Bog med billeder og historier om far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

836 visninger
6 svar
7 synes godt om
7. november 2013

kriknu

Ja, jeg vidste ikke rigtigt hvor jeg skulle ligge den hen...

jeg er jo egentlig ikke enlig mor, men jeg kunne have været det hvis ikke det var for min kæreste som har taget Ludvig til sig som var det hans egen. Vi har snakket meget om at han måske skulle adoptere Ludvig, hvis det bliver en mulighed - derfor synes jeg dog stadigvæk at Ludvig skal vide at han ikke er hans rigtige far, og jeg har derfor overvejet at lave en lille scrapbog lignende ting med billeder og historier af/om hans rigtige far som vi kan kigge i når han bliver lidt ældre 

er det en komplet tåbelig idé eller hvad synes i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
kriknu skriver:

jeg er jo egentlig ikke enlig mor, men jeg kunne have været det hvis ikke det var for min kæreste som har taget Ludvig til sig som var det hans egen. Vi har snakket meget om at han måske skulle adoptere Ludvig, hvis det bliver en mulighed - derfor synes jeg dog stadigvæk at Ludvig skal vide at han ikke er hans rigtige far, og jeg har derfor overvejet at lave en lille scrapbog lignende ting med billeder og historier af/om hans rigtige far som vi kan kigge i når han bliver lidt ældre 

Jeg synes det er en go ide! Den kan komme til at betyde alverden for de lille gut.

nu ved jeg ikke hvorfor hans bio far ikke er inde i billedet, og det er super dejligt din kæreste har taget ham til sig.

men tror det kan komme til at hjælpe din søn meget at have mulighed for at se hvem hans far er.

tror det er vigtige at sige til din kæreste også, at det intet har med hans farevner at gøre at du laver den.

Anmeld

8. november 2013

kriknu

sommerbarn<3 skriver:

Jeg synes det er en go ide! Den kan komme til at betyde alverden for de lille gut.

nu ved jeg ikke hvorfor hans bio far ikke er inde i billedet, og det er super dejligt din kæreste har taget ham til sig.

men tror det kan komme til at hjælpe din søn meget at have mulighed for at se hvem hans far er.

tror det er vigtige at sige til din kæreste også, at det intet har med hans farevner at gøre at du laver den.

Min kæreste foreslog selv at jeg gjorde noget ligende 

Hans far er ikke inde i billedet da han valgte at smutte mens jeg var gravid (meget planlagt) og flyttede tilbage til USA hvor han kom fra og har fundet en ny kæreste derover som han så har gjort gravid (ved ikke om hun har født eller hvad hun har - valgte bare at lukke helt af for alt jeg hører om ham) så jeg er ret sur på ham, eller skuffet i hvert fald ...
Men det er hans tab, det er ham der går glip af en skøn lille dreng, ikke mig (heldigvis)

Anmeld

8. november 2013

Signe-bine

Det lyder som en rigtig god ide :-) Det er vigtigt for børn at vide hvem deres bio forældre er, især når de forsøger at finde ud af hvem de selv er, er det at kende sine forældre og lidt om deres fortid essentielt, det er jo grunden til at man overhovedet eksisterer... der er også bedst at være ærlig fra start, jeg kender én tæt på mig som ikke vidste hvem h*ns bio far var før h*n var 18 og opdagede det ved et uheld. Det er altså forfærdeligt at opdage så sent, og for nogle river det hele deres identitet fra hinanden...

Anmeld

8. november 2013

stjernehimmel

kriknu skriver:

Synes det er en rigtig god ide. Hende af min ser ikke sin bio far, men ser en anden som sin far men hun ved også at ham hun ser som far ikke er sin biologiske far.... Hun har set billede, ved hvad han hedder osv og det betyder meget at hun ved lidt om ham og har set billed af ham.... Og samtidig gør det det os åbent ok at vil høre/snakke om ham....

Anmeld

8. november 2013

karisima

Do it  Min datter på 3 år så ikke sin far indtil for ca 2-3 måneder siden og da hun blev 2-2½ begyndte hun at stille spørgsmål ved hvor hendes far var. Så vi kiggede meget på billeder og snakkede om hvad hendes far hedder og hvor han bor. Din søn kommer helt sikkert til at have spørgsmål og jeg tror man kommer længst med ærlighed og åbenhed

Anmeld

11. november 2013

kriknu

karisima skriver:

Do it  Min datter på 3 år så ikke sin far indtil for ca 2-3 måneder siden og da hun blev 2-2½ begyndte hun at stille spørgsmål ved hvor hendes far var. Så vi kiggede meget på billeder og snakkede om hvad hendes far hedder og hvor han bor. Din søn kommer helt sikkert til at have spørgsmål og jeg tror man kommer længst med ærlighed og åbenhed

Så er det jo bare at gå igang :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.