Gode børnebøger om hverdags-situationer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

771 visninger
9 svar
2 synes godt om
2. november 2013

Aagaard

Hej

Milja er de sidste dage blevet bidt af at få læst højt.
Men alle vores børnebøger er fra da jeg var lille og derfor gamle og ved at falde fra hinanden.

Det ser ud til at hun er mest begejstret for bøger om hverdagen, altså situationer som at skulle i bad, lave mad, skulle til lægen eller en dag med xxx - hun er fx skudt i "En dag med Amanda" af Kristiina Louhr ,som er fra helt fra 88 af.

Vi har en del "Totte bøger" (De passer jo helt perfekt til en 2-2½ årig) og nogle "Lotte bøger" (Lotte er jo lidt ældre end Milja er endnu .
Vi har også et par af de første "Amanda bøger"

Kender i nogle gode nye bøger eller børnebogs-serier om hverdagen i en børnefamilie?

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2013

Liviana

Aagaard skriver:

Hej

Men alle vores børnebøger er fra da jeg var lille og derfor gamle og ved at falde fra hinanden.

Det ser ud til at hun er mest begejstret for bøger om hverdagen, altså situationer som at skulle i bad, lave mad, skulle til lægen eller en dag med xxx - hun er fx skudt i "En dag med Amanda" af Kristiina Louhr ,som er fra helt fra 88 af.

Vi har en del "Totte bøger" (De passer jo helt perfekt til en 2-2½ årig) og nogle "Lotte bøger" (Lotte er jo lidt ældre end Milja er endnu .

Kender i nogle gode nye bøger eller børnebogs-serier om hverdagen i en børnefamilie?

Line

Min datter er endnu kun 8 måneder, men jeg har fået anbefalet kaj-bøgerne af Mats Leten (tror jeg, han hedder). De er ganske korte og handler om situationer i kajs (en lille drengs) hverdag. Og der er en hel række af dem.

Anmeld

2. november 2013

bvk

Vi læser  tottebøgerne, en serie der hedder noget med mimbo jimbo og så er Halfdans Rasmussens abc et kæmpe hit..

(Min datter et to)

Anmeld

2. november 2013

LinLin

Herhjemme læser vi Jakob martin Strids Mimbo Jimbo-bøger (og alle hans andre børnebøger , men de er lige for lidt ældre børn..)

Helt lette bøger er fx Kaj-bøgerne og jeppe-bøgerne...
Der findes også en serie om Lille Fant og en om Dino...

Personligt synes jeg Totte og lotte bøgerne er for gamle og kedelige...

En must have bog som dog ikke har Noget med hverdag at gøre er "Den sultne larve Aldrigmæt"

Kan også anbefale den der hedder Troldetårnet! (Handler om en trold der gerne vil have en masse usundt men får at vide den først skal spise rugbrød og grøntsager - meget enkelt fortalt

Anmeld

2. november 2013

De3Guldklumper

Her har vi Laura bøgerne om det at få en lillebror, gå i vuggestue og senest en om at gå i børnehave. Tror da der er flere i serien.

Anmeld

2. november 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Aagaard skriver:

Hej

Line

her er det også totte og lottebøger der hitter. Og halfdans abc.

eller kan jeg varmt anbefale "den dag leopold blev sur/bange/forelsket" og en fjerde jeg ikke kan huske, glad er det måske.

de handler om en lille gris med store følelser, som kan hjælpe børnene med hvad det er der sker i en når man har en stor følelse, altså sætte ord på følelser. 

De er skrevet af Dina gellert.

Anmeld

2. november 2013

MyLove E

Vores søn er 2 1/2 år og vi har læst Lotte i snart et år. Han elsker dem.
Han har også altid været vild med Karius og baktus :-)

Dr bøger altså nogen med Anna og Lotte, bamse og kylling :-)

Anmeld

2. november 2013

Maja_4000

Caroline bliver tre i december.

Hun er vild med Lotte/Totte, pixibøger som omhandler hverdagsting (f.eks. Laura får en cykel, *** på legepladsen og sådan). Derudover er hun lige faldet for nogle bøger med Mons. De er købt i Kvickly og handler om et 'monster' som f.eks. er ude i regnvejr eller blæsevejr de er meget korte og perfekte til godnatlæsning

Anmeld

2. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har thea også altid været vild med Laura bøgerne!!

Og ellers alt hva der er pixi bøger/ historie. 

Peter pedal. Vh stine

Anmeld

3. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Der er totte og Kai. Der er sådan noget som "totte laver mad" "totte skal i bad" "totte rydder op" osv. De er på tilbud til 39kr i netto lige nu nå ja og Lotte bøgerne på samme princip. 
Jeg ved ikke hvor gammel hun er. For Kai bøgerne er mest oplagt til de helt små.

vi har også nogle mons bøger. De er også ret søde 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.