efternavn til mellemnavn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

949 visninger
13 svar
0 synes godt om
3. november 2013

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg til juni skal giftes og vil derfor have mit efternavn som mellem navn, men mit efternavn er i grunden min stedfars navn, og så vidt jeg kan forstå skal han så give tilladelse til at jeg bruger det som mellem navn, men gælder det også når jeg allerede har navnet ?

Ikke fordi han ikke vil give mig lov, men bryllupet er lidt surprice så ..

Nogen der ved hvordan reglerne er på det punkt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg til juni skal giftes og vil derfor have mit efternavn som mellem navn, men mit efternavn er i grunden min stedfars navn, og så vidt jeg kan forstå skal han så give tilladelse til at jeg bruger det som mellem navn, men gælder det også når jeg allerede har navnet ?

Det afhænger af om der er over eller under 2000 der hedder navnet..

Her har kæresten gjort det omvendt, altså ændret sit mellemnavn til efternavn. ved dog ikke hvordan det fungerer ifht bryllup men du skal søge om det via kirkekontoret hvis det er et sjældent navn og så vil de  undersøge din familierelation til navnet..

Okay det blev lidt kryptisk forklaring men ellers ring til kirkekontoret så skal de nok hjælpe

Anmeld

3. november 2013

Annemette07

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvordan reglerne er, men vi kunne ikke få min mands efternavn til mellemnavn da han pludselig ikk kunne hedde det til efternavn som han var døbt, så skulle han ændre navn skulle det fjernes, så måske kan det blive et problem :-(

Anmeld

3. november 2013

Anonym trådstarter

Altså vores datter har det som mellemnavn?
også min kommende mand efternavn som efternavn.
Men kan se der er under 2000 med det til efternavn (troede faktisk det var langt flere der havde det)

Anmeld

3. november 2013

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Vi er ikke gift men vi har fået døbt vores børn med mit mellemnavn til mellemnavn og kærestens mellemnavn til efternavn - det er begge to slægts relaterede navne men det var ikke noget problem tilbage i 07 da den første blev født men om reglerne har ændret sig ved jeg ikke.

Anmeld

3. november 2013

Chevro

Vi hedder specielle ting til mellemnavn og har fælles efternavn ..

Men vores efternavn er grimt og almindeligt..

Dog kunne vi ikke få lov til at kalde vores barn vores mellemnavne, da ingen af dem har været brugt af vores slægt, som efternavne ;(

Anmeld

3. november 2013

Noahmor

Anonym skriver:

Prøv at ring til kirkekontoret. Jeg har fået min kærestes efternavn. Det er også et beskyttet efternavn. Min kæreste skulle så bare skrive under på at jeg måtte få navnet og hvad tilknytning vi har. 

Anmeld

3. november 2013

Anonym trådstarter

Nu HAR jeg allerede det efternavn der skal laves til mellemnavn....

er der slet ingen der ved noget om det?

Anmeld

3. november 2013

BabyMus

Anonym skriver:

Prøv at læse om reglerne her. Det burde da være til at få, når du allerede har det som efternavn (eller også er det bare  mig som er for syg til at fatte hvad der egentlig står!).

http://www.familiestyrelsen.dk/samliv/navne/fornavnemellemnavneogefternavne/

Anmeld

4. november 2013

Nessie

Hvis navnet allerede er dit, så er der ingen problemer i det.
Jeg går ud fra at du har en navneattest på det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.