20 mdr, vil selv, skal selv !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

293 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. november 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Åhh, er ved at få pip !!

Vores datter herhjemme, mener hun selv skal tage sko og jakke på - hvilket i sig selv er fint nok, bortset fra, at hun ikke kan ..

Prøver at guide hende positivt, med f.eks. At holde skoen, så den ikke vender sig, og i en dur, men når vi gør det, bliver hun hysterisk ..
Det resulterer i ballade allerede fra morgenstunden af, og når hun så skal hentes i dagplejen .. Og synes det er så ærgerligt selvfølgelig

Er det bare en fase og er der andre der har prøvet det ?
Tænker at vi i weekenden øver os i at tage sko på selv og jakke, om det så tager en time fra vi siger 'nu går vi på legepladsen' til hun er klar, så må det være sådan det er, eller er det en dum taktik ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2013

TNBC

Olivia's Moar skriver:

Åhh, er ved at få pip !!

Vores datter herhjemme, mener hun selv skal tage sko og jakke på - hvilket i sig selv er fint nok, bortset fra, at hun ikke kan ..

Prøver at guide hende positivt, med f.eks. At holde skoen, så den ikke vender sig, og i en dur, men når vi gør det, bliver hun hysterisk ..
Det resulterer i ballade allerede fra morgenstunden af, og når hun så skal hentes i dagplejen .. Og synes det er så ærgerligt selvfølgelig

Er det bare en fase og er der andre der har prøvet det ?
Tænker at vi i weekenden øver os i at tage sko på selv og jakke, om det så tager en time fra vi siger 'nu går vi på legepladsen' til hun er klar, så må det være sådan det er, eller er det en dum taktik ?

jeg tror bare at hun gerne vil selv, og bliver irriteret over at I hjælper. hun vil bare selv. jeg gætter på at hun ser de andre børn kan..

men lad hende sidde med skoene i weekenden, og så hun kan lære det. børn kan meget, hvis man lader dem.

Anmeld

7. november 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Yurie skriver:

jeg tror bare at hun gerne vil selv, og bliver irriteret over at I hjælper. hun vil bare selv. jeg gætter på at hun ser de andre børn kan..

men lad hende sidde med skoene i weekenden, og så hun kan lære det. børn kan meget, hvis man lader dem.

Det er også det jeg tænker
Det begyndte faktisk, efter jeg hentede hende i dagplejen, hvor en anden pige gjorde selv

Men ja, den står vist på 'operation tag selv sko og jakke på' i weekenden

Anmeld

7. november 2013

TNBC

Olivia's Moar skriver:

Det er også det jeg tænker
Det begyndte faktisk, efter jeg hentede hende i dagplejen, hvor en anden pige gjorde selv

Men ja, den står vist på 'operation tag selv sko og jakke på' i weekenden

det er svært at være den lille.. og man vil det samme som alle de andre. men det er lade hende prøve.. vi hjælper vores børn alt for meget i dag, og det er selvfølgelig surt hvis man har travlt eller bare gerne vil hjem eller afsted.

men hvis man har god tid, så lad dem prøve selv og så kan man sige; Nu prøver du selv, men hvis du ikke kan, så vil jeg gerne hjælpe dig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.