Fortvivlet......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

843 visninger
6 svar
2 synes godt om
6. november 2013

Anonym trådstarter

Hej piger...og enkelte drenge.

Er simpelthen ved at gå ud af mit gode skind!

Min datters far og jeg flyttede fra hinanden da hun var 4-5 måneder (hun bliver 3 til mart).

Vi var sidste år i statsforvaltningen, hvor vi begge var enige om, og skrev under på, at han skulle have hende hver anden weekend og en hverdag i ugen.
Vi er nu kommet dertil hvor han vil søge en 7/7-ordning. Det vil jeg under ingen omstændigheder gå med til, da vores datter ikke skal "bo i en kuffert", så det ender 100% i Statsforvaltningen igen (efter hans ønske) hvor de så træffer en afgørelse. men men men.....Aner ikke hvordan jeg er stillet og uvisheden er ved at gøre mig skør!

Der skal lige tilføjes at han ikke ville betale børnebidrag, så det køre gennem staten, han har en plet på straffeattesten for hærværk, efter at han en nat smadrede min dør for at komme ind til min datter og jeg så jeg måtte ringe 112.
Men derudover har han en sund økonomi, eget hus og bil og en god familie (han er dog lige blevet arbejdsløs)....

Er så fortvivlet over det......

Hvad kan jeg forvente??????????????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2013

sandramor

Anonym skriver:

Min datters far og jeg flyttede fra hinanden da hun var 4-5 måneder (hun bliver 3 til mart).

Vi var sidste år i statsforvaltningen, hvor vi begge var enige om, og skrev under på, at han skulle have hende hver anden weekend og en hverdag i ugen.
Vi er nu kommet dertil hvor han vil søge en 7/7-ordning. Det vil jeg under ingen omstændigheder gå med til, da vores datter ikke skal "bo i en kuffert", så det ender 100% i Statsforvaltningen igen (efter hans ønske) hvor de så træffer en afgørelse. men men men.....Aner ikke hvordan jeg er stillet og uvisheden er ved at gøre mig skør!

Der skal lige tilføjes at han ikke ville betale børnebidrag, så det køre gennem staten, han har en plet på straffeattesten for hærværk, efter at han en nat smadrede min dør for at komme ind til min datter og jeg så jeg måtte ringe 112.
Men derudover har han en sund økonomi, eget hus og bil og en god familie (han er dog lige blevet arbejdsløs)....

Ååårh jeg synes den er så svær den der for der er åbenbart delte meninger om hvad man kan forvente.....
Men jegvksn fortælle at Sønderjyllands stats forvaltning sagde til mig dengang jeg ringede og havde en lang snak med dem... at en 7/7 ordning ikke kom i stand hvis ikke begge forældre var ind forstået og enige om det... det ville give alt for manye konflikter forældrene imellem og det var barnet ikke tjent med da en 7/7 ordning virkelig kræver at forældrene kan samarbejde..... så deres svar var et no go til den ordning.....
Men jeg forstår godt din frustration... jeg er absolut heller ikke tilhænger af den ordning.... og slet ikke til så små børn....
Men tror ikke du kan gøre andet end at afvente indkaldelsen og så må du gøre dem klar derinde at den ordning er IKKE noget du er enig og interesseret i at jeres datter skal ud i....... og forklare hvorfor.... men ja dem jeg kender der har været i statsforvaltningen med en 7/7 ordning har alle fået et nej fordi de ikke hat været enige om det..... nogen har så fået en 5/9 ordning og samværs forforælderen har såmfået besked på at det er hvad han kan få af samvær og han ikke behøver søge mere samvær for det vil ikke engang blive taget op hvis der ikke er sket dramatiske forandringer.....

Anmeld

6. november 2013

Lukas&Liam<3

Hvorfor kommer hun til at bo i en kuffert? Hun vil vel ha tøj og de ting hun har brug for hos jer begge?

Anmeld

7. november 2013

Mor til Majbørn

Maria&Lukas skriver:

Hvorfor kommer hun til at bo i en kuffert? Hun vil vel ha tøj og de ting hun har brug for hos jer begge?

vi har også en dreng hvor den har kørt 7/7 og selvom der er tøj begge steder, så slæbte han stadigvæk ting frem og tilbage (computer, yndlingsspil og mor/far-tøj). Så de kan sagtens leve i en kuffert, selvom der er tøj begge steder.

Anmeld

7. november 2013

kesuh

Har selv 7/7, knægtens mor og jeg bor med en afstand på ca 4km i mellem os. Dog så har han stadig lidt tøj og noget af sit legetøj med frem og tilbage. Hvilket fungerer udemærket, men nu ved jeg ikke hvad du mener med at "bo i en kuffert"

Dog vil jeg mene at 7/7 ikke kan køre, hvis der er en for stor afstand i mellem jer, fordi så vil der sikkert blive et pokkers til bøvl med institutionerne..

men du må vente og se hvad der sker og så tage den derfra

Anmeld

7. november 2013

1990h

Anonym skriver:

kan jeres barn ikke have tøj og sådan begge steder? så det ikke bor i en kuffert. tænker at hvis der ting barnet tager med frem og tilbage vil det vel gøre det uanset om det hver anden weekend eller 7/7?

tænker hvis det ender med en 7/7 ordning så det jeres opgave at sørge for at jeres barn ikke føler det bor i en kuffert..

men har hørt det sjælendt de godkender en 7/7 ordning? men ved ikke om det passer..

Anmeld

7. november 2013

MEAK

Jeg kan ikke forestille mig en eneste børnesagkyndig, der vil anbefale en sådan ordning for et barn på 2 1/2.

7/7 kræver dels et godt forældresamarbejde og dels at børnene er meget ældre.

Normale samværsaftaler for børn i den alder er en weekend ( og her er der nogle gange til at starte med lørdag formiddag til søndag eftermiddag - altså ikke en weekend, som vi normalt forbinder md fredag/mandag) samt hverdag om ugen evt med overnatning.

jeg forstår godt din frustration, har du overvejet at finde rådgivning hos Mødrehjælpen eller hos en advokat med speciale i disse sager?

Men uanset hvad vil der naturligvis blive tale om en langsom optrapning af samvær til faderen, som har lige så meget savn til sit barn, men det skal ske med hensyn til barnet og hvor meget de kan kapere i den alder. Husk altid at sætte din datters tarv først, det er så let at komme til at føre krig baseret på eget afsavn.

held og lykke med det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.