At navngive efter et familiemedlem der desværre er gået bort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2013

Findusinde

Kan godt se det er noget jeg virkelig skal snakke alvorligt med mine forældre om... Har faktisk ikke rigtigt tænkt at det kunne være en stor sorg overfor dem.. Det er stadig en stor sorg ved os alle, selvom det bliver nemmere med tiden... Men har faktisk ikke tænkt at det ville minde mine forældre hele tiden..

Bum Bum, tror vi skrinlægger den lidt og tager den hvis det bliver aktuelt.. Eller som en skriver, giver hende Lotte som mellemnavn...

Øv, er helt ked af det nu, hvis det har gjort mine forældre kede af det at vi har tænkt over det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2013

k&k&k&k

Findusinde skriver:

Hej piger!

Hvis/når vi får en mere og hvis det bliver en pige, har jeg tænkt at kalde hende Lotte... jeg mistede min elskede søster sidste år som hed Liselotte....

Men nu hvor det har været på tale flere gange med forskellige er jeg stødt ind i nogen der mener det er usmagelig og ikke pænt overfor mine forældre....

Nu er jeg bare kommet i tvivl....

Hvad mener i?

Knus Annemette

Vores søn er opkaldt efter min mands morfar.

Det har hele tiden været meningen at han skulle have det navn, og da vi fandt ud af at vi ventede en dreng fortalte vi til oldefaren og han var glad og stolt!

Skæbnen ville dog at 2 mdr inden Kristian blev født døde hans oldefar pludselig og meget uventet - familien var i sorg!

Men det var med blandede følelser vi døbte ham - både sorg og glæde.

Anmeld

6. november 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Mine drenge har deres morfars 2 navn som deres

Anmeld

6. november 2013

asff

Findusinde skriver:

Hej piger!

Hvis/når vi får en mere og hvis det bliver en pige, har jeg tænkt at kalde hende Lotte... jeg mistede min elskede søster sidste år som hed Liselotte....

Men nu hvor det har været på tale flere gange med forskellige er jeg stødt ind i nogen der mener det er usmagelig og ikke pænt overfor mine forældre....

Hvad mener i?

Knus Annemette

Jeg synes det er en super idé. Jeg mistede min elskede mormor d 1.oktober, og inden da, nåede jeg at sige til hende, at vores datter får hendes navn som mellemnavn. Synes det viser, hvor meget man elsker(ede) personen der gik bort.

Anmeld

6. november 2013

TNBC

Findusinde skriver:

Hej piger!

Hvad mener i?

Knus Annemette

der var en artikel for en del år siden om en pige der opkaldte sin søn efter sin afdøde bror.

det er en smuk tanke, men altid snak med forældrene først.

Anmeld

6. november 2013

Kris89

Findusinde skriver:

Hej piger!

Hvad mener i?

Knus Annemette

synes det afhænger meget af måden din søster døde på...

her har min mand en bror der begik selvmord, vi snakkede kort om at navngive vores søn efter ham, men slog det ret hurtig ud igen, fordi vores søn er et individ og ikke min mands afdøde bror hvis du forstår?

når det navn bliver nævnt, uanset om det er en anden person der er tale om, er det min mands bror vi tænker på... og sådan skal det ikke være for min søn...

Anmeld

6. november 2013

Diana2013

Findusinde skriver:

Hej piger!

Hvad mener i?

Knus Annemette

Vi har valgt at give vores søn hans afdøde farfars navn til mellem navn og det har alle synes var en sød tanke

Anmeld

6. november 2013

DianaRJS

Findusinde skriver:

Hej piger!

Hvad mener i?

Knus Annemette

min kusine er opkaldt efter vores oldemor der døde nytårsaftens 2007, og synes det er super smukt....

deruodver vil jeg gerne opkalde den ene tvilling efter min fars morbror som blev slået ihjel i en flyulykke, dog har jeg fundet en mand der ikke er helt med på den, men der er stadig 3 uger til at overtale ham i

Anmeld

6. november 2013

TbCp

Min datter hedder Liva Anika - Anika har hun efter min lillesøster som jeg mistede året før min datter blev født. Jeg synes det er en super fin måde at ære og mindes en elsket.

noget helt andet.... Kender du foreningen søskendekram? Det er for os der har mistet en søskende og de har bla en rigtig fin facebookgruppe som jeg bruger også selvom det nu er 7 år siden min søster døde

Anmeld

6. november 2013

Findusinde

TbCp skriver:

Min datter hedder Liva Anika - Anika har hun efter min lillesøster som jeg mistede året før min datter blev født. Jeg synes det er en super fin måde at ære og mindes en elsket.

noget helt andet.... Kender du foreningen søskendekram? Det er for os der har mistet en søskende og de har bla en rigtig fin facebookgruppe som jeg bruger også selvom det nu er 7 år siden min søster døde

Hejsa...

Nej den kender jeg ikke den forening. .. den vil jeg lige kigge lidt nærmere på... 1000 tak..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.