Anonym skriver:
jeg ved virkelig ikke hvad der skal ske med mig!!
jeg har gået hjemme på kontanthjælp i 3 år med praktikker indmellem men de er blevet afbrudt fordi jeg har en del at slås med..
jeg har dårlige knæ
dårligt syn.
en leversygdom som ikke kan kures men holdes i behandling.
men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre sidder foran pc hele dagen kommer ikke ud.. har ikke lyst til at gå ud blandt andre mennesker. jeg har det bedst herhjemme selv om jeg keder mig.. jeg har ikke overskud til at handle eller gå ture eller noget hvilket medføre jeg faktisk sjælendt er ude...
jeg har svært ved at få gjordt tingene herhjemme også
jeg er konstant træt
jeg spiser som jeg plejre så ikke det der er galt..
men kan ikke overskue hvad der skal ske med mit liv kan ikke se meningen med det...
min kæreste er også på kh og vi er kun 10000 kr tilsammen nu og nu skære regeringen os ydeliger 700 kr fra 1/1/14 jeg kan virkelig ikke finde ud af hvordan jeg kommer i arbejde
jeg er ikke i stand til at tage uddannelse da jeg ikke har noget fra skolen overhoved så skal starte på rigtig lavt nivea og det har jeg ikke overskud til...
jeg er selv bange for jeg har en depression men tør ikke gå til lægen for er bange for at blive smidt på lykkepiller hvilket jeg har hørt man tager ekstremt meget på af og det vil gøre mig endnu mere deprimeret...mit hurmør går rigtig meget udover min kæreste.. og min venner for har ikke overskud til at være sammen med dem 
tror i nogensinde jeg kommer ud af denne fase og får et aktivt liv?
jeg føler selv at jeg er på bunden..
jeg er rigtig tit deprimeret og tænker tit over hvorfor jeg overhoved lever(tænker ikke på selvmord) så langt ude er jeg dog ikke. jeg er bare en dovenskid der ikke overskuer at lave noget som helst 

Vil lige først sige at det bestemt ikke er alle lykkepiller man tager på af 
Men ja, til lægen med dig... Om det er en reel depression skal jeg ikke kunne sige, det kan jo være virkningen af at gå hjemme, som fører til en midlertidig depression.. Jeg har selv gået ledig i 3 år, og er ved at blive godt idiot af det, så kender alt til din frustration... Man bliver bare doven og ugidelig til sidst....
Men måske lægen kunne give dig nogle ideer og motivation til at komme lidt ud, få lidt gang i livet igen... Det kunne måske også give dig fornyet energi i forhold til at finde noget at tage dig til rent uddannelsesmæssigt måske...
Kan godt forstå du ikke helt synes du orker at starte på et lavt niveau med uddannelse, men jeg kunne godt forestille mig, at når først du er kommet igang, og fået en hverdag med det, at så ser du pludselig anderledes på det... Bare det at man har noget at tage sig til, at man føler man gør noget, kan bruges til noget, det kan gøre meget for ens velbefindende... 
Jeg har selv lige taget et kursus, og ja indrømmer da det har været lidt hårdt, med fuldtidskursus, barn, hus og en mand der tilfældigvis (og meget dårligt timet) havde arbejde på sjælland i al den tid, mens jeg var herhjemme på Fyn alene med det hele... Men hvor har det alligevel været rart at komme ud, at føle man havde travlt, havde noget at tage sig til, havde en nogenlunde normal hverdag ligesom alle andre.... Så synes helt sikkert du skal prøve at komme igang med noget, det kan virkelig give meget
Og så bliver man jo tilmed klogere af det