Ægløsningstest og chance for befrugtning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

472 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. november 2013

Frk. Borup

Ja, nu bliver jeg altså nødt til at spørge Jer kloge hoveder herinde, for bliver bare mere forvirret af at læse (og manden er ikke til nogen hjælp ): Hvis jeg havde den første positive ÆL-test torsdag kl. 10, så skulle der være ægløsning 2-3 døgn derefter, dvs. lørdag-søndag kl. 10. Og så skal ægget befrugtes indenfor 12-24 timer herfra, dvs. inden mandag kl. 10? Altså at der er chance for befrugtning helt indtil mandag kl. 10 ved positiv test torsdag kl. 10? Men nok størst chance omkring/inden lørdag kl. 22?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2013

Kløver

Man har æl 24-36 timer efter positiv æl test og der er delte meninger om det er samme dag so positiv test eller dagen efter hvor æl finder sted, som er bedst hver anden dag i perioden op til, til ca 3-5 dage efter æl, så er i godt dækket ondt

Anmeld

3. november 2013

Frk. Borup

Maja84 skriver:

Man har æl 24-36 timer efter positiv æl test og der er delte meninger om det er samme dag so positiv test eller dagen efter hvor æl finder sted, som er bedst hver anden dag i perioden op til, til ca 3-5 dage efter æl, så er i godt dækket ondt

så det du siger er, at havde man positiv test torsdag kl. 10, så er der chance for befrugtning fra fredag kl. 10-fredag kl. 22? Tror dog vi er dækket ind, men mere for at forstå, hvordan det fungerer  

Anmeld

3. november 2013

Kløver

Frk. Borup skriver:

så det du siger er, at havde man positiv test torsdag kl. 10, så er der chance for befrugtning fra fredag kl. 10-fredag kl. 22? Tror dog vi er dækket ind, men mere for at forstå, hvordan det fungerer  

Firkantet sat op men ja ca, testen slår ud på lh hormonet og derfor kommer æl ca de der 24-36 timer efter +/- og svømmerne skal jo lige nå derop også

Anmeld

3. november 2013

SabinaMortensen

Jeg kan fortælle dig, at jeg testede positiv på ægløsning en søndag, og vi var sammen fredag, lørdag, søndag, mandag, og 2x tirsdag . Vi fik at vide, at vi også skulle være sammen op til ægløsning, for sæden kan leve i op til 2 døgn inde i kvinden, og derfor skulle der ligge sædceller klar når ægget blev løsnet 

Anmeld

3. november 2013

Rødhætte

Frk. Borup skriver:

Ja, nu bliver jeg altså nødt til at spørge Jer kloge hoveder herinde, for bliver bare mere forvirret af at læse (og manden er ikke til nogen hjælp ): Hvis jeg havde den første positive ÆL-test torsdag kl. 10, så skulle der være ægløsning 2-3 døgn derefter, dvs. lørdag-søndag kl. 10. Og så skal ægget befrugtes indenfor 12-24 timer herfra, dvs. inden mandag kl. 10? Altså at der er chance for befrugtning helt indtil mandag kl. 10 ved positiv test torsdag kl. 10? Men nok størst chance omkring/inden lørdag kl. 22?

Jeg havde en positiv test fredag kl 17 og vi var sammen fredag og lørdag aften. Og det gav gevinst.

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.