik kan give dig noget konkret statistik så du har noget at forholde dig til?

Anmeld

8. november 2013

dina1980

jeg har prøvet 2 ivf forsøg, har fået 9 æg ud hver gang. men kun 2 blev til noget så et op og et i fryserne. og de 2 æg jeg havede i fryseren fik jeg tøet op her i onsdags , men kun det ene overlevede så ruger på 1 æg nu (8cellede)

Anmeld

8. november 2013

modesty

dina1980 skriver:

jeg har prøvet 2 ivf forsøg, har fået 9 æg ud hver gang. men kun 2 blev til noget så et op og et i fryserne. og de 2 æg jeg havede i fryseren fik jeg tøet op her i onsdags , men kun det ene overlevede så ruger på 1 æg nu (8cellede)

TS snakker om blastocyst-dyrkning, som er en anden metode end normal IVF, hvor man lader ægget dyrke i længere tid inden man sætter det op.

Tillykke med at det ene æg overlevede.  

Anmeld

8. november 2013

tarkoflen

Jeg har ingen erfaring selv, da jeg ikke måtte være med i det forsøg, men min veninde er gravid og kan føde når som helst og hendes baby er lavet på et fryseforsøg, og efter dyrkning, mener hun fik 14 æg ud i alt og fik lagt to op og havde 6 til fryseren. Det var dog kun det ene hun blev gravid med, der overlevede optøningen, men det var vist ret unormalt, tror jeg nok

Rigtig meget held og lykke.

P.s. Jeg er pjattet med dit profilnavn

Anmeld

8. november 2013

Malene76

Humanincubator skriver:

Det skal vi i gang med forhåbentlig snart. Jeg skal til tjek på klinikken i morgen for at se antallet af æg jeg har produceret. Når de er helt klare skal de igennem samme procedure som du skriver om. Det er vi noget spændte på. Men det skulle jo gøre de gode æg bedre og dermed skulle der være en større chance for graviditet, hvis der er æg der klarede den dertil. 

Kh. Malene 

Anmeld

8. november 2013

Humanincubator

Held og lykke med det. Hvor mange æg siger din klinik, at du skal producere, før du får lov?

Anmeld

8. november 2013

Malene76

Humanincubator skriver:

Held og lykke med det. Hvor mange æg siger din klinik, at du skal producere, før du får lov?

Det har de slet ikke snakket om, at der skulle være et minimum antal. Jeg havde kun tre ægblærer i sidste behandling og det var vi alle enige om var for lidt, så vi afbrød forsøget, men hvis vi havde insisteret, så havde lægen forsat forsøget. Vi synes ikke der var æg nok til at tage chancen. Denne gang sendte lægen mig hjem med ordre på at producere 8 æg.  Så det håber jeg der er denne gang. Blev sat op i dosis. 

Kh. Malene 

Anmeld

8. november 2013

Humanincubator

okay, det er spændende. Men ventetid og ventetid og ventetid. Jeg er ved at visne indeni.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.