Gratulere fødselsdag for tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2013

DianaRJS

CroQuis skriver:

Din mormor ringer, men du har ikke lige tid til at tage telefonen.

Hun indtaler en besked på telefonsvaren, som du lytter til så snart du har tid.

Hun ønsker dig hjertelig tillykke med fødselsdagen idag, og vil høre hvordan det går.

Der er bare lige én ting. Din fødselsdag er først imorgen..

Din mormor er en ældre dame på 82 år, og er i løbet af det sidste års tid, blevet lettere glemsom.. Men hun plejer elllers huske din (rigtige) fødselsdag..

Hvad gør du når du ringer tilbage?

Kommer med en sød bemærkning om at hun er tidligt ude med gratuleringen? Og risikerer at hun bliver lidt såret og pinlig over situationen

Lader som ingenting, takker mange gange for gratuleringen, og undgår hun bliver såret/pinlig og håber på at hun ikke selv opdager i dagene efter, at hun ringede for tidligt.. 

altså havde det været min egen mormor havde jeg sagt hun var lidt tidligt ude men hun ville også sagtens kunne tage det med et smil

men ellers havde jeg nok ladet som ingenting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2013

2babygirls

CroQuis skriver:

Din mormor ringer, men du har ikke lige tid til at tage telefonen.

Hun indtaler en besked på telefonsvaren, som du lytter til så snart du har tid.

Hun ønsker dig hjertelig tillykke med fødselsdagen idag, og vil høre hvordan det går.

Der er bare lige én ting. Din fødselsdag er først imorgen..

Din mormor er en ældre dame på 82 år, og er i løbet af det sidste års tid, blevet lettere glemsom.. Men hun plejer elllers huske din (rigtige) fødselsdag..

Hvad gør du når du ringer tilbage?

Kommer med en sød bemærkning om at hun er tidligt ude med gratuleringen? Og risikerer at hun bliver lidt såret og pinlig over situationen

Lader som ingenting, takker mange gange for gratuleringen, og undgår hun bliver såret/pinlig og håber på at hun ikke selv opdager i dagene efter, at hun ringede for tidligt.. 

Lade som ingenting.

min bedste kalder også Anemone for ham, og den lader jeg også glide 

Anmeld

4. november 2013

Laulund87

Det gjorde min farmor også engang og jeg sagde sandheden. Det synes jeg man gør af respekt for personen.

Jeg vidste også at hun ville blive så ked af det hvis hun selv fandt ud af at det ikke passede og jeg endda så havde løjet.

Anmeld

4. november 2013

MyLove E

Jeg ville helt sikkert fortælle hende at det først var i morgen

Og så stort tillykke med i morgen

Anmeld

4. november 2013

CroQuis

Tak for alle jeres svar og stemmer 

Jeg snakkede lige hurtigt med min mor (som ser mere til min mormor end jeg gør pga afstanden) og hun mente også at jeg bare skulle sige tak 

Så jeg sagde bare pænt tak, og vi fik os en sludder for en sladder 

Hvis hun så kommer i tanke om det senere, bruger jeg bare den med "jeg troede du ville være den første"  som en af jer svarede 

Anmeld

4. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Hvis du ved hun ville blive flov og evt. lidt ked af det så ville jeg ikke sige noget.

Anmeld

4. november 2013

Nadia&Daniel

Laulund87 skriver:

Det gjorde min farmor også engang og jeg sagde sandheden. Det synes jeg man gør af respekt for personen.

Jeg vidste også at hun ville blive så ked af det hvis hun selv fandt ud af at det ikke passede og jeg endda så havde løjet.

Sådan har jeg det også. Min mands mormor vil blive flov, hvis andre så siger; har du så ringer til x og sagt tillykke med fødselsdagen, og hun så siger, det gjorde jeg da igår - og de så retter på hende. 

Anmeld

4. november 2013

Laulund87

Nadia&Daniel skriver:

Sådan har jeg det også. Min mands mormor vil blive flov, hvis andre så siger; har du så ringer til x og sagt tillykke med fødselsdagen, og hun så siger, det gjorde jeg da igår - og de så retter på hende. 

Ja nemlig. Jeg ved godt det er et lidt stort ord at bruge, men i mangel af bedre vil jeg kalde det respektløst ikke at være ærlig

Anmeld

5. november 2013

CroQuis

jydeinden skriver:

altså nu oplever jeg det hver eneste år fra min mormor, hvis hun da overhovedet ringer, og for mig ligger forskellen i om det er det er demens glemsomhed eller om det er "du er enligt ligegyldig" glemsomhed.. men som udgangspunkt ville jeg ikke sige noget

Det er slet ikke fordi jeg er ligegyldig, det ved jeg godt 

Men nok nærmere noget demens eller sådan noget, for der er flere andre ting hun ikke lige husker..

Anmeld

5. november 2013

CroQuis

MyLove E skriver:

Jeg ville helt sikkert fortælle hende at det først var i morgen

Og så stort tillykke med i morgen

Mange tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.