Anonym skriver:
Han nægter desværre at snakke med mig. Som i fuldstændig nægter at snakke til mig hvis jeg vil snakke om problemer. Hvis det ikke er et problem for ham, så er det bare mig der skaber mig.
Og mht at når man ser så kigger man, men det gør jeg ikke, i starten af vores forhold fik jeg altid skæld ud og skænderier hvis jeg så meget som snakkede med en fyr, Jeg måtte heller ikke kigge på fyre eller synes andre så godt ud, heller ikke dem i film som de der vampyrfilm osv som mine veninder savler over, Jeg ser virkelig kun ham, ingen andre, og det har han jo sagt at sådan skal det være. Men hvorfor må han så? Hvorfor har han ikke nok i mig når jeg kan have nok i ham? Og måske ser jeg tingene helt forkert hvilket han også altid siger, men han gider ikke forklare hvordan eller hvorfor eller hvad jeg skal eller ikke skal lægge i det hele. :-S
i reagerer på to forskellige ting
Når han ikke vil have at du kigger på andre fyre så er det HANS dårlige selvværd der spiller ind - og det er HANS problem
Når du ikke kan li at han kigger på andre piger, så er der flere ting der kommer i spil
1) uligheden (hvorfor må han når jeg ikke må) - situationen blir altså et blllede på hele essensen i jeres forhold hvor han instisterer på at ha ALT magten og du ikke tør at tage kampen op imod ham, fordi han har ødelagt dig (sagt meget groft)
2) dit dårlige selvværd: han har et eller andet sted ødelagt dit selvværd, men det er sjældent at helt sunde og raske piger med ben i næsen lader sig selv ende i et sådant forhold (det sker naturligvis, men ikke så tit som for piger, der i forvejen var lidt ødelagte). Er der sket noget tidligere i dit liv, der har gjort at du siger til dig selv "hvem gider også at ha mig - jeg er da ikke noget værd?" - for det er lidt det jeg hører mellem linjerne
Faktum er: du er gået i stykker inde i sjælen - og du håber inderligt at han kan fikse dig eller handle på en måde, så du ikke bliver mindet om det - for mig lyder det bare til at han også er lidt i stykker, men håndterer det ved igennem magt -
Det er naturligvis kun gisninger ud fra hvad du skriver og endnu mere ud fra måden du skriver det på og de ting du ikke skriver
Mit bedste råd er at fokusere på DIG! hvad kan DU gøre for DIG i DIT liv for at DU kan blive stærkere og lære at ELSKE DIG SELV! skid hul i ham for en stund og hvis han er rigtig slem, så gør det uden han ved det
Sådan noget som yoga og kampsport er fx meget "uskyldige" måder at lære sig selv og sin krop at kende og ikke mindst sin egen styrke - det kan være et godt sted at starte inden fx terapi
nu ved jeg heller ikke om jeg maler fanden på væggen, men det forhold der lyder bare slet ikke sundt for dig