ja så døde hun

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

766 visninger
7 svar
1 synes godt om
2. november 2013

lykkekevin

Jep så døde min oldemor den sidste af tip olde til min børn
hun er død i morges
jeg er ikke så påvirket da vi ikke havde noget tæt forhold men da stadig meget underlig..
jeg er dog skuffet over min familie som alle har vist det hele dage jeg har intet fået at vide før jeg selv har skrevet her kl 17:30 er så skuffet og ked

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2013

pussekat

lykkekevin skriver:

hun er død i morges
jeg er ikke så påvirket da vi ikke havde noget tæt forhold men da stadig meget underlig..
jeg er dog skuffet over min familie som alle har vist det hele dage jeg har intet fået at vide før jeg selv har skrevet her kl 17:30 er så skuffet og ked

hejsa
det gør min ondet men familie er kun til lån her selv ikke snakkes med min familie i over 3 år nu efter min far død så man må lære at lev med det

Anmeld

2. november 2013

Tulipan

lykkekevin skriver:

hun er død i morges

Trist
Men du skal da være glad for du har haft hende så længe
Har aldrig kendt nogen af mine oldeforældre
Håber hun døde på en god måde
Knus

Anmeld

2. november 2013

LinLin

Det er sgu underligt med de der familiemedlemmer der dør, hvor man bare lidt tænker "nå..." Sådan havde jeg det da min farmor døde sidste år...
Men jeg fik dog at vide på lige fod med resten af familien, selvom de alle ved vi ikke rigtigt har haft noget forhold de sidste 12-14 år...
Jeg var dog ikke blevet skuffet hvis de havde fortalt det senere...

Anmeld

2. november 2013

mariamiss6

LinLin skriver:

Det er sgu underligt med de der familiemedlemmer der dør, hvor man bare lidt tænker "nå..." Sådan havde jeg det da min farmor døde sidste år...
Men jeg fik dog at vide på lige fod med resten af familien, selvom de alle ved vi ikke rigtigt har haft noget forhold de sidste 12-14 år...
Jeg var dog ikke blevet skuffet hvis de havde fortalt det senere...

Min morfar er lige død og jeg havde det lidt som dig, at jeg bare tænkte "nå". For da manden var frisk og frejdig var han ond i sulet, og jeg gad ikke beskæftige mig med ham. Han blev så ramt af blodpropper for 8 år siden og har siddet halvside lammet på et plejehjem lige siden og var konstant i både sulte og medicinstrejke. Så ærligt talt var det på sin plads for ham, både rent livsindholdsmæssigt, men også bare generelt sådan en "nå" følelse.

Man føler sig helt skyldig når andre vil kondolere og det eneste man kan tænke er at "nåh ja, så døde han, "endelig" og hvad så? - undskyld jeg ikke tuder" 

Vi deltog i begravelsen og jeg så ham også lige inden, men jeg var altså mest ked af det på min mors og hendes søskendes vegne over at det lige blev lidt tungt for dem lie pludselig. Min morfar ønskede selv at dø, og ytrede det ganske ofte gennem de 8 år han var syg.

Anmeld

2. november 2013

LinLin

mariamiss6 skriver:

Min morfar er lige død og jeg havde det lidt som dig, at jeg bare tænkte "nå". For da manden var frisk og frejdig var han ond i sulet, og jeg gad ikke beskæftige mig med ham. Han blev så ramt af blodpropper for 8 år siden og har siddet halvside lammet på et plejehjem lige siden og var konstant i både sulte og medicinstrejke. Så ærligt talt var det på sin plads for ham, både rent livsindholdsmæssigt, men også bare generelt sådan en "nå" følelse.

Man føler sig helt skyldig når andre vil kondolere og det eneste man kan tænke er at "nåh ja, så døde han, "endelig" og hvad så? - undskyld jeg ikke tuder" 

Vi deltog i begravelsen og jeg så ham også lige inden, men jeg var altså mest ked af det på min mors og hendes søskendes vegne over at det lige blev lidt tungt for dem lie pludselig. Min morfar ønskede selv at dø, og ytrede det ganske ofte gennem de 8 år han var syg.

Jeg sad i kirken med min ældste søn og min mor omgivet af kusiner, fætre, fastre og onkler der alle var meget bevægede/græd.... -og følte praktisk talt intet andet end at det egentligt var "rart" at have en mulighed for en første begravelse for min søn med en han ikke "kendte" han havde mødt min farmor een gang året før hvor han var 5...

Det er jo et eller andet sted trist at man har det sådan, men i det her tilfælde var det altså konens egen skyld...

Anmeld

2. november 2013

mariamiss6

LinLin skriver:

Jeg sad i kirken med min ældste søn og min mor omgivet af kusiner, fætre, fastre og onkler der alle var meget bevægede/græd.... -og følte praktisk talt intet andet end at det egentligt var "rart" at have en mulighed for en første begravelse for min søn med en han ikke "kendte" han havde mødt min farmor een gang året før hvor han var 5...

Det er jo et eller andet sted trist at man har det sådan, men i det her tilfælde var det altså konens egen skyld...

Ca. det samme her. Jeg tog også mine børn med i kirken, både fordi vi blev opfordret til det fordi der var andre børn, sådan at der var nogle at lege med til gravøl. Men også fordi jeg synes det er vigtigt de har prøvet det. For en dag bliver det jo desværre oldes tur. Og olde er de meget tæt på og derfor skal de selvfølgelig med til hendes begravelse også til den tid, så på den måde er det rart at de nu ved hvad en begravelse består af. De synes det var synd for mormor fordi hun græd, men så gik de bare ud og kyssede og krammede hende, og så var børnene tilfredse men havde samtidig forstået at man kan være ked af det, selvom det er okay.

Mne børn anede heller ikke hvem han var, og jeg selv har kun været der hvis jeg blev ringet op at han manglede noget. Så købte jeg det og kørte ned og afleverede det fordi jeg er den der bor tættest på hjemmet. 

Men det er sgu godt nok en ambivalent følelse, uanset hvor fint og "hyggeligt" det kan gøres. Man føler at man burde være ked af det og tilgive og meget mere, men det lader sig bare ikke altid gøre, og alligevel går man til begravelsen, for a vise respekt for evt. andre efterladte.

Anmeld

4. november 2013

lykkekevin

mange tak for svar alle sammen hun skal begraves på onsdag kl 13 det bliver da underlig

Kære oldemor
sov godt pas på rasten af familien der op der er ved at være en del

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.