Vågner om natten - input søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2013

L&V

Giraffen skriver:

lige nu er det ikke muligt at få plads til en seng inde i soveværelset, men nu du siger det så var det faktisk oppe at vende sidste gang vi havde samme problem

og ku godt være vi sku prøve at tage et par tough-love dage uden så meget "underholdning" (go beskrivelse af det faktisk sådan har jeg ikke tænkt over det)

Det hjalp i hvert fald voldsomt hjemme ved os.. Hun får en drikkedunk fra avent med i seng for så er den diskution over. Det er nemlig bare klassikeren..

Tror simpelthen det er der den ligger og husk det tager min 14dage af bryde en vane og med hendes alder så er det nok der den ligger:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2013

Giraffen

Månsson skriver:

Det hjalp i hvert fald voldsomt hjemme ved os.. Hun får en drikkedunk fra avent med i seng for så er den diskution over. Det er nemlig bare klassikeren..

Tror simpelthen det er der den ligger og husk det tager min 14dage af bryde en vane og med hendes alder så er det nok der den ligger:-)

kan det godt fungere? nina hun er en rigtig vandhund og hvis hun havde en drikkedunk med i seng skulle vi vist skifte sengetøj en gang i timen vi prøver - manden er ikke helt glad for tough love (han gir lidt op på forhånd) men når alternativet er 2,5 timers hoppen og dansen og tre styks trætte og udkørte hverdagsmennesker dagen efter, så er det altså bare med at prøve sig frem og prøve det uden at gi op efter 5 minutter

Anmeld

5. november 2013

Chris86

Giraffen skriver:

Hej med jer

vores datter på halvanden har aldrig været særlig glad for at sove igennem om natten

I nat var hun vågen fra 2:30-5:00 og startede med at sige "far på arbejde" - hun var altså helt frisk og overbevist om at det var dag og ikke nat

Er der nogle, der har gode råd til at håndtere dette? Hun får altid en tør ble og lidt at drikke og så bliver hun puttet igen

Vi kan IKKE have hende inde i vores seng - vi har forsøgt af flere omgange, men hun kan ikke falde i søvn inde i vores seng (hun slår hovedet mod væggen osv)

Jeg har set lidt på den her lampe - er der nogen der har erfaringer med sådan noget? de anbefaler den først fra 2,5 så jeg ved slet ikke om hun ville kunne forstå konceptet endnu

Andre råd modtages også gerne

Beroligende ord omkring at "det går over" er også meget velkomne - 5 timers søvn om natten med uni+arbejde+ selvstændig far er ikke altid så nemt at få til at hænge sammen

Kan i ikke undlade bleskift?
Hvis jeg begyndte at skifte om natten på den store når hun vågnede, blev hun da først frisk..
Jeg tænder ik lys, men lagde mig ved siden af og viskede at vi skulle sove endnu og så faldt hun i søvn igen...

Anmeld

5. november 2013

L&V

Giraffen skriver:

kan det godt fungere? nina hun er en rigtig vandhund og hvis hun havde en drikkedunk med i seng skulle vi vist skifte sengetøj en gang i timen vi prøver - manden er ikke helt glad for tough love (han gir lidt op på forhånd) men når alternativet er 2,5 timers hoppen og dansen og tre styks trætte og udkørte hverdagsmennesker dagen efter, så er det altså bare med at prøve sig frem og prøve det uden at gi op efter 5 minutter

Det er sådan en fra avent som ik ka spildes med eller noget..

Det er så vigtigt i er enige om hva i gør og står fast for ellers ka hun mærke det også ved hun jo godt i giver efter

Anmeld

5. november 2013

Mussen2

Her har vi altid holdt os til ingen lys, ingen snak og ingen mad/drikke osv om natten.

kun hvis det har været absolut nødvendigt skifter vi en ble, uden snak, uden lys ( med vågelampe eller mobiltelefonens skær) og så blot konsekvent at vi lægger os ned og " sover". Hvis der er optræk tilsnakeller rejse sig op er det shhhh og så bliver de lagtned.

jeg synes det virker, men selvfølgelig kan der være perioder!!! Som jo heldigvis går over.

Har en veninde som for nylig sagde, at hendes på 3 år er oppe næstenhver nat. Han skal lige gå en runde i huset og have et glas mælk.  Det tror jeg er en vane man lader dem få.

håber snart i får noget søvn.

Anmeld

6. november 2013

Giraffen

Gomorgen skønne damer

Tak for de gode råd og fordi I gav mig modet til at sætte nogle grænser frem for at lade datteren bestemme slagets gang

Det gik SÅ godt i  nat - hun vågnede kl 2 og jeg satte mig lige så stille ned ved siden af hende og sagde at vi skulle sove

så sad hun lidt med sutten og bamsen og tyggede på den - så sagde jeg "kan du putte dig ned og sove" og så gjorde hun det!

var inde en ekstra gang hvor hun fik lidt at drikke og så hørte jeg hende lidt senere hvor hun snakkede lidt inde i sengen, men gik ikke derind

og så vågnede hun her kl 8! arhmen altså - så er troen ligesom vendt lidt tilbage

Anmeld

6. november 2013

L&V

Giraffen skriver:

Gomorgen skønne damer

Tak for de gode råd og fordi I gav mig modet til at sætte nogle grænser frem for at lade datteren bestemme slagets gang

Det gik SÅ godt i  nat - hun vågnede kl 2 og jeg satte mig lige så stille ned ved siden af hende og sagde at vi skulle sove

så sad hun lidt med sutten og bamsen og tyggede på den - så sagde jeg "kan du putte dig ned og sove" og så gjorde hun det!

var inde en ekstra gang hvor hun fik lidt at drikke og så hørte jeg hende lidt senere hvor hun snakkede lidt inde i sengen, men gik ikke derind

og så vågnede hun her kl 8! arhmen altså - så er troen ligesom vendt lidt tilbage

Fedt fedt fedt så er du næsten udhvilet idag

Anmeld

6. november 2013

Giraffen

Månsson skriver:

Fedt fedt fedt så er du næsten udhvilet idag

fuldstændig er næsten helt groggy så nu håber jeg bare vi kan få det til at spille - og ligeså meget for vores datters skyld, det er bare slet ikke sjovt at sku slæbes op i vuggestuen halvt vågen og så egentlig bare gerne vil være hjemme i sengen 

men der ska nu nok stadig lidt overtalelse til nogensinde at få nummer to - jeg har jo været vant til det her natterenderi i 1,5 år - men faren er først for alvor blevet introduceret for det siden sommer hvor jeg for alvor gik igang igen, så han er ikke helt glad ved det

PS godt man er to til én - ellers havde det da været helt umuligt

Anmeld

6. november 2013

L&V

Giraffen skriver:

fuldstændig er næsten helt groggy så nu håber jeg bare vi kan få det til at spille - og ligeså meget for vores datters skyld, det er bare slet ikke sjovt at sku slæbes op i vuggestuen halvt vågen og så egentlig bare gerne vil være hjemme i sengen 

men der ska nu nok stadig lidt overtalelse til nogensinde at få nummer to - jeg har jo været vant til det her natterenderi i 1,5 år - men faren er først for alvor blevet introduceret for det siden sommer hvor jeg for alvor gik igang igen, så han er ikke helt glad ved det

PS godt man er to til én - ellers havde det da været helt umuligt

Ha ha kender det godt min lille søn plejer vågne 4 gange og den store 2 og i nat har de bare sovet det er crazy..

Nej det er bare slet ik sjovt.. Får hun så en go middagslur??

Få dem tæt så er det ovre hurtiger end hvis man spreder det ud over maaange år, det er i hvert fald min tese at om 3-4år er der nattesøvn ingen bleer eller sut bare store selvstændige unger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.